מערכת COL | יום ז' סיון ה׳תשע״ד 05.06.2014

מדוע השתתף האדמו"ר בסיום כתיבת האותיות? ● תיעוד

בערב חג השבועות, נערך סיום כתיבת ספר תורה לעילוי-נשמת אבי משפחת ביסטריצקי, הרב יהודה לייב (לייבל) ביסטריצקי ע"ה שנלב"ע בד' סיון תשע"ג ● את מעמד כתיבת האותיות האחרונות שנערך בביתו של ר' לייבל, כיבד בנוכחותו האדמו"ר מבאיין שליט"א אשר היה בידידות קרובה עם ר' לייבל ועד היום עומד בקשר עם משפחת ביסטריצקי ● בפנים: הקשר של ר' לייבל לחסידות באיין וצרור תמונות בלעדיות  האדמו"ר מבאיין
מדוע השתתף האדמו
(צילומים: מנדי הכטמן, COL)

חיים ברון

בערב חג השבועות, נערך סיום כתיבת ספר תורה לעילוי-נשמת אבי משפחת ביסטריצקי, הרב יהודה לייב (לייבל) ביסטריצקי ע"ה שנלב"ע בד' סיון תשע"ג.

את מעמד כתיבת האותיות האחרונות שנערך בביתו של ר' לייבל, כיבד בנוכחותו האדמו"ר מבאיין שליט"א אשר היה בידידות קרובה עם ר' לייבל ועד היום עומד בקשר רציף עם משפחת ביסטריצקי.

בהלוויית הרב ביסטריצקי בשנה שעברה, שנערכה בסמיכות לחג השבועות, השתתף האדמו"ר מבויאן שליט"א. בבוקר שלמחרת – ערב החג – הגיע האדמו"ר לבית המשפחה לנחם ולספר על החסיד שאבד.

מתי החל הקשר המיוחד? אביו של ר' לייבל, הרה"ח ר' מרדכי ביסטריצקי ע"ה, היה חסיד בויאן שנולד למשפחה אמידה בקייב, ויציאתו מרוסיה בשנת תרע"ז, בעיצומה של המהפכה, לוותה בשורה של ניסים ונפלאות.

בסופו של דבר הגיע עם אמו ללמברג, שם כבר שהה אביו שהגיע לשם קודם ומשם יצאו לנורבגיה.

לשבתות נסע אביו של ר' מרדכי לרבינר וינקלר שהתגורר בקופנהגן, אך בימים טובים העדיף לחגוג עם יהודי רוסיה ולא במחיצת ה'יקים' בדנמרק. כששמע שבבאטהמבורג מתגוררים יהודים רבים מיוצאי רוסיה, היה נוסע לשם בימי חג הפסח. באחת מאותן נסיעות הוצע לו שידוך עבור בנו ר' מרדכי עם בתו של ר' לוי לוגוויער.

באותה עת שהה בעיר אחד מאדמו"רי בית רוז'ין, וכשר' לוי שאל בעצתו, השיב לו האדמו"ר: "כאפט אים" [=חטוף אותו]. כך נוצר השידוך בין בתו של החסיד החב"די לבנו של חסיד בויאן.

בשלהי תרצ"ט הגיעה משפחת ביסטריצקי לארה"ב, באותה תקופה, כבן לחסיד בויאן, היה ר' לייב בן-בית אצל כ"ק האדמו"ר מבויאן זצ"ל, אך האדמו"ר אמר לו מספר פעמים: "אתה צריך להיות חסיד ליובאוויטש, ותוכל להמשיך לבקר אצלי בתור ידיד".

וכך אכן היה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.