מערכת COL | יום ה' סיון ה׳תשע״ד 03.06.2014

וזאת התורה: השיעורים שמקרבים רבבות ● הצצה

אם התרגלתם ששלוחים מזיעים רק מהפקות של תהלוכות ל"ג בעומר, מתרוצצים להשיג מצרכים לבתי תמחוי, מסתבר שהשלוחים מקדישים זמן רב לשיעורי תורה עם מקורבים ● שלוחים ותיקים אומרים שהכניסה של כוחות צעירים לעולם השליחות, מסייעת להם להקדיש זמן רב יותר לעניינים של תורה ● כל השלוחים שדיברנו איתם על נושא זה טענו כי ההשפעה של השליח על המקורב, גבוהה הרבה יותר כאשר המקורב מגיע לשיעורי תורה: "פעולה של לימוד תורה, משפיעה על הבן אדם באופן פנימי"  שיעורי תורה
וזאת התורה: השיעורים שמקרבים רבבות ● הצצה
(צילום אילוסטרציה: בנצי ששון)
מאת נחמיה

אם התרגלתם ששלוחים מזיעים רק מהפקות של תהלוכות ל"ג בעומר, מתרוצצים להשיג מצרכים לבתי תמחוי, מסתבר שהשלוחים מקדישים זמן רב יותר לשיעורי תורה. העלייה הברוכה בשיעורי תורה בבתי חב"ד, נובעת בין השאר בעקבות הפרוייקט המצליח של 'תורה שלמה', חזונם של כולל חב"ד העולמי בראשות הרב שלום דוכמאן והנדיב השליח הרב יצחק משען.

המטרה של רשת הכוללים 'תורה שלמה' היא, להעניק לאברכים חב"דיים אפשרות לנצל את תקופת הלימוד בכולל כראוי מבחינת לימוד רציני ואינטנסיבי עם תכנית לימודים תובענית ומסודרת, ובתוך כך להכשיר את האברך להיות אישיות תורנית-חסידית ולהעצים את יכולת ההשפעה והקירוב שלו. ובמקביל, תוך כדי הלימודים, יעסקו האברכים בהרבצת תורה, הפצת יהדות וחסידות ויפיצו אור בסביבתם.

הפריחה בתחום שיעורי התורה בבתי חב"ד, באה לצד עליה של ארגונים נוספים שפועלים להפצת תורת החסידות בקהלים נוספים. וכך ארגונים כמו 'תורת חב"ד לבני הישיבות', ו'אור החסידות', מביאים את אור החסידות בכלל ותורת הרבי בפרט למחוזות תורניים שלא היו רגילים להיחשף לתורת חב"ד.

דמות תורנית

אך הפריחה בשיעורי התורה בבתי חב"ד, היא לא רק בתורת החסידות, אלא גם בגמרא, הלכה ומושגים יהודים בסיסיים. "שליח חייב להיות גם בקשר תורני עם המושפעים שלו, ולהוות עבורם דמות תורנית ורבנית", אומר הרב חיים רוזן, אברך בכולל 'תורה שלמה' בחולון.

שלוחים ותיקים ששוחחנו איתם אומרים שהכניסה של כוחות צעירים לעולם השליחות, מסייעת להם להקדיש זמן רב יותר לעניינים של תורה. "אם עד עכשיו כל הזמן שלי היה תפוס לפעילות השוטפת כמו תהלוכת ל"ג בעומר, פעילות בבסיסי צה"ל הקרובים אלינו, כעת הרחבנו משמעותית את מערך שיעורי התורה בעיר", אומר שליח מוכר במרכז הארץ.

כל השלוחים שדיברנו איתם על נושא זה טענו כי ההשפעה של השליח על המקורב, גבוהה הרבה יותר כאשר המקורב מגיע לשיעורי תורה.

"פעולה של לימוד תורה, משפיעה על הבן אדם באופן פנימי. כל זמן שהוא לא נכנס לקטע לימודי, ההתקרבות חסרה משהו. שיעורי תורה משנים למקורב את החשיבה, שהופכת להיות חשיבה יהודית, חסידית וחב"דית", אומר הרב חיים הבר מבאר שבע שמוסר מידי שבוע קרוב ל-15 שיעורים.

פעילותו של הרב הבר בשיעורי תורה, לא עוצרת בגבולות העיר באר שבע. כבר למעלה מ-6 שנים שהוא מפיץ את 'בסוד הפרשה', סדרת חומרים הכוללים דף עזר למרצה וחומר לימוד ומקורות למשתתפי השיעור. הדפים ערוכים בטוב טעם, על פי שיחותיו הקדושות של הרבי, מעוצבים כראוי והופכים את השיעור לחווייתי ומוצלח.

שאיפת השליח

השינוי בחשיבה, עליו מדבר הרב הבר, מוכר גם לרב רוזן מחולון. "לפני כחודש למשתתפי אחד השיעורים התוועדות מיוחדת", מספר הרב חיים ברוך רוזן וממשיך "בהתוועדות נכח גם אדם שרק לאחרונה החל להשתתף בשיעור (השיעור פועל כבר למעלה משנה וחצי).

"בהתוועדות עלה נושא השואה, ועל הגורמים לה. אותו אדם, ציטט רב ידוע שאמר שהשואה נגרמה בגלל סיבה כזו או אחרת.

הדברים שלו, הכעיסו מאוד את שאר הנוכחים בהתוועדות. הכעס שלה, מבטא אצלם שינוי מהותי בחשיבה, כיון שעד לפני שנה וחצי, אותם אנשים חשבו בצורה די דומה, אבל ההשתתפות בשיעורי תורה ובשיעורי חסידות, נתנה להם קו חשיבה שונה".

כששואלים את הרב הבר, מה ייחשב בעיניו להצלחה, הוא מכוון גבוה. "שמקורבים מתחילים למסור שיעור", הוא אומר חד משמעית ומוסיף "אני ממליץ לכל שליח ומרצה לשאוף לכך שגם המקורבים שלהם יוכלו למסור שיעורים. זאת הפצת המעיינות האמיתית".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.