מערכת COL | יום ד' סיון ה׳תשע״ד 02.06.2014

"למה כבודו מתנכל", נשאל ראש-העיר. מה הייתה תגובתו?

מספר ימים לאחר שחשפנו שהוצא צו הריסה לשלד מקווה חב"ד בעיר לוד, הגיע לידינו תכתובת של מנדי, חסיד (החפץ בעילום שמו) לראש-העיר יאיר רביבו ● "עד שסוף סוף המקווה קרוב להיבנות, כבודו בא ונלחם בהם, כאילו היו הגרועים באויביה של העיר. כואב לי", כתב בין-היתר אותו חסיד ● מה הגיב לו ראש-העיר? מקווה חב"ד בלוד
ראש העיר בהדלקת המדורה בשיכו חב"ד בלוד (צילום: מאיר אלפסי)
חיים ברון

מספר ימים לאחר שחשפנו שהוצא צו הריסה לשלד מקווה חב"ד בעיר לוד, הגיע לידינו תכתובת של מנדי, חסיד (החפץ בעילום שמו) לראש-העיר יאיר רביבו.

"היום אינני תושב העיר לוד", כתב מנדי לראש-העיר, "אך גדלתי בה וקרובי משפחתי דרים בה, וכמו כן אני צורך את חדשות חב"ד. אני יודע שאתה אדם דתי וראוי בכל קנה מידה, ואני גם יודע שחסידי חב"ד בלוד תמכו בך. שמחתי כשנבחרת לראשות העיר, ונמלאתי תקווה כי סוף סוף העיר חסרת המזל הזו תאיר לה השעה, ואין לך אדם שאין שעה ואין לך מקום שאין לו שעה.

"לכן אני מלא תמיהה ופליאה", המשיך במכתבו, "חסידי חב"ד בלוד הם לא רק אנשים מקסימים, הם גם אנשי עמל, ורובם אינים אמידים. זה לא מונע מהם להיות מאירי פנים, דבקים בתורה מתוך אהבת ישראל. רבים מהם יש להם כל כך מעט אבל עושים ומעניקים כל כך הרבה, והדברים כלל אינם באים לפרסום.

"אחד מיסודות החסידות - מיסודו של מרן הבעל שם טוב הקדוש זכותו יגן עלינו - לטבול במקווה בכל יום, ובערבי שבתות וימים טובים. בגלל שערורייה לה גרמה המועצה הדתית בלוד לפני כעשור ומחצה - מצבו של המקווה של חסידי חב"ד בלוד (היחיד הפעיל באופן יומיומי) הוא מחריד. הוא נורא.

"נכון, אין לחסידי חב"ד שבלוד מספיק כסף להשקיע בזה, ולא בעורכי דין ובכיוצא בזה. אבל אין לי ספק כי הקב"ה שומע קול זעקת אביון העשוק והנגזל. אני יודע מהיכרות אישית כי כל תוחלתם ותפילתם של מרבית אנשי השכונה (בלי העין הרע שמכפיל עצמו בכל כמה שנים) - היא להיות חסידים טובים, יראי השם ומאירי פנים.

"למה כבודו מתנכל להם? עד שסוף סוף המקווה קרוב להיבנות, כבודו בא ונלחם בהם, כאילו היו הגרועים באויביה של העיר. כואב לי. אני יודע שהסיכוי שכבודו יקרא מייל זה הוא קלוש.

"ועדיין, בשביל הסיכוי האפסי שעוד ישנו אני כותב לכם את הדברים מלב פתוח. ואם החרש תחרישי בעת הזאת רווח והצלה יעמוד ליהודים ממקום וכו'.

"אמר אור העולם הרבי מליבואוויטש זכר צדיק וקדוש לברכה: מקובלנו מפי הרבי הצמח צדק, שבכל מקום שילחמו נגד החסידים - הנה סוף כל סוף יד החסידים תהיה על העליונה. אני מברך אותך ומתפלל שתהיה מתומכי תורה ומתומכי יראי ה' אוהבי ישראל, וה' יברכך בכל מילי דמיטב ותעלה מעלה מעלה".

"משקיע ימים ולילות"

זמן לא רב לאחר שליחת המכתב, קיבל מנדי מכתב מראש-העיר. "מנדי היקר, ראשית אני קורא כל מייל ומגיב על כל מייל ואני מקבל למעלה ממאה פניות ביום מתושבים. אז הנה כבר השגחה פרטית שהיתה לך...

"באשר לשיכון הרי שאני נחשב כשליח הרבי לעיר לוד ולכן בטח שאינך צריך לשכנע אותי בנחיצות המקווה. חד עם זאת דינא דמלכותא דינא והואיל והיו הלשנות של כמה.. לגורמי שלטון מעליי ידיי כבולות וכעת המשימה קשה יותר. אני משקיע ימים ולילות לסייע בעניין ואני מאמין שעם רצון טוב של כל הגורמים יהיה בעזרת השם מקווה מפואר. שבוע טוב וחג שבועות שמח".

החסיד שהתרגש ממכתבו של ראש-העיר, השיב לו בחזרה: "ראשית, תודה שהארת את עיניי והסרת לזות שפתיים. שנית, אברכך מעומק הלב - ואל תהי ברכת הדיוט קלה בעינך - שתצליח במעשה ידך בענייני הכלל והפרט, ושתהפוך את העיר לוד לעיר משגשגת ומצליחה. זה כל כך מגיע לה!

"אדם נמדד בקטנות. תגובתך נוסף על מה שריגשה, גם העידה כי אתה אדם גדול ובטוח אני בעזרת ה' שחפץ ה' בידך יצלח. ובברכתו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל: לקבלת התורה בשמחה ובפנימיות, מנדי".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.