מערכת COL | יום ג' סיון ה׳תשע״ד 01.06.2014

פרסום ראשון לאחר 40 שנה ● החוברת המדוברת - להורדה

בשעה טובה הופיעה חוברת נוספת מבית היוצר של "ואתם תלוקטו", שבה גילויים נדירים בפרסום ראשון מעלי ההגהה של ה"לקוטי שיחות" מתקופה זו בשנת תשל"ד – לפני ארבעים שנה בדיוק ● מיוחד ב-COL: החוברת להורדה  ואתם תלוקטו
פרסום ראשון לאחר 40 שנה ● החוברת המדוברת - להורדה
בשעה טובה הופיעה חוברת נוספת מבית היוצר של "ואתם תלוקטו", שבה גילויים נדירים בפרסום ראשון מעלי ההגהה של ה"לקוטי שיחות" מתקופה זו בשנת תשל"ד – לפני ארבעים שנה בדיוק.

מדובר בשיחה שנאמרה לראשונה בשבת פ' בהעלותך תשכ"ז – הסמוכה לחג השבועות, ובה הוסברו שני 'דיבורים' ברש"י – שניהם באותו הנושא: אחד בפרשת בהעלותך ואחד בפרשת אמור. (בשנת תשכ"ז היתה הקביעות כמו השנה, והשיחה מודפסת בחוברת "דבר מלכות" השבועית).

לאחר אמירת השיחה נשאלו כמה שאלות אצל ה'חוזרים', והם העלו זאת על הכתב וביקשו הבהרה. המענה שקיבלו בכתי"ק לא הספיק, והם חזרו ושאלו שוב. לאחר שבע שנים – בשנת תשל"ד – הוגהה השיחה והתפצלה לשני 'ליקוטים': אחד מהם יצא לשבת פ' אמור ואחד לשבת פ' בהעלותך (ה'ליקוט' של בהעלותך מודפס אף הוא בחוברת "דבר מלכות" השבועית).

בחוברת שהופקה ברוב פאר והדר, חשיפה נדירה של דפי השאלות והתשובות שקיבלו ה'חוזרים' בשנת תשכ"ז, וכן פרסום ראשון של עלי ההגהה של ה'ליקוט' בשנת תשל"ד (הן ההגהה הראשונה והן ההגהה השניה). מפתיע לראות כמה שעות יקרות הוקדשו לדקדוק והגהה של כל מלה ומלה ב'לקוטי שיחות'!

מטה "ואתם תלוקטו" מודה לכל אלו שסייעו בעריכת והכנת החוברת לדפוס, וכן במימון הדפסתה והפצתה לתועלת כל ה"רעבים" וה"צמאים" לגילויים אלו. תודה מיוחדת להרה"ג הרה"ח הרב יהודא לייב שפירא שליט"א, ראש ישיבת חב"ד בפלורידא, שמסר את הצילומים מכתב היד הנדיר לפרסום, כשהמטרה היא לעודד את הלימוד והעיון ב"לקוטי שיחות" בכלל, ובפרט ב"ליקוטים" אלו שמלאו להם עתה "ארבעים שנה" ו"קאים איניש אדעתיה דרביה".

בברכה לקבלת התורה בשמחה ובפנימיות, ובאופן ד"תורה חדשה מאתי תצא".

להורדת החוברת - לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.