מערכת COL | יום א' סיון ה׳תשע״ד 30.05.2014

התוועדות פתאומית ביום חול ● יום-יום עם הרבי, ב' סיון

כל אחד מאנ"ש שרוצה לחיות עם הנהגותיו של הרבי ועם פועלו באותו יום – אין קל ופשוט מכך. בספר החדש 'יום יום עם הרבי', הוא יכול לפתוח את התאריך היומי ופשוט לקרוא, להתענג בעונג חסידי צרוף ● הספר החדש בנוי מתוך מארג מדהים של עשרות יומנים, מוכרים ונדירים כאחד, אלפי סיפורים אנקדוטות ואפיזודות בחצר הרבי, התוועדויות, דולרים, יחידויות מרתקות, מעמד כוס של ברכה, ועוד ● באדיבות עורכי הספר, COL מתכבד להשיק מדור יומי, במסגרתו נפרסם מידי יום קטע קצר מהספר, המתאר אירוע שהתרחש בחצרות קודשינו באותו תאריך  יום יום עם הרבי - ב' סיון
התוועדות פתאומית ביום חול ● יום-יום עם הרבי, ב' סיון
התמונה באדיבות מערכת 'כפר חב"ד'
יום ב' בסיון

תשל"ט – יום שני


כשהגיע מביתו איחל לאשה ברכת רפואה שלימה. בקריאת התורה עלו לתורה חתני בר מצוה מיוצאי איראן [הסבר על אודותם ביום א' בסיון].

אחר קריאת התורה ברך את הרב א. גרליק בנסיעה טובה ובשמיעת בשורות טובות ובקבלת התורה בשמחה ובפנימיות. זוג זקנים בירך "רפואה קרובה".

אחרי תפילת מנחה בירך כמה נוסעות בנסיעה טובה ובשמיעת בשורות טובות.
אחר הצהרים נסע לביתו וחזר בשעה 7:15 בערב. על יד המכונית עמדו הרב ח. ג׳קבס ובתו. כ׳׳ק אדמו"ר שליט״א נתן לבת כסף לשים לצדקה ובירך אותם בנסיעה טובה ובשמיעת בשורות טובות.

אחרי תפילת ערבית קרא כ״ק אדמו״ר שליט״א לרב חודקוב והודיע שתתקיים התוועדות קצרה. מיד בשמיעת הבשורה על ההתוועדות הפתאומית רצו כל התמימים לבשר לכל מכריהם וקרוביהם, ומיד התמלא הזאל במקומות עמידה, כאשר מקומות ישיבה נהפכו למקומות עמידה, שכן הרבה מזקני אנ"ש לא הספיקו להגיע.

בשעה 10 ערב נכנס להתוועדות.

בשיחה הראשונה דיבר על אודות כוונתה העיקרית של ההתוועדות שהיא לשלול ענין הצום (כנזכר בהתוועדות דמוצש"ק) –, כי אם הוספה בלימוד התורה ובנתינת הצדקה (באופן של שמחה).

בשיחות שאחר כך הדגיש כמה פעמים שיפרסמו הוראה זו (ההוספה בלימוד התורה ובנתינת הצדקה) בכל המדינות, בכל אופן של פרסום, בכל לשון שהוא. [ראה להלן ביום ג' סיון].

אחרי השיחה השנייה הורה לילדים שיגידו ׳׳לחיים״, ורמז לבנו של ר' שלום ברוכשטאט שיגיד ״לחיים״ ומחא כפיו הק׳ אליו.

בעת הניגונים רמז בראשו להגברת השירה ומחא כפיו הק׳. רמז לכמה אנשים לומר "לחיים״. אחרי השיחה השלישית הורה לקהל לומר ״לחיים׳׳.

ציוה לנגן ניגון מאמר ואמר מאמר ד״ה בחדש השלישי.

ציוה לנגן: ניגון הכנה לד' בבות, ד׳ בבות (ורמז שאת הבבא הרביעית ישירו רק פעם א׳) וניגון נייע זשורצי.

לאחר הניגונים אמר שיחה רביעית ולאחריה ניגנו עוצו עצה, הושיעה את עמך. אחר כך אמר כ"ק אד"ש: "ועכשיו 'מלכתחילה אריבער'! (הכוונה לניגונו של כ"ק אדמו"ר מהר"ש, בעל פתגם "מלכתחילה אריבער"). את הבבא שחוזרים עליה, רמז כ"ק אד"ש שינגנו אותה עשר פעמים!

אחר כך שר כ"ק אד"ש הניגון על המילים "צמאה לך נפשי", ורמז שימשיכו להמשיך בניגון זה עד ששרו אותו ג' פעמים. אחרי ברכה אחרונה התחיל לנגן 'ניעט ניעט' ויצא כשמרמז בידו להגברת השירה.

ההתוועדות נסתיימה בשעה 12 - חצות הלילה...

תשל"ט: יומן שיחות קודש. יומן הרמ"א זעליגסון
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.