מערכת COL | יום א' סיון ה׳תשע״ד 30.05.2014

ערב מתן תורה: ילדי ערד חגגו עם חב"ד על המצדה ● תיעוד

מסורת של שנים עם תחייה מחודשת והתרגשות כמו בפעם הראשונה: כלל הנכנסים לעול מצוות בערד עולים לחגוג על הר מצדה ימים לפני חג קבלת התורה ● הרב יעקב מנדלזון, שליח הרבי לערד ורב קהילת חב"ד, שהכין את התלמידים לקבלת עול תורה לאורך סדרת שיעורים במשך שבועות, ניצח על הטקס יחד עם הרב יוסף אלבו, רב העיר. את המסורת החל הרב הנערץ והבלתי-נשכח של העיר, השליח הרב בן-ציון ליפסקר ע"ה ● התפילות, השירים וקריאת התורה, הופכים לנחלת הכלל וכששירת "אנחנו מאמינים בני מאמינים" פורצת אין מי שנשאר אדיש בר מצווה במצדה
ערב מתן תורה: ילדי ערד חגגו עם חב
(צילומים: COL)
שעת לילה מאוחרת הופכת לשעת בוקר מוקדמת. ערפילי מתבהרים כשלמעלה ממאה וחמישים תלמידי כיתות ז' בעיר ערד מעפילים במעלה שביל הנחש המתפתל אל המצודה. המסע הרגלי הזה הוא סיומו של מסע רוחני אותו עברו בסדרת שיעורים, כהכנה לגיל מצוות.

הרב יעקב מנדלזון, שליח הרבי לערד ורב הקהילה החב"דית, ורב העיר הרב יוסף אלבו, הם חלק אינטגרלי מהכיתות. מדי שנה חוזרת המסורת על עצמה: בני המצוות מקבלים מנה גדושה של יהדות וזוכים להכיר מקרוב את הרבנים מסבירי הפנים, ומקיימים טקס מרגש שמחזק את חיבורם למסורת אבות.

השירה האדירה פורצת כשמגיעים התלמידים לראש ההר. ספר התורה מוצא מארון הקודש, פרוכת נפרסת מעליו, ולקול מארש חגיגי צועדים הנערים הנרגשים אל המתחם המגודר.

שקיות התפילין שלהם כבר מחכות ומוכנות, ותלמידי ישיבת תות"ל בקרית גת שהגיעו לסייע בשמחה מגישים סיוע בהנחת התפילין לזקוקים לכך. במקביל, מפשילים עשרות מההורים את שרווליהם להנחת תפילין ביום שמחת בניהם. ה'תמימים' מנצלים את ההזדמנות ל"מבצע תפילין" רחב היקף במלואה.

השירה מתגלגלת במעלה ההר, "אדון עולם" ו"שיר המעלות". ברכת התורה בוקעת ועולה ברגש וקריאת שמע יחד מילה במילה מהדהדת בין המבנים הקדומים שעוד עומדים על תילם. 

שיאו של המעמד, בקריאת התורה. שלושה תלמידים נקראים אל הספר בזה אחר זה וקולו של בעל הקורא מתנגן בנעימות. "נשא את ראש", חולפת מחשבה על נשיאת ראשם של כלל ישראל. 

השירה האדירה שפורצת מליבם החם של התלמידים בסיום הכנס, והריקודים הנמרצים בשעת בוקר מוקדמת כל כך באמצעו של המדבר, ממחישים היטב את מילות השיר שנשמע ברקע שוב ושוב: עם ישראל חי.

את המסורת הנפלאה הזו שהחל רב העיר הנמרץ והבלתי נשכח, השליח הרב בן-ציון ליפסקר ע"ה, ממשיך עתה חתנו וממלא מקומו הרב מנדלסון.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.