מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשע״ד 29.05.2014

החתונה שתכנס ל"שיאי גינס": מאחורי הקלעים ● מיוחד

השבוע התקיימה "חתונת החתן המבוגר ביותר בעולם" - והוא בן 101, כך על-פי הרשום ב"שיאי גינס". האיש המבוגר ביותר שהתחתן עד היום היה בן 95 'בלבד'. הרב שאול-דוד בורשטיין, עורך החופה, מספר על מאחורי הקלעים  החתן המבוגר בעולם
החתונה שתכנס ל
מימין: החתן המבוגר בעולם. משמאל: הרב בורשטיין

משה בן-חיים

ביום שני השבוע,  התקיימה "חתונת החתן המבוגר ביותר בעולם", כך על-פי הרשום ב"שיאי גינס". החתן בן 101, הכלה בת 85. על-פי הרשום, האיש המבוגר ביותר שהתחתן עד היום בכל העולם היה בן 95 'בלבד'.

את החתונה השבוע ערך הרב שאול דוד בורשטיין, חסיד חב"ד. בחתונה נכחו גם מנהל העיתון ב'סיבודני' מר דוד ריכטר, ועיתונאים מערוץ 9 בשפה הרוסית.

בראיון ל-COL
מספר הרב בורשטיין על החתונה הלא-שגרתית, ועל פעילות שגרתית ומקיפה בה הוא פועל במשך כל השנה, במיוחד עם דוברי רוסית.

"הזוג ה'צעיר' חיו ברוסיה שנים רבות, ולא נישאו כדת משה וישראל מסיבות של אנטישמיות וכדומה", הוא מספר, "בארץ, קרובת משפחה (הגב' אלה שפירא) קישרה אותם אלינו, וכך החתונה היהודית יצאה לדרך.

את החתונה ערך הרב בורשטיין לאחר התייעצות עם שני רבני אנ"ש, על כל השלכותיה ההלכתיות.
 

הרב בורשטיין מוסיף כי ה'חתן' מיודענו, נחשב לאיש מפורסם ברוסיה, ונחשב לגאון של ממש ובעברו עסק בהנדסת פטנטים והמצאות שונות. שמו היהודי המלא הוא מרדכי (מוטל) בן מנדל.

"האיש צלול לחלוטין, והתלהב מאוד מהחתונה היהודית שנעשתה לו בחיפה", הוא מספר, "בחתונה רצו לעזור לו לקום מהכסא, אך הוא סרב, וקם בעצמו. הוא שתה בחתונה קצת 'לחיים', ואפילו גם רקד עם ההליכון. בגיל שלו, זה בהחלט ראוי ל'שיא גינס'", מספר הרב שאול דוד בורשטיין.

סיוע יום-יומי לעולים מרוסיה

הסיפור המיוחד של ה"חתונה לאיש המבוגר ביותר בעולם", הוא רק אחד מתוך רבים. הרב בורשטיין מארגן עשרות חופות, ועוסק בקשר יומיומי עם עולים חדשים וותיקים, ופועל לא רק בחיפה והקריות, אלא גם בכל הארץ.

ספר לנו על הפעילות שלכם.

אנחנו פועלים עם דוברי רוסית בכל הארץ, לביצוע "הוכחת יהדות". כלומר, הרבה יהודים שעלו ארצה, מסתבכים בעניין הוכחת יהדותם בבירוקרטיה שקיימת. יש כאלה שמתייאשים בשלב מסוים, ומתחתנים ב"נישואים אזרחיים", או שלא נישאים כלל, וכאן אנו נכנסים לפעולה לעזור להם.

איך הגעתם לטפל בעניין הזה?

בפעילות שלי עם עולים חדשים, ראיתי את המצוקה הגדולה. ראיתי מה שקורה והזדעזעתי. יש יהודים שדוחים אותם והלוך ושוב, סתם כך, בלי שום סיבה. עוד חודש, ועוד חודש, והם לא יודעים איך להתמודד.

גם קשיי השפה לא מועילים להם, וכך הם לא מסוגלים להתמודד עם הבירוקרטיה. יש גם חתונות יהודיות, אבל עם שאלות קשות. כגון שמות לא נכונים בכתובה, וכבר נתקלתי בדברים מבהילים. כגון שאחת שולחת את חברתה במקומה לשיעורים וההכנה וד"ל, או אי-הבנה של השיעורים בדיני טהרה, והכל בגלל אי הכרת השפה וקושי מנטלי.

כיצד אתם נערכים במקרה שמבקשים מכם לארגן חתונה לפי ההלכה?

בן אדם יכול לשבת בביתו, ואנחנו נבוא אליו לעשות הכל. שיעורי הכנה לחתונה, ארגון החופה וקידושין, סעודה אם צריך ואין יכולת כלכלית, וגם 'הוכחת יהדות' מול הגורמי הרבנות ומשרד הפנים. כשיש צורך, אנו גם עורכים ברית מילה.

כמה חופות העמדתם בתקופה האחרונה?

בשנתיים האחרונות העמדנו קרוב למאה חופות (!).

ספר לנו על מקרה מרגש במיוחד.

בחור שלמד במוסקבה בכולל של הרב לאזאר, הוא יתום מאב ואם. עבד אצלינו תקופה. היתה אצלינו בחורה שהתקרבה ושלחנו אותה ללמוד ב"אור חיה" בירושלים. שידכנו ביניהם, ונקבע מועד חתונה, אלא שאז התעוררה בעיה: הוריה, לא הסכימו שתתחתן. במאמצים רבים, לקחנו על עצמנו את כל הוצאות החתונה.

האם הקשר שלכם ממשיך עם הזוגות שאתם מחתנים, גם אחר כך?

הכל ממשיך אצלינו לכל החיים. יש אח"כ ברית, בר מצווה... מי שמתחיל תהליך הופך ל'מסמר בלי ראש'... אי אפשר לצאת מיזה.

מבחינתנו, אנו זכאיים ל"שיא עולמי" לא רק על החתונה המיוחדת שערך השבוע, אלא גם על הפעילות היומיומית לאורך כל השנה... 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.