מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשע״ד 29.05.2014

למרות היריבות: נתניהו התקשר לריבלין והביע את תמיכתו

למרות היריבות: בנימין נתניהו התקשר לראובן ריבלין והביע את תמיכתו. מוקדם יותר הודיע שר הכלכלה נפתלי בנט על תמיכתו בריבלין ● מנגד, שר החוץ אביגדור ליברמן הביע הסתייגות מהודעת נתניהו ובראיון לכלי תקשורת הבהיר כי סיעתו תתקשה לתמוך בריבלין ● דיווח: נתניהו ניסה ברגע האחרון להריץ את הסופר אלי ויזל בן ה־ 85 אך משהוברר כי אינו מחזיק באזרחות ישראלית נסוג לסיפור המלא
למרות היריבות: נתניהו התקשר לריבלין והביע את תמיכתו
ראובן ריבלין, בנימין נתניהו ושמעון פרס (צילום: לע"מ)

אחרי הרבה נסיונות שלא צלחו 'לייבא' מועמד לימין כאלטרנטיבה לח"כ ראובן ריבלין, התקשר אתמול ראש הממשלה בנימין נתניהו לח"כ ריבלין והודיע כי הוא תומך בו בבחירות לנשיאות המדינה.

"עברנו הרבה דברים בחיינו, ימים טובים יותר וימים טובים פחות ואני מקווה שנעבור ימים טובים יותר", אמר נתניהו לריבלין. ''המתנתי לראות את רשימת המועמדים הסופית וכראש הממשלה וכיו"ר הליכוד אני מביע תמיכה במועמדות שלך". ח"כ ריבלין אמר בתגובה לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אני מודה לך על התמיכה".

במהלך כל השבוע האחרון שרים וחברי כנסת בליכוד הפעילו לחצים כבדים על ראש הממשלה, כדי שיכריז על תמיכתו בריבלין וישאיר מאחור את המתיחות שנוצרה בין השניים, בזמן כהונתו של ריבלין כיו"ר הכנסת, אך ללא הצלחה.

על פי דיווחים שונים, במהלך יום שלישי האחרון עד שעות הלילה המאוחרות, טרם חצות הלילה – הדד ליין האחרון להגשת מועמדות, ניסה ראש הממשלה נתניהו, להריץ את הסופר אלי ויזל בן ה־ 85 מארה"ב כמועמד הימין לנשיאות תחת ריבלין. במקביל, על פי הדיווח, ניסה נתניהו לדחות את הבחירות לנשיאות כדי להוציא את המהלך מהכח אל הפועל. נתניהו אף צלצל לראשי מפלגות וביקש את תמיכתם במהלך, אך משהוברר כי אינו מחזיק באזרחות ישראלית – נסוג בו.

תומכי ריבלין בליכוד התבטאו אמש בזהירות באשר להודעת נתניהו ואמרו כי התמיכה של ראש הממשלה הגיעה רק לאחר שהבין שחברי התנועה והעם רוצים את ריבלין כנשיא. "בכירים בכל הסיעות הביעו תמיכה גלויה ברובי למרות מאמציו של ראש הממשלה למצוא תחליף", אמרו והוסיפו כי הם מקווים כי "התמיכה לא תפגע בו".

מוקדם יותר הודיע גם שרהכלכלה נפתלי בנט על תמיכתו בח"כ ראובן ריבלין. בנט הדגיש כי ימליץ לחברי מפלגתו להצביע עבור ריבלין בבחירות שייערכו ב־ 10 ביוני. לדברי בנט, ריבלין הוא המועמד הטבעי לנשיאות מדינת ישראל. "אין סמלי בעיני מאשר היום, יום שחרור ירושלים, להודיע על תמיכה באיש שירושלים היא שמו השני.

כידוע ההצבעה חופשית וחשאית, אך אמליץ גם לחברי לתמוך ברובי ואפעל למען נצחונו", הבטיח בנט. כמו כן השר גלעד ארדן קרא אתמול לחברי הכנסת לתמוך בריבלין בבחירות לנשיאות.

"רובי ריבלין, איש ירושלים המייצג ערכים לאומיים ודמוקרטיים, הוא המועמד הראוי והמתאים ביותר לכהן כנשיא המדינה ואני מביע את תמיכתי בבחירתו", אמר ארדן. מנגד, שר החוץ אביגדור ליברמן הביע הסתייגות מהודעת נתניהו על תמיכתו בריבלין ובראיון ל'ידיעות' הבהיר כי סיעתו תתקשה לתמוך במועמד הליכוד.

"אני נדהמתי כששמעתי על זה. דיברנו ימים ושבועות על כל מועמד אפשרי, רק לא על ריבלין", צוטט ליברמן. לדבריו, "זה היה מבחינתי כמו שני אנשים שיוצאים לדרך, הולכים יחד ומסכימים על זה, אחד פתאום עוצר ומבקש לבדוק משהו אבל פתאום נעלם. אז האדם השני פשוט ממשיך ללכת. ככה אני רואה את הדברים", אמר ליברמן.

ליברמן אף הסביר מדוע יתקשה לתמוך בריבלין. "מבחינתי, ריבלין לא יכול להיות מועמד שלנו לנשיאות. כשהוא החל לכהן כיו"ר הכנסת הוא נסע בביקור הראשון שלו לאום אל פאחם. יש בזה מסר וזה מראה משהו".

לדבריו, גם במהלך כהונתו של ריבלין כיו"ר הכנסת "הוא הלך נגדנו בכל הכוח ולכן אנחנו לא יכולים לתמוך בו". באשר למועמד ישראל ביתנו אמר ליברמן כי "הסיעה תתכנס ותחליט כיצד לנהוג כעת. אני לא פוסל אף מועמד".

שישה מועמדים יתמודדו בבחירות שיתקיימו ב־ 10 ביוני על תפקיד הנשיא העשירי של מדינת ישראל: ח"כ ראובן ריבלין, ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר, ח"כ מאיר שטרית, ח"כ לשעבר ד' איציק, חתן פרס נובל פרופ' דן שכטמן והשופטת בדימוס ד' דורנר. השישה הגישו שלשום את מועמדותם ליו"ר הכנסת ח"כ אדלשטיין.

מוקדם יותר במהלך השבוע הודיע השר לשעבר דוד לוי כי לא יתמודד בבחירות לנשיאות המדינה. החלטתו של לוי התקבלה לאחר שמקורביו הבינו שסיכוייו לנצח בבחירות אינם גבוהים

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.