מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשע״ד 29.05.2014

זעקת השליח: "בואו לחזק הנוכחות בקבר דוד המלך" ● מיוחד

"אם הם יקיימו במקום את הטקסים שלהם ל"ע, זה יכול להביא לשאלה אם מותר להתפלל בקבר דוד המלך. לכן חשוב לקבל את החיזוק מאנ"ש ומכל מי שיכול לבוא לחזק את הנוכחות שלנו במקום" - כך אומר ל-COL הרב יוסף-יצחק סלונים שליח הרבי לנחלת שבעה, המקיים במתחם הקבר שיעור תניא שבועי ● לקראת חג-השבועות, יום פטירתו של דוד המלך ובעקבות הסערה התקשורתית סביב הכוונה להעביר חלק מהמתחם לנוצרים, מספר הרב סלונים כיצד החל את הפעילות במקום, מהם התחושות בימים אלה ויש לו גם קריאה לאנ"ש   לחזק בקבר דוד המלך
זעקת השליח:
"בואו לחזק". הרב סלונים על רקע קבר דוד המלך

מאת נחמיה

ביקורו של האפיפיור בתחילת השבוע בארץ, העלה לכותרות את קבר דוד המלך בירושלים. עד לפני שנים אחדות, שלטה במקום עזובה גדולה, אך בשנים האחרונות ניכרת התפתחות רצינית במקום.

הפעילות המרכזית בקבר דוד, שאף עלתה לכותרות כחלק מפעילות המחאה נגד ביקורו של האפיפיור במקום, היא סעודת המלווה מלכה שנערכת כל מוצאי שבת במקום. הצטרפותם של פעילי ימין קיצוניים לאירועים והחיכוכים עם כוחות הביטחון, גררו את ההתייחסות התקשורתית הרחבה לאירוע. אך מסתבר, כי הרחק מאור הזרקורים, הרבה לפני שהאפיפיור חשב לבקר במקום וכנראה שגם הרבה אחרי, יש חיים יהודיים וחסידיים שוקקים במקום.

מי שפוקד את המקום לפחות פעמיים בשבוע, הוא הרב יוסף יצחק סלונים שליח הרבי לנחלת שבעה, שמקיים במקום שיעור תניא שבועי ומשתתף באופן קבוע בסעודת המלווה מלכה המסורתית.

"התאהבתי במקום"

במסגרת שליחותו, הרב סלונים מתעסק כבר מספר שנים עם נוער ירושלמי במרכז העיר. לפני למעלה משנתיים, במסגרת שידור רדיו שנעשה בנושא הנוער במרכז ירושלים, ניגש אל הרב סלונים אחד מאנשי קבר דוד והזמין אותו לראות את הנעשה במקום.


הרב סלונים נושא דברים במהלך הדפסת תניא במתחם

במוצאי שבת, ימים ספורים לפני י"ט כסלו תשע"ב, הגיע הרב סלונים למקום. "באתי, והתאהבתי במקום", הוא מספר בשיחה עם COL. מאז, כבר שנתיים וחצי שהוא משתתף מידי שבוע בסעודת מלווה מלכה שנקראת על שמו של דוד המלך, מספר סיפור מהבעל שם טוב, ואומר לנוכחים שיחה קצרה של הרבי.

במקביל לסעודות המלווה מלכה המסורתיות, ייסד הרב סלונים שיעור תניא, שמתקיים מידי יום רביעי במקום. השיעור הולך וצובר תאוצה, ומספר המשתתפים גדל בהתמדה. בעקבות השיעור, בירר הרב סלונים האם הודפס ספר התניא במקום, ומשנודע לו שמעולם לא הודפס שם תניא, החליט שהוא ידפיס שם.

ואכן, בח"י אלול האחרון (תשע"ג), במסגרת סעודת מלווה מלכה, נערכה במקום הדפסת תניא חגיגית. באירוע השתתפו רבנים חשובים כמו אביו של הרב סלונים, הרב זאב דוב סלונים רבה של מרכז ירושלים וחבר בית דין רבני חב"ד, הרב שמואל רבינוביץ' רב המקומות הקדושים ורבנים חשובים נוספים. "בגלל היעדר משאבים כלכליים, ספר התניא שהודפס במקום עדיין לא נכרך והופץ, מקווה שנשיג את העזרה לכך", מוסיף בצער הרב סלונים.

ישנה טענה שנשמעת בחוגים מסויימים, שדוד המלך אינו קבור במקום המזוהה כיום כקברו.

"יש מכתב מהרבי הריי"צ, שמפורסם בספר התהילים יוסף יצחק, שבו הוא מדבר ומעודד חברת תהילים העולמית שנוסדה בקבר דוד המלך על ידי כולל חב"ד. כחסיד חב"ד, אני יודע שדבריו של הרבי הריי"צ הם אמת ויציב, ואין ספק שזהו מקום קבורתו של דוד המלך.



"חברת התהילים המדוברת שנוסדה על ידי כולל חב"ד לפני 72 שנה, ממשיכה במסורת עד היום (מסורת שחודשה על ידי הרבי בערב חג השבועות תש"נ). בסיוע ובארגון 'כולל חב"ד', מידי יום פוקדים את המקום מניין יהודים מסורים ואומרים את כל ספר התהילים.

"כשהרבי הריי"צ ייסד את 'חברת תהילים העולמית', הוא קבע את אסרו חג השבועות כ'חג חברת התהלים העולמית'. ואכן מידי שנה נוהר ציבור גדול לחוג עם חברי המניין את שמחתם המסורתית. ברוב עם הדרת מלך, אומרים כולם בצוותא, בנעימות ובמתיקות, את כל התהילים ומסבים לסעודת מצווה חגיגית "דא היא סעודתא דדוד מלכא משיחא.

גם השנה באסרו חג שבועות, מארגן כולל חב"ד סעודת מצווה במקום לכבודו של דוד המלך שיום פטירתו חל בשבועות. "חשוב מאוד שאנ"ש ישתתפו באירוע ויראו את המחויבות שלהם למקום, ובכלל בכל ביקור בירושלים ובכותל, חשוב שאנ"ש יבקרו גם בקבר דוד המלך שהרבי כתב על הפעילות במקום שבכוחה 'להגן על בני ישראל ולהקל את חבלי משיח'".

אנ"ש, בואו!

איך התחושות בעקבות הביקור של האפיפיור בקרב אנשי 'קבר דוד המלך'?

"בביקור הם ניסו להראות שיש עוררין על שייכות המקום ליהודים, אבל למעשה הם גרמו ל'עוררין' מלשון התעוררות גדולה סביב המקום. כבר במוצאי שבת ראינו את ההתעוררות העצומה עם אלפי אנשים שבאו לסעודת מלווה מלכה.



"הייתה פה שמחה עצומה. כמובן שזה מבהיל נורא לחשוב שבשביל כסף מוכרים ל"ע את המקומות הקדושים לכוחות הטומאה. במיוחד שהם רוצים את הקומה העליונה של הקבר, ואם הם יקיימו במקום את הטקסים שלהם ל"ע, זה יכול להביא לשאלה אם מותר להתפלל בקבר דוד המלך. לכן חשוב לקבל את החיזוק מאנ"ש ומכל מי שיכול לבוא לחזק את הנוכחות שלנו במקום".

מעבר לכך שהמקום הוא קברו של דוד המלך, איזו ייחודיות יש למקום?

"צריך לראות את היהודים שקוראים פה תהילים מידי יום, אלה ממש 'התהילים זאגער' מסיפורי הבעל שם טוב. מעניין שדווקא להם נוצר קשר מיוחד עם דוד המלך שגם הוא העיד על עצמו שלא היה מקובל בין האחים והמשפחה – 'כי אבי ואמי עזבוני...'. אבל את הייחודיות של המקום רואים גם ביחס המיוחד של הרבי והרבי הריי"צ למקום.

"ולכן חשוב שאנחנו כחסידי חב"ד נראה את האכפתיות שלנו למקום. אם לא יהיו יהודים שאיכפת להם המקומות הקדושים ימסרו לאט לאט לידיים זרות כמו שקרה עם הר הבית".

ריקודים במתחם הקבר:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.