מערכת COL | יום כ"ט אייר ה׳תשע״ד 29.05.2014

חייל כלוא בלי אוכל מהדרין; צה"ל: "הוא אוכל גם קטשופ"

חסיד חב"ד שלמד בכולל במוסקבה, והגיע לארץ, נעצר נשפט ונכלא בכלא צבאי שבו אין אוכל מהדרין. הוא מתקיים על לחם ומים בלבד. אביו, הרב אברהם קנלסקי בשיחה ל-COL: "פניתי לנציב קבילות החיילים, וחזר אלי כעבור זמן קצין בדרגת סגן אלוף. וכך ענה לפנייתי: 'אני שוחחתי עם בנך. הוא אוכל לא רק לחם ומים, אלא גם קטשופ'. לא ידעתי לצחוק או לבכות"  חייל כלוא בלי אוכל
חייל כלוא בלי אוכל מהדרין; צה
(צילום אילוסטרציה: COL)

משה בן-חיים

חסיד חב"ד שלמד בכולל במוסקבה, והגיע לארץ, נעצר נשפט ונכלא בכלא צבאי שבו אין אוכל מהדרין.

אביו, הרב אברהם קנלסקי, מספר לכתב COL:
"הבן שלי למד בכולל במוסקבה. כשהבין שהצבא מחפש אותו, חזר ארצה לפני פסח ובי"א אייר הלך לצבא כדי להצהיר שמוכן להתגייס. נערך לו משפט צבאי, ובמשפט היה וויכוח בין הפרקליטות הצבאית לבין הסנגוריה הצבאית. הפרקליטות דרשה 150 יום ב'מחבוש', ואילו הסנגוריה התנגדה.

"השופטת הצבאית ביקשה שיגיעו ל'הסדר טיעון', ובסופו של דבר הוחלט על מאסר של 35 יום 'בלבד'. השופטת בפסק הדין כתבה, כי צה"ל יידרש לכלוא את החייל בכלא  4 בצריפין, שם יש אוכל 'מהדרין' ולא בכלא אחר. ואכן ביום ראשון השבוע החל בני לרצות את עונשו בכלא 4, ואילו שלשום, צה"ל העבירו לכלא 6 הנמצא ליד עתלית ושם אין אוכל 'מהדרין', ובני לא נותר לו אלא לאכול לחם ומים. 

"
פניתי לנציב קבילות החיילים, וחזר אלי כעבור זמן קצין בדרגת סגן אלוף. וכך ענה לפנייתי: 'אני שוחחתי עם בנך. הוא אוכל לא רק לחם ומים, אלא גם קטשופ'. לא ידעתי לצחוק או לבכות", מספר בכאב הרב אברהם קנלסקי.

ממשיך הרב קנלסקי: "אני לא מתייחס כרגע לחומרת עונשו, או לדברים כגון דא. אני מדבר רק על דבר נורא פשוט ובסיסי. מגיע לו הזכות לאכול! גם לרוצחים ופושעים מגיע להם זכויות! האם ביקשתי לבן שלי מותרות?! ביקשתי רק שיתנו לו לאכול!".

"בנוסף, לדובר צה"ל 'אין זמן' להתייחס לפניית גורמי תקשורת, שכמה מהם כבר פנו לקבל תגובתו לעניין. במשרדי 'קצין העיר', קיבתי תגובה כי 'בכלא יש לו הכל. הוא מקבל אוכל כשר למהדרין. הכל בסדר...'

"כל מה שעושה ה' הוא לטובה, ואני מקווה שלחץ ציבורי ישפיע בפרשייה הכאובה הזו", מסיים הרב קנלסקי.

ולנו לא נותר אלא לאחל שיתבשרו בשורות טובות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.