מערכת COL | יום כ"ח אייר ה׳תשע״ד 28.05.2014

עוצר בדונייצק: "בצל המהומות - מתכוננים לחג השבועות"

שעות לאחר הבחירות באוקראינה, כאשר בדונייצק שבמזרח־אוקראינה קיוו אנשים שהנה מגיעים ימים טובים יותר, הידרדרה העיר והמחוז לארועים קשים יותר ממה שהיו מתחילת פרוץ המהומות. למעלה מ־ 40 בדלנים פרו־רוסים נהרגו ורבים אחרים נפצעו. העיר נתונה תחת מצור, והמצב מתוח מאוד ● הרב פנחס וישצקי, רבה של דונייצק והמחוז ושליח חב"ד: "מי שמבקש לעזוב אינו יכול היות ושדה התעופה מושבת לאחר שבו היה אחד ממוקדי האלימות, וגם הכניסות והיציאות לעיר חסומות ע"י הצבא. המצב לא פשוט, בלשון המעטה"  לסיפור המלא
עוצר בדונייצק:
הרב פנחס וישצקי על רקע שדה התעופה המופגז
שעות לאחר הבחירות באוקראינה, כאשר בדונייצק שבמזרח־אוקראינה קיוו אנשים שהנה מגיעים ימים טובים יותר, הידרדרה העיר והמחוז לארועים קשים יותר ממה שהיו מתחילת פרוץ המהומות. למעלה מ־ 40 בדלנים פרו־רוסים נהרגו ורבים אחרים נפצעו. העיר נתונה תחת מצור, והמצב מתוח מאוד.

הרב פנחס וישצקי, רבה של דונייצק והמחוז ושליח חב"ד שוחח אתמול עם כתב 'המבשר' על המתרחש בעירו וסיפר על חששות ועל התקוה לעתיד טוב בע"ה.

מה שלום יהודי דונייצק בימים טרופים אלו? מבקשים אנו לדעת בפתח הדברים.

"אכן, ימים טרופים. ויהודי המחוז עושים הכל שלא להיגרר ולהתרחק מהמוקדים ומהזירות המועדים לפורענות. ימים לא פשוטים עוברים על התושבים ועל היהודים בכללם. גם מי שמבקש לעזוב אינו יכול היות ושדה התעופה מושבת לאחר שבו היה אחד ממוקדי האלימות, וגם הכניסות והיציאות לעיר חסומות ע"י הצבא. המצב לא פשוט, בלשון המעטה".

הרב וישצקי אומר, כי כמובן המצב משפיע על יהודי הקהילה ועל סדר היום הרגיל. פחות יהודים באים לתפילות ולשיעורי התורה, בעיקר בשעות הערב, בהם אנשים משתדלים שלא להימצא ברחובות.

אולם בכל זאת מנייני תפילות ושיעורי תורה ממשיכים להתקיים כרגיל, ובית הכנסת פתוח לכל דורש. כמובן שבית הכנסת וכל המוסדות היהודיים מאובטחים היטב.

"לצד הימים הקשים הללו שאנו עוברים, כעת, לאחר הבחירות יש לאנשים זיק של תקוה בעיניים. כולנו מקווים כי הימים הללו יעברו מהר. אומרים כי הנשיא החדש אדם נחוש והציפיה ממנו שיחזיר את היציבות למדינה".

התעניינו איך מתכוננים לחג הקרב והבא בצל מה שמתרחש: "אנחנו חיים בתוך אנרכיה בלתי ניתנת לתיאור, והאנרכיה הזו משבשת לנו מאוד את מהלך החיים  דורשת מאתנו להקדיש המון תשומת לב לשאלות בסיסיות בבטחון ובמתרחש בקהילה והמוסדות. יחד עם זאת אנו לא שוכחים כי בעוד ימים ספורים צריכים לחגוג את חג השבועות. בכל שנה יש אירועים רבים לפני החג ובמהלך החג, יש עזרה וסיוע ליהודי העיר לקראת החג, ואם בכל שנה זה חשוב, השנה, בתוהו ובוהו שנוצר על אחת כמה וכמה. כל פעולה פשוטה דורשת הרבה מחשבה איך ומה לעשות, אבל למרות הכל בעזרת ה' הדברים נעשים".

הרב וישצקי מסיים את שיחתו בתקוה ובתפילה "שהימים הקשים הללו יעברו מהר, ויהודי דונייצק יחד עם כל יהודי אוקראינה יגיעו לימים שקטים יותר, ובחירת הנשיא החדש רק תיטיב עם היהודים בפרט שהנשיא החדש ידוע כאוהד היהודים, וזאת נקודת פתיחה מצוינת"
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.