מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשע״ד 25.05.2014

מוסקבה: המבצע הכיתתי הסתיים אצל הרבי

JEM
תלמידי כיתה ז' ב'חדר מנחם' במוסקבה חתמו בשבוע שעבר מסע חסר תקדים בן שבוע ימים לרבי לנסיעה המיוחדת קדמו חודשים גדושים ומלאים עם הוספה בלימוד ובהנהגה חסידית, התוועדויות ומבצעים ● במהלך הנסיעה לחצרות קדשנו זכו התלמידים להתפלל וללמוד ב770 ובאוהל, להתוועד עם משפיעים וזקני החסידים ואף לבקר בביתו של הרבי ובספריית ליובאוויטש ● גולת הכותרת של הנסיעה היתה ההשתתפות כנציגי מוסדות החינוך במוסקבה, בפאראד הענק שהתקיים בל"ג בעומר מול בית חיינו -770 לסיפור המלא
מוסקבה: המבצע הכיתתי הסתיים אצל הרבי

קרוב לעשרה חודשים של הכנות רוחניות הביאו את תלמידי כיתה ז' ב'חדר מנחם' במוסקבה לנסיעה המרגשת. במהלך אותם חודשים היה על התלמידים לעמוד במשימות ומטלות שרק הלכו והתווספו מחודש לחודש, ביניהם: שינון י"ב פרקי תניא בעל-פה, הגעה לסדר לימוד בביה"כ אחר שעות הלימודים, לימוד שיעורי החת"ת והרמב"ם היומי, טבילה במקוה מידי בוקר, פעילות חסידית לתלמידי החיידר, יציאה למבצעים ועוד. בחודשים הסמוכים לנסיעה לרבי, התלמידים אף השכימו קום לסדר מיוחד שהתקיים לפני תחילת הלימודים ואף נבחנו על חומר הלימודים בגמרא אצל השליח והרב הראשי לרוסיה הרב בערל לאזאר. גם במהלך הטיסה שמרו התלמידים על סדרי הלימוד וחזרו על תניא וגמרא בע"פ!

מלבד סדרי הלימוד והתפילות ב770 ובאוהל, זכו התלמידים להצצה נדירה לביתו של הרבי בהדרכת המזכיר, יו"ר המל"ח, הרב קרינסקי ולסיור מרתק בספריית ליובאוויטש במהלכו נפגשו עם הספרן הראשי, הרב בער'ל לוין, שבחן אותם על סוגיות בגמרא אותם הם לומדים. כמו"כ ביקרו התלמידים בחדר השידורים המיתולוגי, בחדר המזכירות ובמרכז ההוצאה לאור של חברת המדיה החב"דית jem.

מידי ערב התקיימו התוועדויות אל תוך הלילה עם משפיעים וזקני אנ"ש, בין היתר התוועד עמם החסיד ר' הלל זלצמן שסיפר לתלמידים על ימי ילדותו בסמרקנד תחת עיניהם הפקוחות של אנשי המשטר הקומוניסטי.

התלמידים חזרו למוסקבה כשהם חדורים בתחושת שליחות ובהתקשרות למשלח ונחושים לעשות הכל כדי לקרב את הגאולה האמיתית והשלימה, בקרוב ממש!

את ארגון הביקור והוצאתו לפועל נטלו על שכמם מנהלו המסור של החיידר הרב יוסף יצחק קעניג שגם השתתף בחלק מהמסע, מנהל מוסדות החינוך במוסקבה הרב יוסף יצחק ליפסקר והרב והשליח הראשי למדינת רוסיה, הרב לאזאר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.