מערכת COL | יום כ"ה אייר ה׳תשע״ד 25.05.2014

המלחמה בעולם התורה: בג"צ ביטל הבטחת הכנסה לאברכים

בג"צ קבע היום כי מתחילת השנה הבאה לא תשולם הבטחת הכנסה לאברכים, הניתנת משנת 2010, משום "שמדובר באפליה לרעה של אוכלוסיית הסטודנטים" ● "בג"צ ממשיך פסיקותיו המפלות כלפיי הציבור החרדי ומצטרף ללהקה של השלטון בישראל שמתעמר בציבור החרדי", הגיב ח"כ מאיר פרוש  בוטלה הבטחת הכנסה לאברכים
המלחמה בעולם התורה: בג
(צילום אילוסטרציה: מנדי הכטמן, COL)
שופטי בג"צ קבעו היום (ראשון) כי תבוטל החלטת הממשלה משנת 2010 לפיה ניתנת הבטחת הכנסה לכעשרת אלפים תלמידי כולל. בהתאם לפסק הדין יבוטל התקצוב החל מתחילת השנה הבאה.

השופט אליקים רובינשטיין כתב בפסק הדין כי "החלטת הממשלה קובעת הסדר המיטיב עם אוכלוסייה אחת בלבד, האברכים. קיים קושי רב מאוד לראות כיצד ההחלטה מהווה קטר המניע את רכבת שילובם של האברכים במעגל העבודה בישראל".

עוד כתב: "קיים קושי רב בטענה, כי תקצובם של אברכי הכוללים במשך תקופה ארוכה - ארבע שנים (התקופה הראשונה במסלול הבסיסי), מבלי שבתקופה זו מחויבים הם לרכוש כל השכלה תעסוקתית או מיומנות תעסוקתית שהיא, מעודד את השתלבותם בשוק העבודה בסיומה של אותה תקופה.

"אברך המסיים את התקופה הראשונה במסלול הבסיסי, אינו בעל מיומנות או כשירות גבוהות יותר להשתלבות בשוק העבודה מאשר ביומו הראשון בתוכנית. מה הועילו אפוא חכמים בתקנתם?".

חבר-הכנסת מאיר פרוש הגיב: "בג"צ ממשיך פסיקותיו המפלות כלפיי הציבור החרדי ומצטרף ללהקה של השלטון בישראל שמתעמר בציבור החרדי, במשפחותיו, ילדיו ודרך חייו ככל שאפשר והיכן שניתן. הנלחמים נגד הציבור החרדי בישראל, קיבלו חיזוק משופטי בג"צ. אוי לאותה בושה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.