מערכת COL | יום כ"ג אייר ה׳תשע״ד 23.05.2014

התהלוכה של האדמו"רים ● מאתיים אמות מציון רשב"י

על ייחודיות התהלוכה הזו תעיד העובדה הבאה: כ"ק האדמו"ר ממאקאווא שליט"א חרג ממנהגו שלא לצאת בכל שעות יממת ל"ג בעומר ממתחם ציון הרשב"י במירון, וצעד ברגליו להשתתף בה ● מצעד האדמו"רים והרבנים שעל בימת הכבוד רחב ביותר, ורק מגוון סגנונות הילדים המשתתפים והשוני במקומות מגוריהם יכול להתחרות בו ● על שלושה דורות שיושבים יחד בשולחן הכבוד, על בני ברקי, ירושלמי ואשדודי שנפגשו במירון, ועוד פרטים מרתקים על התהלוכה שכל פרט בה שווה כתבה נרחבת ● דיוקנה של תהלוכה ב"דרך מהדרין" התהלוכה של האדמו"רים  
התהלוכה של האדמו
(צילומים: COL)
יצחק בן מנחם

יום ל"ג בעומר שהתאפיין בעבר בהדלקת מדורות לכבוד התנא האלוקי קיבל צביון מחודש מאז הכריז הרבי בשנת תש"מ על רצונו הקדוש שתהלוכות תשב"ר ייערכו בכל עיר ועיר. מאז, אמרת "ל"ג בעומר" – אמרת "תהלוכה".

גם על היישוב מירון לא פסחה המהפכה המבורכת, ומזה עשרות בשנים שתהלוכה מפוארת מתקיימת במקום, סוחפת את הילדים המקומיים באווירת "יחד כל ילדי ישראל" ההולמת את אווירת חגיגת ההילולא ששוטפת את מקום מנוחתו כבוד של רשב"י בבחינת "אחת בשנה".

לפני כעשור, נוספה תהלוכה נוספת בתוך אותו מרחב; סמוך ונראה לציון הרשב"י. הרב יוסף יצחק הלפרין מנהל בית חב"ד ביישוב, הבחין בריבוי הילדים העולים למירון ביחד עם הוריהם ביום ל"ג בעומר. הוא החליט לרתום את נוכחותם בסביבתו לקיום הוראת הרבי, ויזם את תהלוכת ילדי תשב"ר ב"דרך מהדרין".

מאז, כמו שאומרת הקלישאה, השאר היסטוריה.

בימי הבראשית עדיין לא זכתה התהלוכה לקהל משתתפים רב כמו בשנה האחרונה, ואפילו המודעות המבשרות על התהלוכה שנפרסו מבעוד מועד בריכוזי הערים החרדיות לא סחפו יותר מכמה מאות בודדות של משתתפים.

אך הקביעות עשתה את שלה והתעמולה לא שבה ריקם. כיום, מתמרנים רבים מהעולים מירונה עם ילדיהם את לוח הזמנים כך שיתאים להשתתפותם בתהלוכה.

"חזקה" דתשב"ר

מי שנטל חלק ביוזמה בחדוות קודש כבר מההתחלה היה רב היישוב מירון ואתרא קדישא דרשב"י, הגרמ"ז שטרן שליט"א, שזכה ב"חזקה" ל"הדלקה" המסורתית במהלך כינוס הילדים בסיום התהלוכה.

גם בנו של הרב, המשפיע החסידי המפורסם הרב אליהו שטרן מרחובות נוטל חלק בתהלוכה דרך קבע, ואף נשא דברים בפני הילדים המשתתפים שריתקו אליהם גם את העוברים הרבים בדרך. מאות המאזינים האזינו בהשתאות לדברי המשפיע הנערץ עליהם בעת שהעלה על נס את תקנתו המופלאה של נשיא הדור – הרבי, ואת הצורך לעסוק בלימוד תורתו וקיום הוראותיו.

השנה, לראשונה, התווספה "חזקה" נוספת לרב שטרן – "בתלת זימני הווה חזקה לכולי עלמא". בנו של הרב שטערן, האדמו"ר מנעשכיז זצ"ל, שנהג להשתתף בתהלוכה דרך קבע – הלך לעולמו. את מקומו ממלא בנו כ"ק האדמו"ר מנעשכיז שליט"א שגם המשיך את מסורת אביו בהשתתפות פעילה.

"זכיתי", מספר הרב שטערן בהתרגשות מעל הבימה, "שחלפתי על פני קדשו של הרבי בעת חלוקת הדולרים הקבועה בימי ראשון. הרבי העניק לי דולר נוסף לברכה וברכני 'יאריך ימים על ממלכתו – הוא ובניו'".

בניו הצעירים של האדמו"ר, שהשתתפו בתהלוכה כמו בני גילם ואף הכריזו את אחד הפסוקים ברמקול מילה במילה, היוו את הדור הרביעי באותה תהלוכה עצמה...

עיני העדה

גלריית הרבנים והאדמו"רים המכובדים שעל בימת הכבוד לוכדת את תשומת ליבם של כל העוברים ב"דרך מהדרין", שמיקום הכינוס עומד באמצעה.

ישיבתו של כ"ק האדמו"ר ממאקאווא שליט"א על הבימה, כשמאחוריו מתנוסס השלט הליובאוויטשאי, זאת בשעה בה בדרך כלל הוא מקפיד שלא לצאת ממתחם הציון – מהווה הוראה ברורה לשומעי לקחו על הדרך אשר ילכון בה.

אין דרך לתאר את ההשפעה של שומעי לקחו של המקובל הרב יחיאל אבוחצירה שליט"א, רבה של רמלה ומזרעו של הבאבא חאקי ובעל אביר יעקב, בעת שהוא מפליא לתאר באוזני הילדים את הזכות הגדולה שיש להם בעת שהם מקיימים את הוראתו של הרבי.

וכך המקובל הרב אהרון גבאי שליט"א; וכך המשפיע החסידי המפורסם הרב יצחק משה ערלענגער שליט"א.

לנופך ההשפעה על הילדים מכל רחבי הארץ, בני קהילות ועדות שונות מכל גווני הקשת היהודית, נוסף עוד מדברותיו של הגה"ח הרב דוד מאיר דרוקמן שליט"א, רבה של קריית מוצקין, המתאר במתק שפתיים את אהבתו האמתית והכנה של הרבי לכל ילד ולכל יהודי באשר הוא.

באופן מחוב"ד

המשוב החיובי שזורם כל העת מכיוונים שונים מלמד על ההצלחה הרבה של התהלוכה המהווה הזדמנות פז לפגוש בילדים (ומבוגרים...) שבאופן הרגיל לא היו נוטלים חלק פעיל באירוע חב"די מוצהר אך בזכות מיקומה של התהלוכה בלב הדרך המובילה אל ציון הרשב"י נאלצים לעבור דרכה, ובבחינת "הציץ ונפגע".

על ההנגשה המוצלחת עמל המנחה הרב זאב דב הלפרין משגיח ישיבת תות"ל באלעד, שמגיע להנחות את התהלוכה מדי שנה יחד עם תלמידי ישיבתו ותלמידי ישיבת תות"ל המרכזית בכפר חב"ד המהווים "נרות להאיר" בעצם פעילותם בנועם וחן חסידיים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.