מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשע״ד 22.05.2014

הצבא (החב"די) השתלט על רחובות תאילנד ● תיעוד מיוחד

הפיכה בתאילנד, הצבא תפס את השלטון. שליח חב"ד לתאילנד הרב נחמיה וילהלם מספר בראיון מיוחד ל-COL איך קשורה ההחלטה הדרמטית לתהלוכת ל"ג בעומר ● וגם: תיעוד מהמוצגים המושקעים על-גבי ה"תוקתוקים" בתאילנד  התהלוכה בתאילנד  
הצבא (החב
(באדיבות חב"ד תאילנד)

משה בן-חיים 

על תהלוכת ל"ג בעומר בצל ההפיכה הצבאית בתיאלנד ותפיסת מערכות השלטון על-ידי הצבא, שוחחנו עם השליח הרב נחמיה וילהלם.

ספר לנו על רמת הקשר עם השלטון המקומי לאחר ההפיכה, וכיצד נערכתם לתהלוכת ל"ג בעומר למרות אי הוודאות?

באופן כללי הקשרים שלנו עם גורמי מימשל הם יותר ברמת השטח, עם גורמי ביטחון, משטרה וכיוצא בזה. אין שינוי ממשי בשטח למרות ההפיכה. אין תחושה של הפיכה, ורק יש הפגנות במרכז, בסמוך לרחוב בו נמצא בית-חב"ד. הסיבה שדווקא שם נערכות ההפגנות היא בגלל קרבת המקום לכל משרדי הממשלה הנמצאים באיזור.

איך התנהלה התהלוכה?

כשתכננו את התהלוכה, היה זה לפני שהצבא תפס השליטה במדינה. זאת ועוד, הצבא הודיע שביום ראשון, בדיוק ביום ל"ג בעומר, הוא יתפוס השלטון. דבר שגרם לאי וודאות מסויים בתכנון התהלוכה.

אבל ב"ה, "כדאי רבי שמעון לסמוך עליו בשעת הדחק". קרה הנס, והצבא רק ביום שני ביצע את ההשתלטות על מוקדי השילטון, כך שהתהלוכה התייקמה כסידרה, וללא בעיות מיוחדות.

מה מצב המבקרים והתיירים הישראלים? מבקרים פחות בבית חב"ד?

להיפך. זרם המטיילים הישראלים שבאים לבית חב"ד קצת גבר, כי יש כאן שיחות חינם לישראל, והם מתקשרים יותר הביתה להגיד שהכל בסדר... כאמור, כרגע המצב רגוע ודי כרגיל, אך אינני יודע אם המצב הרגוע יישאר כך גם בעתיד.

כיצד אתם בבית חב"ד נערכים לחג השבועות הקרב?

בכל שנה, בחג השבועות כשאנו עורכים ארוחה חלבית, זה ממש אטרקציה. מי שמכיר קצת את מנהגי המזרח, הם מאמינים שחלב פרה לא בריא, וחלבי בכלל זה אוכל לבהמות. גם נושא הכשרות כאן יוצר קושי. אנו חולבים כאן "חלב ישראל" בעצמינו, ומוצרי גבינה מביאים מהארץ.

יש יהודי יקר תושב ירושלים, ששולח בכל שנה אלינו כמויות גדולות של עוגות גבינה מעשי ידי אשתו, בכמות שמספקת למאות איש. הוא היה בעבר משגיח כשרות של אחד ההכשרים, ושהה כאן בעבר לצורך עבודתו.

הוא נקשר לפעילות המיוחדת של בית חב"ד, ומאז בכל שנה לקראת חג השבועות, אנו זוכים למשלוח ביתי ומיוחד ממנו. בזכות העוגות גבינה המיוחדות שלהם, באים עשרות אנשים לשמוע עשרת הדיברות בחג השבועות...

***

יצויין כי לקיום התהלוכה סייעו רבים וטובים, ובהם מנהל בית-הספר הרב דוד חדד, הרב הראשי הרב יוסף-חיים קנטור, הרב יוסי גולדברג, הרב אליעזר אשכנזי, נשות השלוחים, ואחרונים חביבים - הבחורים השלוחים.

צפו בוידאו:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.