מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשע״ד 22.05.2014

מתגעגעים: כך נערכו התהלוכות בבית שאן, רמן-גן ונהריה

האסונות שפקדו את משפחת השלוחים בחורף האחרון, גרמו להתעוררות רבה. חודשים ספורים לאחר מכן, ניצבו בתי חב"ד המקומיים שנוהלו ביד-רמה על-ידי השלוחים שנלקחו מאיתנו, בפני פרויקט הדגל השנתי של בתי חב"ד: תהלוכת ל"ג בעומר ● איך התמודדו בבית שאן, בנהריה וברמת גן? ● בני המשפחות וממשיכי דרכם מספרים ל-COL על ההתמודדות ● מיהו השחקן שביקש הרב בוטמן ע"ה להזמין לתהלוכה השנה? איזה שלט נשאו בבית שאן? ואיך סייעה עיריית רמת גן? מתגעגעים לשלוחים  
מתגעגעים: כך נערכו התהלוכות בבית שאן, רמן-גן ונהריה
למעלה: נושאים שלטים לע"נ הרב שמולביץ. למטה: בנהריה (צילומים: חב"ד בית שאן, אודליה ש)

מאת נחמיה

האסונות הכבדים שפקדו את משפחת השלוחים בחורף האחרון, גרמו להתעוררות בקהילת חב"ד. חודשים ספורים לאחר מכן, ניצבו בתי חב"ד המקומיים שנוהלו ביד רמה על ידי השלוחים שנלקחו מאיתנו, בפני פרויקט הדגל השנתי של בתי חב"ד: תהלוכת ל"ג בעומר.

ב-800 תהלוכות ברחבי הארץ, השתתפו 250,000 ילדים והתחברו תחת סיסמת תהלוכות ל"ג בעומר: יחד כל ילדי ישראל. השלוחים, כבר מורגלים בהפקת התהלוכות שמהוות את אחת הפעילויות המרכזיות של בתי חב"ד בארץ.

אך בבית שאן, נהריה ורמת גן, מי שהיו הרוח החיה שמאחורי ארגון והובלת התהלוכות, אינם עוד איתנו. יצאנו לבדוק כיצד היו התהלוכות בערים אלה, ללא הנוכחות הפעילת של הרב יעקב שמולביץ ז"ל, הרב ישראל בוטמן ז"ל והרב מרדכי (מוטי) גל ז"ל.


ילדים בתהלוכה בנהריה על רקע תמונתו של הרב בוטמן (צילום: אדליה. ש)

העבודה הקשה, נפלה על כתפיהם של ממשיכי דרכם בשליחות. אם זה בנו ובנותיו של הרב יעקב שמולביץ בבית שאן, בניו של הרב מוטי גל והשלוחים הנוספים ברמת גן והרב ברוך וילהלם בנהריה. "אני הייתי רק אורחת, את כל העבודה הקשה עשו הילדים שלי", מספרת הרבנית שמולביץ, אשת השליח הרב יעקב שמולביץ ז"ל.

הנוכחות הפיזית של שלושת השלוחים, בלט בכל אחת מהתהלוכות. "כמה שעות לפני שהרב בוטמן נפל למיטת חוליו, בשיחה עם ילדיו הוא הבעיה את רצונו להזמין את זבולון משואשוילי (שמוכר כ'ששי'), להופעה בל"ג בעומר בנהריה", מספר השליח הרב ברוך וילהלם, "ואכן, למרות שהבאנו עוד כוכב ילדים מפורסם, לא ויתרנו על זבולון, והוא אף שימש כמנחה".

במהלך הכינוס, הזכיר הרב וילהלם בפני הנוכחים את קיום רצונו של הרב בוטמן בתכנית התהלוכה.


דיווח על התהלוכה באתר עיריית רמת-גן

לצד האזכור הרב של הרב בוטמן בתהלוכה וקיום רצונו, הוצבה תמונה גדולה שלו בחזית הבמה. "ממש הורגשה הנוכחות הפיזית שלו", אומר הרב וילהלם.

גם בבית שאן ורמת גן, נישאו שלטים שנתנו את התחושה שהרב שמולביץ והרב גל, נוכחים בתהלוכה. בבית שאן, נשאו הילדים שלטים גדולים בהם נכתב "בדרך הרב יעקב ממשיכים לעשות טוב", וברמת גן, נתלה שלט ענק שקידם את פני הצועדים.

השלוחים מציינים כהשגחה פרטית מופלאה את הצמיחה הגדולה במספר הילדים שהשתתפו בתהלוכה. "בשנים הקודמות השתתפו בממוצע 600 ילדים, והשנה הגענו ל1800 משתתפים", מספר הרב וילהלם.

גם הרבנית שמולביץ ובלה בוקובזה ביתו של השליח הרב מוטי גל מספרות על צמיחה דומה במספר המשתתפים.

ההתעוררות הגדולה, ניכרה גם בסיוע שהעניקו גופי רבים לקיום התהלוכה. "העירייה התנדבה לפרסם את התהלוכה שלנו באתר שלה, בלי שביקשנו", מספרת בלה בוקובזה על חלק מהסיוע של עיריית רמת גן.


ממשיכים. התהלוכה בבית שאן

כמו ברמת גן, גם בנהריה ובבית שאן, העירייה עזרה בהפקת התהלוכה. "כולם עזרו לנו עד רמת ראש העיר, אפילו בתי הספר הדתיים והלא דתיים התגייסו לתהלוכה", מספרת הרבנית שמולביץ.

השיחה עם שלושתם, דומה מאוד. "ההשגחה הפרטית המופלאה, ליוותה את כל התהלוכה, אין ספק שהוא יושב למעלה ומסייע בכל פרט", הם אומרים.

בהקשר זה, מוסיף הרב וילהלם אנקדוטה מעניינת. "ביתו של הרב בוטמן הגרילה פרס בתהלוכה, אך ויתרה עליו לטובת זוכה אחר. מיד לאחר מכן, היא זכתה באחד הפרסים הגדולים.

"אין ספק שבגלל פטירתו של אבא, הייתה התגייסות מאוד גדולה לסייע לתהלוכה, שהייתה הצלחה למעלה מן המשוער", מסכמת ביתו של הרב גל ז"ל.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.