מערכת COL | יום כ"ב אייר ה׳תשע״ד 22.05.2014

מסיר את המסכה: השחקן שהופיע ב-11 תהלוכות ● מיוחד

עשרות-אלפי ילדים בכ-11 תהלוכות ל"ג בעומר שנערכו ברחבי הארץ צפו בהופעה מרתקת של 'שלומי וסתם' ששילבה בתוכה מסרים חסידיים ● בראיון למגזין שישי של COL, מסיר השחקן שלומי לניאדו את המסכה וחושף את סיפור חייו ● החזרה בתשובה, ההתעקשות על שמירת שבת והחוויה בהופעות בתהלוכות חב"ד  שלומי וסתם 
מסיר את המסכה: השחקן שהופיע ב-11 תהלוכות ● מיוחד
'שלומי וסתם' בתהלוכת ל"ג בעומר בפרדס כץ (צילומים: נתאי אבל)
מאת נחמיה

"עמדתי על הגג וערכתי שיחת נפש עם אלוקים. מאז אני מקבל את מה שביקשתי ללא הפסקה, אני לא יכול להתנתק, האמונה והמצוות הם כמו אוכל בשבילי", מתאר שלומי לניאדו את הרגע בו חזר בתשובה. מאז עבר דרך ארוכה, עד שהגיע למצבו הנוכחי.

בשביל שלומי לניאדו, ל"ג בעומר הוא יום עמוס בעבודה. אם השתתפתם באחת מתוך 11 התהלוכות בהן השתתף, בטח כבר הבנתם שמדובר בכוכב הילדים שמציג את הדמות 'שלומי וסתם'. בליל ל"ג בעומר הוא הופיע בתהלוכה בשכונת חב"ד בלוד, ואת הופעת ל"ג בעומר האחרונה הוא ערך מול 15,000 ילדים בנתניה.

שלומי, הוא כוכב ילדים שכותב למיטב אמני הילדים בישראל, החל מדמותו של 'סבא טוביה', ועד ליובל המבולבל (חפשו את ואהבת לרעך כמוך של יובל המבולבל). בחושיו החדים, הוא יודע לדעת בילדים בדיאלוגים שנונים, לעיתים ללא מילים, עד שהוא מביא את הצופים להיפתח ולהיות מוכנים לקבל את המסרים שהוא מעביר. והוא מעביר מסרים חינוכיים.

נשמה חסידית

בשיחה עם שלומי, מתגלה כוכב ילדים עם נשמה יהודית וחסידית, שמתאמץ להעביר לילדים רעיונות של אהבת ישראל, 'כבד את אביך ואת אמך' ומסרים יהודים אחרים. כך למשל בשונה מכוכבי ילדים אחרים, שלומי מכיר גם את 12 הפסוקים, ובדרכו הייחודית הוא מסביר אותם לילדים ומצליח להתגבר על פערים ומבוכות שנוצרים לעיתים.


(צילום: נתאי אבל)

מנהל בית חב"ד ששלומי הופיע בתהלוכת ל"ג בעומר שארגן השנה, סיפר כי עמד נפעם כששלומי קרא עם הילדים את 12 הפסוקים והפך אותם מפסוקים חסרי משמעות, למוחשיים מאוד גם בשביל הילדים הצעירים.

מבין עשרות אלפי הילדים שראו את שלומי במהלך ל"ג בעומר, בודדים יודעים על עיסוקו הנוסף של שלומי: הסמל המסחרי של רשת המזון המהיר העולמית – מקדולנדס.
שמועה ששמע לפני 21 שנה על אודישן לתפקיד כלשהו, הובילה אותו להמתין בכניסה למשרד תל אביבי יחד עם עוד 60 שחקנים מוכרים ומנוסים ממנו. לאחר המתנה קצרה, כשהבין מי המתמודדים מולו על התפקיד, קיבל פיק ברכיים ועזב את המקום. כשהגיע לביתו, התחרט על הפחד שתקף אותו והחליט לחזור לאודישן.

שלומי, לקח קלטת וידאו עם ההופעה שלו ונסע חזרה. כשהגיע למקום, כבר עזבו כל המתמודדים את המקום. לאחר תחנונים רבים, הסכימו הבוחנים לקחת ממנו את הקלטת, רשמו את שמו ואמרו שיחזרו אליו במידת הצורך.

3 שבועות עברו עד שקיבל את שיחת הטלפון המיוחלת. "אתה דובר אנגלית?", שאלה הדוברת מעבר לקו "יש לי שיחה עבורך משיקגו". "התרשמנו מאוד מהקלטת ששלחת", נאמר לו באנגלית "נבוא לישראל בשבוע הבא כדי לפגוש אותך ולסגור את העסקתך". שלומי לא כל כך הבין למה הוא נכנס, אבל התייצב לפגישה כמו שנאמר לו.

התפקיד עליו התמודד שלומי הוא דמות שנקראת 'רונלד מקדונלד'. ברשת מקדונלד'ס נותנים חשיבות רבה לשיווק לילדים, וכך בכל שבת ויום ראשון, מופיע רונלד מקדונלד בכל סניפי הרשת בכל העולם בפני ילדים.

התעקש על שמירת שבת

כשנכנס לפגישה גילה את מנכ"ל מקדולנד'ס העולמית, כשלצידו בכירים נוספים מהחברה והזכיין הישראלי של הרשת עומרי פדן. לאחר שהציג בפני הנוכחים את כישורי המשחק שלו, הודיעו לו נציגי מקדונלדס כי כבר נרכשו עבורו כרטיסי טיסה, ובשבת הקרובה הוא אמור לטוס לצרפת כדי ללמוד משחק באופן מקצועי. לתדהמת הנוכחים, הודיע שלומי כי הוא הוא יהודי שומר שבת והוא לא יטוס בשבת.

המבוכה על פניהם של הנציגים הישראלים בחדר הסתיימה כשמנכ"ל מקדונלדס אמר בפשטות "אז תטוס ביום ראשון". מכאן ואילך, מקדולנדס נענתה לכל דרישה שביקש שלומי על רקע היותו שומר תורה ומצוות.


(צילום: נתאי אבל)

רק כשחזר מהלימודים בצרפת, הבין את מהות התפקיד. רונלד, הוא סימלה המסחרי של רשת מקדולנד'ס, והופעותיו בסניפים בכל העולם נעשות ביום החופשי. בכל העולם ההופעות הן בשבת וביום ראשון, במדינות ערביות ההופעות הן בימי שישי וההופעות בישראל אמורות גם הן להיות בשבת ל"ע.

בניגוד לפעם הקודמת, בה וויתרו לו על נסיעה חד פעמית בשבת, הפעם התעקשו ראשי מקדולנד'ס בישראל כי ההופעות יערכו בהתאם לזמנים בכל העולם – בשבת. גם שלומי לא וויתר. "אין סיכוי שאופיע בשבת", חזר ואמר. המו"מ בין הצדדים כמעט התפוצץ ושלומי נדרש לשלם את הוצאות הטיסה והלימודים בצרפת.

רק לאחר דיונים ארוכים, שונה פורמט ההופעות של הרשת בישראל. הליצן של מקדולנד'ס בישראל, אינו מופיע בסניפים, אלא בבתי רפואה, במוסדות ועמותות ברחבי הארץ. "כבר 20 שנה, אין הופעות במקדולנד'ס בישראל בשבתות. אני מרגיש בשליחות בעבודה הזאת, כי ברגע שאני אעזוב יכנס מישהו אחר שעלול להופיע בשבתות", אומר שלומי בגאווה.

כיהודי שומר תורה ומצוות, לא מפריע לך לעבוד עם רשת שמאכילה מזון לא כשר?

"במהלך השנים, התייעצתי עם רבנים, ותמיד אמרו לי שאני יכול להמשיך לעבוד איתם. בנוסף, כיום, כמעט מחצית מסניפי הרשת מחזיקים בתעודת כשרות והתחזיות של מקדולנד'ס ישראל מראות שיותר ויותר סניפים יהפכו לכשרים, כי באופן לא מפתיע החיך הישראלי מעדיף אוכל כשר. מה גם שהנוכחות שלי שם מבטיחה שלא יהיו הופעות בשבתות. לאורך 20 שנות עבודה שלי איתם, יצא לי לגרום קידוש השם בהרבה הזדמנויות, בכך שהרשת הישראלית לא עושה הופעות בשבת".


(צילום: נתאי אבל)

"פתיחות מצד הקהל"

השיחה עם שלומי, נמשכת הרבה מעבר לראיון רגיל. שיחה מרתקת ושופעת סיפורים חסידיים החל משלב החזרה בתשובה שלו בגיל 16, דרך איגוד אמני הילדים שהקים, ועד להופעה 'שעון הפסח' שיצר עבור צעירי חב"ד.

כבר שנים שאתה מופיע בתהלוכות ל"ג בעומר, כיצד אתה מסכם את התהלוכות השנה?

"ללא ספק היתה שנה מוצלחת מאוד, הן מבחינת תוכן והן מבחינת כמות המשתתפים. הרגשתי שהיתה פתיחות מצד הקהל להשתתף ולקבל את המסרים.

"גם בפן האישי, התהלוכות היו מאוד מוצלחות, הרגשתי שהילדים הבינו את המהות של 12 הפסוקים ושל המסרים שהעברתי להם. באחת הערים כבר סגרו איתי לשנה הבאה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.