מערכת COL | יום י' כסלו ה׳תשס״ה 23.11.2004

שלוחים באוקראינה: לא נעים להסתובב היום ברחוב

דרמה בקייב: מנהיג האופוזיציה באוקראינה, ויקטור יושצ'נקו הודיע הערב (שלישי) כי הוא הנשיא הנבחר, ונשבע "באופן סמלי" לנשיאות בפרלמנט האוקראיני, למרות הודעת ועדת הבחירות שהמנצח הוא ראש-הממשלה ויקטור ינוקוביץ'. תומכי האופוזיציה מפגינים ברחבי המדינה, וכוחות הצבא תופסים עמדות סביב לשכת הנשיא בקייב, לאור החשש כי במקום תתפתח אלימות קשה, כפי שדיווחנו ב-COL בעבר. "זה לא נעים להיות ברחוב עכשיו", אומר ל-COL אחד השלוחים שמכהן כרב עיר גדולה. "הרבה מהמפגינים הם אנטישמים. המראות והסמלים מעלים זכרונות לא טובים מהעבר. נראה לי שתומכי יושצ'נקו הם לא פרו-מערב אלא גזענים ולאומנים". חסיד חב"ד ששהה בעיר לבוב דיווח כי "העיר מלאה בסמלי קרס נאציים. המצב כלל לא נראה פשוט". השלוחים עוקבים בדאגה אחר ההתפתחויות, ובמקביל מנסים לעודד ולהרגיע את בני קהילותיהם.
שלוחים באוקראינה: לא נעים להסתובב היום ברחוב
המפסיד: ויקטור יושצ'נקו (משמאל), והמנצח: ויקטור ינוקוביץ' (מימין). צילומים: איי פי
מנהיג האופוזיציה יושצ'נקו אמר היום בפני חברי פרלמנט, שהתכנסו לישיבת חירום בעניין, כי "המדינה נמצאת על סף קונפליקט אזרחי". הוא קרא לתומכיו להגיע לבניין הפרלמנט ולהפגין מחוץ לישיבה. במהלך ישיבת החירום בפרלמנט, אמר יושצ'נקו למחוקקים: "יש לנו שתי ברירות - או שההכרעה תבוא מצד הפרלמנט או שהרחוב ייתן את התשובה". הדיון הסתיים ללא תוצאות כיוון שנכחו בו רק 191 חברי פרלמנט - שהם פחות מהמספר הדרוש לקבלת החלטה (226). בתום הישיבה נשבע יושצ'נקו על ספר תנ"ך בן 300 שנה, למרות שהחוקה האוקראינית דורשת ששבועת האמונים של הנשיא תתבצע על העתק של החוקה. המחוקקים צעקו לעברו: "בראבו - אדוני הנשיא!" "יש סיכוי שהמדינה תתפצל לשתי אוטונומיות" אנטולי מוטקין, איש עסקים ישראלי שנמצא כעת באוקראינה, סיפר ל-ynet כי ישנם שלושה תרחישים אפשריים, לפי שניים מהם תתפצל אוקראינה לשתי אוטונומיות נפרדות. הוא הסביר כי אוקראינה מחולקת לשני מחנות: המזרח והדרום בעד ראש הממשלה הנתמך על ידי רוסיה, והמערב והצפון בעד האופוזיציה שנתמכת על ידי הממשל האמריקני. לפי התרחיש הראשון, האופוזיציה תשלים עם בחירת ראש הממשלה לתפקיד. אבל שני התרחישים האחרים מצביעים על תמונה אחרת לגמרי. לפי תרחישים אלה אחד מהמחנות יחליט על התנתקות מאוקראינה והקמת אוטונומיה נפרדת, בין אם במערב ובין אם במזרח. הוא סיפר כי ברחובות קייב מתרוצצות שמועות רבות בעיקר בנוגע למעורבות אפשרית של הצבא נגד המפגינים. "כרגע הממשל לא השתמש בצבא באופן ישיר נגד המפגינים, משום שהם חוששים שהדבר ייחשב כהפרת החוק ויהווה עילה להשתלטות האופוזיציה", הסביר. ניצחנו. נקודה" המבוכה החלה כשוועדת הבחירות המרכזית הודיעה כי לאחר ספירה של כ-99 מחוזות הבחירה מוביל ראש הממשלה ינוקוביץ' על פני מועמד האופוזיציה יושצ'נקו - 49.3 לעומת 46.9 אחוז. (לאות מחאה, כשני אחוזים הצביעו נגד שני המועמדים גם יחד). ואולם שני מדגמים של גופים שונים הראו כי דווקא יושצ'נקו הוא המוביל. אחד מהם אף ציין כי אחוזי התמיכה בו הגיעו ל-54 אחוזים, בעוד ינוקוביץ' משתרך מאחור עם 43 אחוזים. בעקבות הודעת ועדת הבחירות העלה יושצ'נקו טענות כי הבחירות נגועות בהתערבות חיצונית. "ניצחנו. נקודה", אמר לאנשי מטה הבחירות שלו. הוא טען שהיו מקרים רבים של זיופים, בעיקר במזרח המדינה, שם ראש הממשלה ינוקוביץ' חזק במיוחד. "אני מאמין בניצחוני, אך אנו אומרים שהרשויות זייפו באופן טוטאלי את התוצאות", אמר יושצ'נקו. המטרה, לדבריו, היא לגנוב ממנו את הניצחון. הוא קרא לתומכיו לצאת לרחובות קייב ולמחות על השחיתות. הוא גם קרא לקהילה הבינלאומית להפנות תשומת לב למתרחש באוקראינה, ומסר כי פניות ישירות בנושא כבר הועברו לאיחוד האירופי ולארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה (OSCE). הנשיא היוצא, לאוניד קוצ'מה, שתמך בינוקוביץ', דחק בעמו ביום שלפני הבחירות להתעלם מהקריאות לאי-שקט המגיעות ממחנה יושצ'נקו. ynet עוד בנושא: ינוקוביץ' טוב ליהודים? סיבוב שני בבחירות באוקראינה קהילת חב"ד בקייב נודדת חשש מהפיכה צבאית באוקראינה. השלוחים: מרגיעים
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
הגיון התרחיש הראשון:
י"א כסלו ה׳תשס״ה
קייב היתה פעם בירת רוסיה.

ולכן היסטורית חשובה קייב מאוד מאוד לרוסיה.

אז מעתה יהיו כל האוהלים של הרביים ברוסיה ולא יצטרכו שני ויזות נפרדות

הבעיה היא שקייב כמו כל עיר בעולם היא יותר משכילה ולכן ליברלי.

כל זה הוא כמובן באם ה"לחלק" פירושו: בין האיחוד האירופאי ורוסיה.

וראה מפה של אוקראינה באתר ה-CIA:
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/up.html
2.
אולי תפרטו:
י"א כסלו ה׳תשס״ה
"הרבה מהמפגינים הם אנטישמים. המראות והסמלים מעלים זכרונות לא טובים מהעבר. נראה לי שתומכי יושצ'נקו הם לא פרו-מערב אלא גזענים ולאומנים". חסיד חב"ד ששהה בעיר לבוב דיווח כי "העיר מלאה בסמלי קרס נאציים. המצב כלל לא נראה פשוט".

קשה פשוט להאמין שזה שרוצה להיות חלק מהאיחוד האירופאי הוא אנטי שמי.
3.
האוליגרקים היהודים
י"א כסלו ה׳תשס״ה
חתן קו'צמה וחבירו ועוד, שקנו חברות בזיל הזול מהממשלה אשמים באנטישמיות, כי נראה לי שאחד מהם הוא יהודי.
4.
תכיר אדם לפי החברים שלו?
י"א כסלו ה׳תשס״ה
"יוצ'נקו התחבר עם פוליטיקאים שאמרו בפירוש דברים אנטישמיים".

מקור:
http://www.jpost.com/servlet/Satellite?pagename=JPost/JPArticle/ShowFull&cid=1101183314947

כתבה יפה על הבחירות מהג'רוזלם וסט.

*

למצוא עוד כאלו כתבות,
חפשו:
Viktor Yushchenko Anti Semitism
בגוגל ניוז.
5.
מילים מילים
י"א כסלו ה׳תשס״ה
חיפוש בשביל:
anti semitic yushchenko
בגוגל.קום

מוצא שיוצ'נקו גינה אנטישמיות.
6.
מיהו יוסף זיסלס?
י"א כסלו ה׳תשס״ה
יוסף זיסלס הוא ראש הארגון היהודי (ה"וועד" של אוקראינה) היחיד התומך ביו'צנקו, נכתב בכמה מקומות.
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.