מערכת COL | יום י"ח אייר ה׳תשע״ד 18.05.2014

"המסע שנותן לי את הכוח להמשיך" ● מסע מצוייני צה"ל

אחיה קליין, קצין בצה"ל, שנפצע כאשר עבד יחד עם חבריו ליחידה על מנהרת טרור שהתגלתה לאחרונה בין עזה לישראל, היה אחד מקבוצה של 'מצוייני צה"ל' שיצאו למסע 'בלב אחד' שנערך בניו יורק זו השנה החמישית ע"י בית חב"ד לישראלים באפר איסט סייד מנהטן בשיתוף פעולה עם 'מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור' ● הרב אוריאל ויגלר מנהל בית חב"ד לישראלים באפר איסט סייד"בלב אחד נותן יותר מכל מה שרופא כזה או אחר יכול לעשות" גלריה ממסע 'בלב אחד' 

אחיה קליין, קצין בצה"ל, עבד יחד עם חבריו ליחידה על מנהרת טרור שהתגלתה לאחרונה בין עזה לישראל, 20 מטר מתחת לאדמה, כאשר פיצוץ עז החריד את המנהרה וגרם לאחיה לאבד את ההכרה.

"כשהתעוררתי, לא יכולתי לראות שום דבר", מספר קליין. "אבל הרגשתי את הגוף שלי והבנתי שנשארתי חתיכה אחת".

אחיה התעוור בין רגע כאשר פרצופו נשרף לגמרי. חמשה מחבריו ליחידה נפצעו אף הם בפיצוץ והם פונו במהירות לבתי חולים שונים. שלושה ימים עברו עד שאחיה חזר להכרה והחל את דרכו הארוכה של השיקום והחלמה.

"באחד מהימים אבא שלי הגיע לבקר אותי בבית החולים ואמר לי שנבחרתי להיות חלק ממשלחת לארה"ב. בסוף דבריו הוא הוסיף ואמר לי שבכדי ללכת למסע הזה אני חייב להחלים כאשר הוא יודע שאני עדיין לא יכול לראות ושיש לי עוד ניתוחים נוספים לעשות". למרות הכל, ההתרגשות של אחיה מהטיול עשתה את שלה וחודש וחצי לאחר מכן הוא כבר שוחרר הביתה.

כיום, שישה חודשים לאחר אותו פיצוץ מחריד, אחיה יחד עם עוד קבוצה של תשעה גיבורים מטייל ברחבי העיר ניו יורק כחלק ממסע 'בלב אחד' הנערך זו השנה החמישית ברציפות ע"י בית חב"ד לישראלים באפר איסט סייד מנהטן בשיתוף פעולה עם 'מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור'.

"בלב אחד נותן יותר מכל מה שרופא כזה או אחר יכול לעשות", אומר הרב אוריאל ויגלר, מנהל בית חב"ד לישראלים באפר איסט סייד שבמנהטן ומי שייסד את 'בלב אחד' באירוע קבלת הפנים שנערך ביום רביעי האחרון. "הדרך הטוב ביותר מחוץ לטרפיה עבור אותם גיבורים, זה לומר לאותם חיילים תודה ולהראות להם עד כמה אנחנו מעריכים, עד כמה ההקרבה שלהם אומרת לנו המון".

"כולנו מרגישים זכות להיות תחת אותה קורת גג עם אותם גיבורים ואמיצים", אמר שגריר ישראל לשעבר בארה"ב, מר דני איילון. "כחלק מתפקידי אני נואם במקומות רבים ושונים, אבל מעולם לא התרגשתי כ"כ כמו שאני מתרגש הערב".

שגריר ישראל באו"ם, מר רון פרושאור הדגיש בדבריו את גבורתם של אותם חיילים. "הם חווים את מרירות המלחמה ופצעים שלא יגלידו לעולם וגורמים לנו להיות גאים בדור העתיד שלנו שעם הנחישות שלהם ייקחו ויקדמו אותנו הלאה", אמר פרושאור. "היום יותר מתמיד אנחנו צריכים להיות חזקים החלטיים ונחושים להגן על עצמנו כי אף אחד אחר לא יעשה את זה בשבילנו".

קביעה זו הינה ברורה במיוחד בשל הצהרתו של אחיה קליין במהלך נאומו באירוע בו אמר הוא בגאווה לנוכחים: "אני עדיין קצין בצבא, ואנחנו עדיין פועלים בעזה בכדי למצוא את שאר המנהרות שאנחנו יודעים בוודאות על קיומם".

במהלך עשרת ימי המסע שהחלו ביום ראשון האחרון נהנו המשתתפים בטיסה מעל שמי ניו יורק, ביקור בפסל החירות, אנדרטת התאומים, וול סטריט, מרכז Nasdaq, סיור VIP באצטדיון היאנקיז, מוזיאונים שונים, הצגה בברודווי, קניות, טיול אופנועים ואירועים שונים עם בני הקהילה.

הרב מנחם קוטנר, מנהל 'מטה צעירי חב"ד למען נפגעי הטרור' ומי שנמצא בקשר תמידי עם אותם חיילים ופצועי פעולות האיבה שמתלווה מידי שנה למסע עמד בדבריו על הכוח הרב שיש במסעות מהסוג הזה. "התמיכה והסולידריות שלכם היא התשובה לאויבים שלנו, כי כשאנחנו ביחד, מאוחדים, יש לך את הכוח להתגבר על הכל".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.