מערכת COL | יום ט"ז אייר ה׳תשע״ד 16.05.2014

זוג תפילין מאומץ ● מרגש

"יש לי קרוב משפחה שאומץ על ידי משפחה הולנדית כשהיה בן חודשיים, ומאז הוא גדל בהולנד. המשפחה היא משפחה נוצרית אדוקה, והילד בקרוב יהיה בן 13, מאוד חשוב למשפחה שלו שיחגוג בר מצווה" ● סיפור על 2 שיחות טלפון שקיבל הרב עקיבא קמיסר מנהל בית חב"ד לישראל באמסטרדם ואיחדו ילד יהודי שגדל אצל משפחה נוצרית עם בן שאביו נטש אותו בילדותו   לסיפור המלא
זוג תפילין מאומץ ● מרגש

מאת נחמיה

הטלפון של מנהל בית חב"ד לישראלים באמסטרדם, הרב עקיבא קמיסר צלצל. הדובר מעבר לקו היה ישראלי שלא דיבר קודם עם הרב קמיסר אף פעם. "יש לי קרוב משפחה שאומץ על ידי משפחה הולנדית כשהיה בן חודשיים, ומאז הוא גדל בהולנד. המשפחה היא משפחה נוצרית אדוקה, והילד בקרוב יהיה בן 13, מאוד חשוב למשפחה שלו שיחגוג בר מצווה".

לקח לו רק כמה שניות כדי לעכל את הסיפור שזה עתה שמע, ומיד החל לפעול להכנסת הילד היהודי בעול תורה ומצוות. המשפחה המאמצת אותרה בכפר לא הרחק מאמסטרדם. נוצרים למהדרין. התברר שהילד מודע לעובדת היותו ילד מאומץ, והוא אף מתראה עם משפחתו פעם בשנה. אך מעבר לידיעה וההיכרות, הוא גדל כילד הולנדי נוצרי לכל דבר.

לאחר שיחות שכנוע רבות שביצע הרב שמואל שפירא השליח בהארלם, אביו המאמץ הסכים שילדו היהודי יעלה לתורה ויניח תפילין כמו כל אחיו ובני עמו.


***
40
שנה גדל ערן (שם בדוי) בלי אבא. כשהיה ילד פעוט, ברח אביו מהקהילה בה הוא חי בארצות הברית, כשהוא מותיר מאחוריו את אשתו וילדיו, כואבים וללא אב שיגדל אותם. לפני כשנה וחצי, בעודו יושב במשרדו, נכנס לקוח חדש לבית העסק. השיחה התגלגלה עד שהלקוח שאל את ערן לשם משפחתו, וכששמע את השם אמר שהוא מכיר אדם בעל שם דומה שמתגורר בהולנד. הצלבת פרטים יסודית העלתה שמדובר באביו של ערן שנעלם מהארץ לפני 40 שנה.

ערן יצר קשר עם אביו, וגילה כי הוא חי עם גויה מקומית והקים איתה (ל"ע) משפחה חדשה עם ילדים וילדות. למרות הקושי הרב לסלוח על מעשי האב ולקבל את התנצלותו, ערן שמר על קשר עם אביו. לפני כשבועיים, ערן קיבל שיחת טלפון מביתו הגויה של אביו, בה היא הודיעה לו שאביו נפטר והם עומדים לשרוף את גופתו.

ערן הביע את התנגדותו הנחרצת במקום. אך היה נראה כי הויכוחים, שכנועים ותחנונים נופלים על אזניים ערלות, המשפחה הגויה החליטה כי גופתו של האב היהודי תישרף. לפתע אמרה הבת הגויה, כי אביה השאיר עשרות אלפי יורו חובות, אין להם כסף לשלם את החוב ולכן הם לא רוצים לעמוד בנטל ההוצאות הרבות של הקבורה ואחזקת הקבר, ולכן הם החליטו לשרוף. אך אם הבן כל כך רוצה שישלם 50 אלף יורו והגופה תימסר לו לקבורה כרצונו. על המקום הבן נענה להצעה.

***

הטלפון של מנהל בית חב"ד לישראלים באמסטרדם, הרב עקיבא קמיסר צלצל. הדובר מעבר לקו היה יהודי אמריקאי שלא דיבר קודם עם הרב קמיסר אף פעם. "אבי נפטר בהולנד, ואני צריך שישמרו על הגופה ויגידו תהילים, עד שאבוא מארצות הברית כדי לטפל בה". הרב קמיסר נענה לבקשה של היהודי, גם במקרה הזה.

את גופת אביו, קיבל הבן ארוזה ומוכנה לשריפה. היא הוצאה משם ברגע האחרון. לאחר שסיימו להתעסק בקבורת האב, סיפר הרב קמיסר שהוא נוסע להשתתף בעליה לתורה לרגל בר המצווה של ילד יהודי שגדל אצל משפחה נוצרית כאן בהולנד.

"ומאיפה יהיו לו תפילין להניח?" שאל ערן שזה אתה קבר את אביו. "לרגל הבר מצווה אתן לו להניח בתפילין שלי", ענה הרב קמיסר. ערן נכנס לרכב השכור שלו, הוציא שקית והגיש אותה לרב קמיסר. "אלה תפילין שקניתי לאבי לפני מספר חודשים כדי לתת לו שיוכל להניח תפילין. תן אותם לילד".




הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.