מערכת COL | יום ט"ו אייר ה׳תשע״ד 15.05.2014

"תורת הסוד" של היהלומים: איך מנהלים בית-חב"ד בבורסה?

מה המכנה המשותף בין ל"ג בעומר, תורת הסוד, ויהלומים? בבית חב"ד ב"בורסת היהלומים ברמת גן" מצאנו את התשובה ● הרב עומר הלוי, שליח חב"ד, מספר ל-COL על משפט שאמר לו הרבי המלווה אותו עד היום ועל ספר-התורה שנתן לבית-חב"ד וחזר אליו כשהוא מנוקב בכדורי אקדח ● מגזין שישי  בית-חב"ד בבורסה
למעלה: הרב חגי הלוי בריקוד. למטה: הרב עומר הלוי עם נשיא הבורסה ליהלומים מר שניצר

משה בן-חיים

מה המכנה המשותף בין ל"ג בעומר, תורת הסוד, ויהלומים? בבית-חב"ד ב"בורסת היהלומים ברמת גן, מצאנו את התשובה.

הרב עומר הלוי, שליח חב"ד, מספר ל-COL
: אבי, הרב חגי הלוי, עבד שנים רבות בענף היהלומים. באמצע שנות הממי"ם הוא פתח "בית חב"ד" בבורסה ליהלומים ברמת גן. בשנת תשמ"ט קיבלנו מבנה מסודר ורשמי ל"בית חב"ד", בתוך מתחם הבורסה, ואז נסענו לרבי אני ואבי, ומסרנו את המפתח לרבי. המפתח עוצב בצורה מרשימה ומיוחדת, ונועד לסמל את ה'בעלות' של הרבי על המקום.

אבי נתן לרבי את המפתח, והרבי אמר: "תודה רבה, ברכה והצלחה", והוסיף "תהיינה אבנים טובות ביחד עם המצוות".

לאחר-מכן הרבי נתן דולר לצדקה לשנינו, ואז התחלנו ללכת. הגיע כבר איש אחר אחרינו, אך הרבי עצר, וסימן למזכיר שיקרא לי בחזרה. מאוד התרגשתי, הרבי נתן לי עוד דולר, ואמר לי: "זה עבור הסיוע לאבא".

הדולר הזה מלווה אותי עד היום, ובציווי זה אני משתדל לפעול. המסר של הרבי לאבי היה מאוד ברור, כלומר שלא יפסיק לעבוד ביהלומים, אלא ישלב את פעילותו בבית חב"ד ביחד עם המשך עבודתו.

ואכן מאז, אבי לא הפסיק לעבוד ביהלומים, והוא ממשיך בכך עם עבודתו בבית חב"ד. כיום אבי בהנהלת הבורסה כבר 18 שנה, ואנו רואים שהוראת הרבי הייתה מדויקת להפליא.

ספר-התורה חזר מחורר


בית חב"ד בבורסה ליהלומים, דומה לבתי חב"ד אחרים בפעילותו?

"יש מאפיינים מיוחדים. באופן טבעי אנו בקשר עם אנשי עסקים שנוסעים כמעט בכל העולם, וגם במקומות הנידחים ביותר. יהלומים מגיעים לכל העולם, ויש צורך לתאם מול בתי חב"ד בעולם, וכו'.

"הרב גבי הולצברג הי"ד, היה מאוד דואג לכל מי שהיה מגיע אליו לבית חב"ד במומביי. הוא, וזוגתו רבקי הי"ד, היו דואגים לכל מחסורם בגשמיות וברוחניות. אגב, אבי הוציא ספר תורה מהבורסה, ומסר לבית חב"ד של גבי ורבקי הולצברג הי"ד במומביי. לצערינו הרב, הספר תורה חזר אלינו כשהוא מנוקב בכדורים שהמרצחים ירו אז בטבח בבית חב"ד.


"יש אצלינו ספריית חסידות, שיעורי תורה מהבוקר ועד הערב, שיעור רמב"ם שלושה פרקים ופרק אחד, שיעורים בפרנסה עפ"י התורה שאני מוסר בקביעות, תניא, דרך מצוותיך, ועוד.

מסע אל ה'עצמי'


איזו פעילות יש לכם 
בל"ג בעומר במתחם הבורסה?

"בל"ג בעומר, אנו עורכים התוועדות גדולה, ובה נעסוק בלימוד בענייני היום  על-פי תורת החסידות ושיחות של הרבי.

"יש תופעה לאחרונה של פרופסורים בכירים ממכון וויצמן וכדו', "יורדים לעם". הם מגיעים להרצות בכל מיני תאוריות של מדע. מישהו לקח יוזמה, והפיק ערב מיוחד בל"ג בעומר, על אותו רעיון רק עם תוכן יהודי, והזמין אותי להרצות שם בנושא יהדות.

"הערב ילווה בקטעי מוזיקה יהודית מקורית של אומן מוכשר חוזר בתשובה. כמובן הכותרת של ההרצאה שלי תהיה בהתאם בשם "מסע אל העצמי", שבו אני אסביר על המסע של הנשמה ותפקידה בעולם. סוג של 'קאוצ'ינג' חסידי... הרי החסידות יש לה תשובות לכל השאלות.


יש קשר בין יהלום ליהודי?

"וודאי. הרבי לימד אותנו להסתכל בפנימיות של היהודי. כל יהודי בעצמו צריך לחפור אל תוך פנימיותו, ולמצוא את היהלום שבו, את הסוד שבו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.