מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשע״ד 13.05.2014

"הוא פושע" • 6 שנות מאסר בפועל לאהוד אולמרט

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שלישי) שמונה שנות מאסר, מתוכן שש שנים בפועל, על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשע בחודש מרץ בפרשת הולילנד בשתי עבירות של קבלת שוחד בסך מאות אלפי שקלים בעת שכיהן כראש העיר ירושלים. נוסף על עונש המאסר, הטיל השופט דוד רוזן קנס בסך מיליון שקלים וחילוט של 560 אלף שקלים מכספו לסיפור המלא
אהוד אולמרט (צילום: לע"מ)

חרדים 10

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שלישי) שמונה שנות מאסר, מתוכן שש
שנים בפועל, על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהורשע בחודש מרץ בפרשת הולילנד בשתי עבירות של קבלת שוחד בסך מאות אלפי שקלים בעת שכיהן כראש העיר ירושלים. נוסף על עונש המאסר, הטיל השופט דוד רוזן קנס בסך מיליון שקלים וחילוט של 560 אלף שקלים מכספו.

השופט קבע כי יש במעשיו של אולמרט קלון, ואמר: "מתפקיד רם ונכבד שאין חשוב ומרכזי ממנו הגיע למעמד של מי שהורשע בפלילים בעבירות חמורות ובזויות".

אולמרט יצא מביתו לבית המשפט המחוזי לקראת השעה 9, שם הוא  נכנס לאולם ממעבר צדדי.  בני משפחתו לא הצטרפו אליו. יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, דיבר הבוקר מחוץ לבית המשפט ואמר כי הרשעתו של ראש הממשלה לשעבר הייתה החלטה שגויה לחלוטין:  "בכוונת אולמרט להגיש ערעור לעליון בתקווה שהתמונה האמיתית אכן תצטייר שם".

השופט רוזן פתח את דבריו ואמר כי עבירות השוחד והשחיתות פוגעות פגיעה רחבת היקף במבנה החברתי כולו. "הנאשמים פגעו באמון הצבור", קבע השופט. "בעבירות השוחד יש לזהם את השירות הציבורי. נותן השוחד בוגד באמון שניתן בו". השופט ציין כי במהלך המשפט נחשפו "מערכות ציבור מושחתות שהרקיבו לאורך השנים". השופט הוסיף: "ככל שהמעמד רם והתפקיד בכיר יותר, כך הדבר יהווה נסיבה לחומרה". רוזן ציטט מפסקי הדין של בית המשפט העליון בעניינים של אריה דרעי ושלמה בניזרי ואמר: "הפקפוקים והערעורים לא עמדו להם".

על אולמרט אמר השופט כי הוא ניחן בסגולות מעוררות ההתפעלות, כי הוא משכיל, רהוט וחכם ביותר ויודע לדבר עם כל אדם בלשונו ולשכנעו בצדקת דרכו. "כך בחייו האישים ובתפקידיו הציבוריים, איש של אנשים, חכם ומחבק, הוא תרם תרומה רבה למדינה ולחברה". עם זאת,  אולמרט ואורי שטרית, מורשע מס 7 בפרשה, הם פושעים. "אינם בבחינת פושעים רגילים השקועים אך ורק בעולם הסיאוב והפשע. מדובר בפושעים שהתנהלו במסגרת הנורמטיבית שבה תרמו את המיטב שבהם לטובת תפקידם, שגשגו, התקדמו עד הגיעם למעמדם, ושימשו מצע נוח לעבירות השחיתות בהן שהורשעו במקביל לפעולתם הנורמטיבית". רוזן הדגיש: "הריקבון במעשיהם לא נותר בשטח הסגור. על כן הם ראויים לגינוי".

השופט הדגיש גם כי עבירת השוחד נושאת עמה קלון, וציין כי לאולמרט, שמחיוף ולופליאנסקי יש קלון. השופט אמר עוד:  "אטיל קנס על כל נאשם על פי חמרת העברות, מצבו הכלכלי ונסיבותיו אישיות".

וזה גזר הדין של המורשעים:

הלל צ'רני – 3 וחצי שנות מאסר בפועל, ובנוסף קנס של 2 מליון ₪.
אביגדור קלנר – 3 שנות מאסר בפועל, ובנוסף קנס של מיליון ₪.
מאיר רבין – 5 שנות מאסר בפועל, ובנוסף קנס של 500 אלף ₪.
אורי שטרית – 7 שנות מאסר בפועל, ובנוסף קנס של מיליון ₪.
אהוד אולמרט – 6 שנות מאסר בפועל, ובנוסף קנס של מיליון ₪.
אליעזר שמחיוף – 3 וחצי שנות מאסר בפועל, בפועל 1.5 שנים על תנאי ו-300,000 קנס.
דני דנקנר – 3 שנות מאסר בפועל, ובנוסף מיליון ש"ח קנס.

ביצוע גזר הדין נקבע ל-1.9.2014.

דינם של שלושת המורשעים הנותרים בפרשה – שולה זקן, אברהם פיינר ואורי לופוליאנסקי – ייגזר במועד אחר.

פרקליטו של אולמרט, עו"ד אלי זהר, אמר בתגובה לגזר הדין: "העונש חמור מאוד, גם חלק מהמילים שאמר השופט חמורות מאוד. הוא החיל אותן בנשימה אחת על כהנאשמים, ויש בזה משום הרחקת לכת".

יועץ התקשורת של אולמרט, אמיר דן, אמר כי מדובר בעונש חמור מאוד שחורג מכל פרופורציה. "העונש מבוסס על הכרעת דין שגויה לחלוטין, מגדל קלפים שכולו בנוי על השערות ועל הנחות. בית המשפט הרשיע וגזר עונש חמור על אדם שלא לקח שוחד מעולם ותרם רבות למדינת ישראל. אולמרט יערער על ההחלטה השגויה והבלתי צודקת לבית המשפט העליון".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.