מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשע״ד 13.05.2014

ספר מהפכני: בדרכי אבות – שיעורים ודרשות על פרקי אבות

לראשונה יוצא לאור ספר המאפשר למסור שיעורים על פרקי אבות, בו קובצו תשע סדרות שונות של שיעורים. כל סדרה כוללת שישה שיעורים, שיעור לכל פרק. לכל השיעורים בסדרה יש מכנה משותף, המאפשר ללמד בעקביות נושא אחד לכל אורך פרקי אבות ● כך, לכל פרק ישנם תשעה שיעורים, ובסך הכול 54 שיעורים ודרשות לסיפור המלא
ספר מהפכני: בדרכי אבות – שיעורים ודרשות על פרקי אבות

אחרי הסדרה המצליחה 'בסוד הפרשה', יצא לאור ספר מהפכני על פרקי אבות – "בדרכי אבות" שמו. אינספור ספרים נכתבו על פרקי אבות כדי "ללמוד". ספר 'בדרכי אבות' נועד "ללמוד על מנת ללמד" – להעניק כלים למסור שיעורים וללמד אחרים. השיעורים נכתבו מתוך מטרה להקל על המרצה, ולספק שיעור יותר איכותי ומרתק בפחות זמן הכנה. לשם כך שולבו בשיעורים שאלות לדיון, סיפורים, טיפים, דוגמאות מהחיים ועוד.

בספר קובצו תשע סדרות שונות של שיעורים. כל סדרה כוללת שישה שיעורים, שיעור לכל פרק. לכל השיעורים בסדרה יש מכנה משותף, המאפשר ללמד בעקביות נושא אחד לכל אורך פרקי אבות. כך, לכל פרק ישנם תשעה שיעורים, ובסך הכול 54 שיעורים ודרשות!

וזה עוד לא הכול: כדי להתאים למגוון רחב ביותר של קהלי יעד, הסדרות מתחלקות לשלושה סוגים כלליים:

סוג אחד הוא דרשות – דרשות באורך 10-20 דקות. מתאימים כדרשה בבית הכנסת, לימוד בסעודה שלישית, דבר תורה בשולחן השבת וכדומה. מדובר בשלוש סדרות: עבודת המידות, פרקי גאולה ודילמות מהחיים.

הסוג השני הוא שיעורים – מערכי שיעור מלאים, באורך 30-60 דקות. כוללים עיון במקורות, העמקה במפרשים, שאלות לדיון ועוד. מדובר בשלושה שיעורים, מסדרות עבודת המידות ובדרכי אבות.

הסוג השלישי הוא שיעורי נשים – מערכי שיעור מלאים, באורך 30-60 דקות. השיעורים נכתבו מנקודת מבט נשית, במסגרת סדרת "בסוד האשה", והם מתייחסים לתפקידיה הייחודיים של האשה. מדובר בשלוש סדרות: במעגלי החיים, בסוד האשה ושביל הזהב.

ויש גם דיסק: השיעורים (למעט הדרשות) מלווים בדפי מקורות למשתתפי השיעור. הקבצים מופיעים בדיסק המצורף לספר, גם במתכונת הדפסה (PDF) וגם כקבצים פתוחים (WORD). המקורות לתלמיד משולבים גם בתוך מערכי השיעור שבספר, ומסומנים בגופן מיוחד.

הספר יוצא לאור על ידי מכון בסוד התורה, שע"י בית חב"ד המרכזי באר שבע. ניתן להשיג את הספר בימים הקרובים בקה"ת, חיש ובחנויות הספרים המובחרות.

להורדת דוגמית מתשע השיעורים על הפרק הראשון: לחצו כאן

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.