מערכת COL | יום י"ג אייר ה׳תשע״ד 13.05.2014

החסיד שהגה את הסיסמה "יחד כל ילדי ישראל"

לא רבים יודעים, אבל את הסיסמה 'יחד כל ילדי ישראל' המלווה את תהלוכות ל"ג בעומר כבר עשרות שנים, העלה לראשונה הרב נחום כהן ע"ה שנפטר אתמול ● "הסיסמא נתקבלה על-ידי הרבי, ואף זכתה לעידוד כאשר בשיחתו לפני הילדים בתהלוכה למרגלות 770, הזכיר מספר פעמים על אודות הסיסמא החדשה", סיפר ר' נחום ל-COL לפני מספר שנים  יחד כל ילדי ישראל
החסיד שהגה את הסיסמה
הרב נחום כהן על רקע שלטי התהלוכות עם הסיסמה "יחד כל ילדי ישראל" (ארכיון COL)
לפני מספר שנים פורסמה ב-COL סדרה מיוחדת שעסקה בתהלוכות ל"ג בעומר הראשונות שהתקיימו בארץ-הקודש.

בכפר-חב"ד נערכה אסיפת חירום עם חסידים ושלוחים שדנו בהכנות הראשונות לקראת תהלוכות ל"ג בעומר. כל המשתתפים באסיפה ששמעו את הוראתו של הרבי ואת דרישתו - שישתדלו בכל מקום ומקום לקיים תהלוכה - עבדו במרץ רב לאורך כל הימים שלפני ל"ג בעומר.

במקביל, פעילים נוספים מאנ"ש בארץ-הקודש יצאו לערים השונות בכדי להביא לתודעת התושבים את דבר קיום התהלוכה בל"ג בעומר. הרב ישראל לייבוב ע"ה - יושב-ראש 'צעירי-אגודת-חב"ד' באותם ימים והרב נחום כהן ע"ה מנחלת-הר-חב"ד שהיה אז רכז הפעילות בצא"ח - עמלו רבות על הפרויקט.

הרב כהן חשב רבות על סיסמא מקורית לתהלוכות ל"ג בעומר וימים ספורים לפני קיום התהלוכות, עלה בראשו המשפט הבא: "יחד כל ילדי ישראל".

בראיון שהעניק לכתבנו לפני מספר שנים, סיפר ר' נחום: "לאחר שנתקבלה ההוראה של הרבי לקיים תהלוכות בכל מקום ומקום, ישבנו במטה 'צעירי-חב"ד' בכפר-חב"ד בכדי לתכנן את התהלוכות בפועל. באחד הימים, דיברנו על-כך שצריך שתהיה סיסמא אחת אחידה שתלווה את כל התהלוכות.

"חשבנו על כל מיני סיסמאות ואז עלה בראשי הסיסמא: 'יחד כל ילדי ישראל'. הסיסמא נתקבלה על-ידי הרבי, ואף זכתה לעידוד כאשר בשיחתו לפני הילדים בתהלוכה למרגלות 770, הזכיר הרבי מספר פעמים על אודות הסיסמא החדשה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.