מערכת COL | יום י"ב אייר ה׳תשע״ד 12.05.2014

שליח חב"ד בריגה ל-COL: "אנשים לא קוראים נכון את המפה"

בעקבות ידיעות שפורסמו בארץ על כתובות נאצה בגן ילדים בריגה, ועל חששות מהתפרצות אנטישמיות, אומר ל-COL שליח חב"ד בריגה הרב מרדכי גלזמן: "קיבלתי את הדיווח מהארץ". ומה התוכניות לל"ג בעומר? התשובה בפנים  חב"ד בריגה
שליח חב
הרב גלזמן ליד הרב הצבאי ר' שרגא דהן במסע קציני צה"ל לריגה (ארכיון COL)

משה בן-חיים

בעקבות ידיעות שפורסמו בארץ על כתובות נאצה בגן ילדים בריגה, ועל חששות מהתפרצות אנטישמיות, אומר ל-COL שליח חב"ד בריגה לטביה, הרב מרדכי גלזמן: "אנשים לא קוראים נכון את המפה. אנחנו במרחק כשעתיים טיסה ממוקדי המהומות במזרח אוקראינה, ואנחנו מתפללים לשלומם, אך אצלינו הכל רגוע ב"ה".

הרב גלזמן מספר: "שמעתי מהסיפור של הכתובת האנטישמית ממישהו בארץ. אני לא יכול לומר שאין אירוע אנטישמיות כזה או אחר, אבל המצב באופן כללי טוב. ברחוב אני מסתובב עם מגבעת וחליפה, ובשבת עם טלית. ה' יעזור שכך יהיה הלאה".

בשיחה שקיימנו עמו אמש, הרב גלזמן מוסיף שלאחרונה הרבה מכרים מתקשרים לשאול בשלום היהודים, אך כאמור המצב באיזור טוב יותר "מהרבה מקומות באירופה", כלשונו.

מצב היהודים בריגה והסביבה ופעילות חב"ד באזור?

"בלטביה יש כ-8000 יהודים מתוך אוכלוסיה של כשני מליון תושבים. בפסח ערכנו סדרים בריגה ובעוד עיירות סביב, בהם יש מספר מאות יהודים. יש עיירה הנקראת 'דרגופילס', שבעבר נקראה 'דבינצק' (אחד החסידים המפורסמים של אדמוה"ז היה גר שם קראו לו ר' זלמן זעזנער, ומסופר על הרביים המהר"ש, הרש"ב, והרבי הקודם נ"ע, שעברו דרך העיר הזו בתחנת הרכבת - מציין השליח).

"ויש עיירת נופש בשם 'יורמלא', בהם גם נערכו סדרי פסח קטנים יותר (גם העיר 'יורמלא' זכורה בתולדות ליובאוויטש, שהיתה עיירת מרפא לפני המלחמה, ושם שהה הרבי הקודם, ושם חגג בצינעה את שנת שחרורו הראשונה, בתרפ"ח).

"סך הכל השתתפו בסדרים כ-500 איש. קיבלנו גם בחורים מ'מרכז שליחות'. בסיוע הרב משה קוטלרסקי, נשלחו בחורים שעזרו בעריכת הסדרים. כמו כן חילקנו מצות, מצרכים לפסח, למאות יהודים בסביבה.

"בשנת תשנ"ד נוסדו על-ידי השלוחים 93 מוסדות, ביניהם היה גן ילדים שהקמנו. שנה לאחר-מכן, נוסד בית-הספר, שקיים עד היום. כיום לומדים בו ברוך השם 150 תלמידים. רבים מבוגרי בית הספר, שומרים על חיי יהדות ב"ה".

מה אתם מתכננים לל"ג בעומר? 

"בל"ג בעומר אנחנו מתכננים פעילות יפה עם הילדים. נעשה משט עם אונייה על הנהר הנקרא 'דורגובא' המגיע כמעט עד העיירה ליובאוויטש. יש גם פעילות עם המבוגרים, כמו בכל שנה.

"אנחנו נמצאים פה 22 שנה, בשליחות הרבי,  וב"ה רואים עכשיו את הפירות. יש פה הרבה 'חברה' צעירים שמתקרבים ליהדות, דבר שפעם לא היה כאן. בהתחלה יהודים לא ידעו אפילו מה זה מצה, והיום ב"ה יהודים רבים מניחים תפילין כל יום. רק ביום חמישי האחרון ערכנו חופה יהודית לזוג יהודים שחיו 10 שנים. היה זה אירוע מרגש במיוחד.

"הרבי אמר לחסידים שצריכים לפעול! ואת הפירות כבר נראה אחר כך. בהתחלה היו קשיים, והיום אנו רואים את ההצלחה בזכות הרבי".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.