מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשע״ד 11.05.2014

וועידת ההיטק השניה: מצמיחים את הדבר הגדול הבא

בהשתתפות אישי ציבור, בכירים במשק הישראלי, משקיעים ועשרות יזמים חרדים, תתקיים השבוע ועידת ההייטק השניה למגזר החרדי. במהלך הועידה יתקיים גמר תחרות סטארטאפים ייעודית למגזר החרדי. ר' איציק קרומבי יו"ר פורום ההייטק החרדי: "אנחנו רק בראשית הדרך אך אין ספק שהעלאת הנושא לסדר היום, מוכיחה את חשיבות הפעילות של פורום ההייטק החרדי"  לסיפור המלא
וועידת ההיטק השניה: מצמיחים את הדבר הגדול הבא
חלק מהקהל בועידת ההייטק הראשונה. בקטן: ר' איציק קרומבי יו"ר הפורום

ביום שלישי הקרוב, תפתח ברובע JVP, רובעהמדיה של בירושלים, ועידת הייטק ליזמים מהמגזר החרדי. הוועידה, המתקיימת זו השנה השנייה ברציפות, מתקיימת בשיתוף פעולה של פורום ההיי-טק החרדי וקרן JVP, הפועלת בין היתר, למינוף הייטק הישראלי והנגשתו בקרב אוכלוסיות ומגזרים שונים, הנמצאים כיום מחוץ למעגל זה. הוועידה תעמוד השנה בסימן עידוד יזמות טכנולוגית במגזר החרדי וחיבור בין המגזר העסקי ליזמים חרדים.

בוועידה ישתתפו בכירי ההיי-טק הישראלי, יזמים, משקיעים, אנשי הון סיכון, בכירים בסקטור הציבורי, חברי כנסת ופעילים במגזר החרדי - אשר יתכנסו יחד לדיון בסוגיות המפתח שיאפשרו להצמיח את הדבר הגדול הבא בהייטק החרדי.

הוועידה תכלול ארבעה מושבים עיקריים: "חרדים בהייטק - עסק כלכלי או אתגר לאומי", "חרדים מאקדמיה", "מתי נראה אקזיט חרדי?", "הממשלה והחרדים – דיבורים או מעשים" – אשר יתמקדו באספקטים השונים של עידוד חרדים ללקיחת חלק בתעשיית ההייטק, השתלבותם בלימודים גבוהים, יזמות חרדית ותפקידה של הממשלה במאמץ לעודד חרדים לקחת חלק בהייטק.

לצד מושבים אלו, יערכו סדנאות מיוחדות לפיתוח רעיון, ניהול פיננסי, מימון והשקעה, היבטים משפטיים, שיווק וניהול מדיה.

במסגרת הוועידה יתקיים אירוע הגמר של תחרות סטרטאפים של יזמים חרדים. מתוך 10 סטרטאפים אשר נבחרו להיכלל בתוכנית יזמות מיוחדת, יבחרו שלושה שיעלו לשלב הגמר והכרזה על הזוכה. לזוכה יוענק מענק פיתוח מהמדען הראשי.

בין הדוברים: ח"כ אראל מרגלית - יו"ר השדולה לתעסוקת חרדים בכנסת, אבי חסון - המדען הראשי, פרופ' יעקב נאמן - לשעבר שר המשפטים ושר האוצר, קובי רוזנגרטן -שותף בקרן JVP, עדינה בר שלום - מייסדת המכללה החרדית, ירושלים, ח"כ איילת שקד, ח"כ משה גפני, רפי קסטן - סגן נשיא סיסקו, ורד מור - מנכל"ית "רבטק"-בית תוכנה תורני בע"מ, פרופ' מלכה שפס - דיקנית הפקולטה למדעים מדויקים באוניברסיטת בר אילן, פרופ'ארנון בנטור - מנכ"ל הטכניון לשעבר ויוזם תכנית החרדים בטכניון, רויטל ביתן - מנהלת תחום אחריות תאגידית, אינטל ישראל, חיים סוקניק -נשיא המרכז האקדמי לב ורבים נוספים.

כיום ישנם יזמי הייטק חרדים, ביניהם כאלה שהצליחו לבנות חברות יציבות ורווחיות, אך סיפורי ההצלחה הללו עדיין נדירים והיזמים עצמם חשים כחלוצים בודדים במערכה; גם מספרם של החרדים שמועסקים בהייטק צנוע. מחסומי שפה וידע מקצועי, חסמים תרבותיים וסביבה לא תומכת, מגבלות מסורת ורתיעה מצד מעסיקים מונעים מאלפי חרדים מוכשרים וחדורי מוטיבציה לקחת חלק בתעשיית ההייטק.

ועידת ההיי-טק הראשונה למגזר החרדי שהתקיימה בשנה שעברה, הצליחה לעורר הדים רבים והעלתה את סוגיית שילובם של חרדים בתעסוקה ובתעשיית ההיי-טק בפרט לסדר היום הציבורי והתקשורתי בישראל.

בעקבות הוועידה נולדו שיתופי פעולה רבים ומגוונים בין יזמים חרדים, נציגי תעשיית ההיי-טק הישראלית, ארגונים חברתיים וגופים ממשלתיים, הפועלים עד היום במשותף להצמיח את ניצני הדור החדש של יזמי היי-טק חרדים. מטרת הועידה השנה היא להמשיך את התנופה ולבנות שיתופי פעולה נוספים בין הגופים והיזמים השונים.

איציק קרומבי ורחלי גנות, יושבי ראש משותפים של פורום הייטק החרדי, ציינו בסיפוק את הצמיחה בכמות מיזמי ההייטק של יזמים חרדים שנפתחו בשנה האחרונה, "בשנה שעברה ניתן היה לספור את כמות הסטארט-אפים של יזמים חרדים על כף יד אחת ואילו כיום מדובר כבר בכמה עשרות. אנחנו רק בראשית הדרך אך אין ספק שהעלאת הנושא לסדר היום, מוכיחה את חשיבות הפעילות של פורום ההייטק החרדי ואת תוצאותיו, אשר את חלקן נזכה גם לראות בגמר תחרות הסטרטאפים בוועידה".


 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.