מערכת COL | יום י"א אייר ה׳תשע״ד 11.05.2014

מה הגיב הרבי בנוגע ליהודיה שהכירה ערבי?

במלאות עשור לפטירת הרב יהודה-לייב רסקין, שליח הרבי למרוקו, אנו מגישים מענה של הרבי לרב רסקין, לאחר ששאל על בחורה יהודייה ממרוקו שהכירה ערבי ● מהי העצה שנתן הרבי ומה קרה כעבור מ' חודשים? ● פרסום ראשון  יהודיה שיצאה עם ערבי
מה הגיב הרבי בנוגע ליהודיה שהכירה ערבי?
הרב רסקין לצד העתק (ככל הנראה בכתב-ידו) ממכתב הרבי על רקע רחוב בחברון (צילום: מנדי הכטמן, COL ובאדיבות המשפחה)
חיים ברון

במלאות עשר שנים לפטירתו של הרב יהודה-לייב רסקין ע"ה, שליח הרבי למרוקו, אנו מגישים מענה בכתב-יד של הרבי בנוגע לבחורה יהודיה ממרוקו שיצא ל"ע עם ערבי מקומי.

וכך כתב הרבי - העתק מכתב-ידו הקדוש: "להשפיע עלי' גם ע"י ידידים, ומה טוב שתיסע לאה"ק (בצירוף אמא תחי'?) עכ"פ לביקור כחדשיים. אזכיר עה"צ".

המענה - עם פתיחת הראשי-תיבות: "להשפיע עליה גם על-ידי ידידים, ומה טוב שתיסע לארץ הקודש (בצירוף אמא תחי'ה) על כל פנים לביקור כחדשיים. אזכיר על הציון".

זמן מה לאחר-מכן (פרשת יתרו תשמ"ה), הרב רסקין שיגר לרבי פ"נ משתי נשים מהקהילה היהודית. בסוף המכתב, כותב הרב רסקין שהוא מצרף ב' הזמנות לחתונות שבני משפחותיהם מבקשים את ברכת הרבי.

אחת ההזמנות הייתה של אותה בחורה שהכירה את הערבי ובעקבות המלצת הרבי זכתה להכיר בחור יהודי.

"א. ממשפחת... שעל ידי שזכו לעצת והוראת כ"ק שליט"א הנה כלה עזבה את מכירה הא"י ות"ל כעת מתחתנת עם בן ישראל וגם כן למדה עיקרי הדינים דחתונה עם זוגתי תחי'. ב. ממשפחת... הכלה זכתה פעם להיות אצל כ"ק שליט"א, היא למדה בטוב וברצינות דיני חתונה עם זוגתי תחי'".

***

בי"ב אייר תשס"ד נפטר הרב רסקין ע"ה. הנה תוכן הדיווח שפורסם בשעתו ב-COL: "בלב כואב התבשרו קהל השלוחים, אנ"ש והתמימים על פטירתו של החסיד הוותיק, שלוחו של הרבי במרוקו במשך ארבעים וארבע שנים, הרב יהודה-לייב רסקין ע"ה, שהשיב את נשמתו ליוצרה לאחר ייסורים קשים בבית-הרפואה היהודי במונטריאול, בקנדה.

"הרב ע"ה עלה לארץ בסוף שנות ה-40 עם העלייה הגדולה מרוסיה והתחנך בישיבת 'תומכי תמימים' בלוד, אצל המשפיע ר' שלמה-חיים קסלמן ע"ה. בשנות ה-50 הראשונות נסע לרבי. היה מראשוני השלוחים ומקושר בלב ונפש לרבי, ונסע בשליחותו למרוקו בשנת תש"כ ומאז פעל במקום גדולות ונצורות. הקים משפחה לתפארת. בניו וחתניו מכהנים כשלוחים ברחבי תבל.

למרות מצבו הבריאותי, הגיע במסירות-נפש להשתתף בכינוס השלוחים האחרון, שהתקיים בתחילת חודש כסלו בניו-יורק וריגש עד דמעות כשדיבר בפני השלוחים בסעודת ה'מלווה מלכה'. אלפים ליוו למנוחות את מיטתו בלוייה שעברה ממול למרכז חב"ד העולמי - 770 בניו-יורק, בשעה 1 אחר-הצהריים".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.