מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשע״ד 08.05.2014

שידור חי, כל הזמן: צפו בכדור הארץ מהחלל

מָה רַבּוּ מַעֲשֶׂיךָ, ה'. 4 מצלמות שהותקנו בתחנת החלל הבינלאומית מאפשרות צפייה קבועה בכדור הארץ מלמעלה, ממש כמו האסטרונאוטים. הצטרפו לשידור הישיר התמידי ● וגם: מדוע במהלך השידור המסך יהפוך לעתים לשחור כולו   לשידור החי
שידור חי, כל הזמן: צפו בכדור הארץ מהחלל

חוויית הצפייה מהחלל כוללת ארבע מצלמות, שהותקנו בחלק החיצוני של תחנת החלל ומעבירות בשידור חי ובאיכות HD את התמונות של כדור הארץ. המצלמות הללו הותקנו שם להנאת הצופים, אבל גם למטרה חשובה. ב"ניו יורק פוסט" נכתב כי המדענים מנסים לבדוק אם המצלמות עמידות לקרינה בחלל. תיכוניסטים אמריקנים מעורבים אף הם בעיצוב כמה מהמצלמות, ויסייעו בעריכת הניסויים היומיים. 
 
המסך שחור? לא בטוח שהשידור נפל

הציוד שבו ישתמשו בניסוי הובא לתחנת החלל על ידי רכב החלל "דרגון", ששוגר ב-18 באפריל. הוא הותקן בתוך תחנת החלל בשבוע שעבר. במהלך השידור המסך יהפוך לעתים לשחור כולו. זה לא אומר בהכרח שהשידור נפל, אלא שתחנת החלל מביטה לאזור בכדור הארץ שם שורר כעת לילה. התחנה עצמה מקיפה את כדור הארץ כל 90 דקות, וכחצי מהזמן הזה צפויה אפילה על המסך. 

אחת המצלמות (מצלמה תחתונה) מכוונת היישר למטה אל כדור הארץ, אחרת (קדמית) מוצבת בכיוון שבו נעה תחנת החלל ושתי הנוספות (אחוריות) מסתכלות לאחור. המצלמות אינן חשופות לחלוטין לחלל - הן מוקפות בקופסה לוויסות לחץ האוויר. רק מצלמה אחת פעילה בזמן נתון, אבל הסנכרון ביניהן מלא: המצלמה הקדמית פועלת ל-138 שניות, לפני מעבר למצלמה התחתונה ל-85 שניות. אז השידור עובר לאחת המצלמות האחוריות ל-133 שניות נוספות, ומשם לעוד 112 שניות במצלמה האחורית האחרת. אחרי 15 שניות של אתחול, השידור חוזר למצלמה הקדמית.

ynet

לצפייה לחצו על כפתור ההפעלה:


Live streaming video by Ustream
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.