מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשע״ד 08.05.2014

בשורה: גוף כשרות חדש של מרכז רבני אירופה

תחת חותמת הכשרות למהדרין של וועד הכשרות EK שעל יד 'מרכז רבני אירופה', תשווק משחטת 'עוף עוז', עופות בישראל ובאירופה, כך סוכם בימים אלה בין ראשי 'מרכז רבני אירופה' לבעלי המשחטה, מדובר בבשורה של ממש לשומרי הכשרות באירופה ובישראל  לסיפור המלא
בשורה: גוף כשרות חדש של מרכז רבני אירופה
תחת חותמת הכשרות למהדרין של וועד הכשרות EK שעל יד 'מרכז רבני אירופה', תשווק משחטת 'עוף עוז', עופות בישראל ובאירופה, כך סוכם בימים אלה בין ראשי 'מרכז רבני אירופה' לבעלי המשחטה. מדובר בבשורה של ממש לשומרי הכשרות באירופה ובישראל.

EK גוף הכשרות של 'מרכז רבני אירופה', בו חברים למעלה מ-700 רבנים באירופה מכל החוגים והעדות, נוסד לפני כשנה לבקשת קהילות רבות באירופה שביקשו להביא לייצור מוצרי מזון כשרים למהדרין במחירים השווים לכל נפש באירופה. בראש אגף הכשרות EK עומד הרב יוסף מינסקי מומחה כשרות בעל שם ומוניטין.

בשנה האחרונה, בעקבות בקשות רבות שהגיעו אל 'מרכז רבני אירופה' (RCE) ואל איגוד הארגונים היהודיים באירופה (EJA) קיימו חברי ועד הכשרות של 'מרכז רבני אירופה, שורה של בדיקות ודיונים אודות משחטה שתוכל לשווק עופות בכשרות ראויה לשמה, במחיר ששווה לכל נפש ואשר יש בה הקפדה על הנקיון והאריזה על פי התקנים המחמירים ביותר.

לאחר חיפושים רבים ושורה של המלצות, הגיע חברי נשיאות 'מרכז רבני אירופה', הגאון רבי ירמיה מנחם כהן, אב"ד פאריז, והגאון רבי ישראל יעקב ליכטנשטיין ראב'ד הפדריישן בלונדון והגאון רבי משה טוביה וייסברגר אב"ד ק"ק עדת יראים בבודפשט לביקור במשחטת 'עןף עוז' והתפעלו ממראה עיניהם.

משחטת "עוף עוז", ביישוב שגב שלום שבדרום הארץ, נחשבת למשחטה המשוכללת ביותר בישראל והיא נהנית מתו התקן הבינלאומי 'תקן אסב' שמהווה אישור ליצוא ובקרה ברמה הקפדנית ביותר. במשחטה, המשתרעת על שטח בנוי של 20 אלף מ"ר, תהליך השחיטה, השטיפה והאריזה נעשה ללא מגע יד אדם. רמת הניקיון במפעל גבוהה במיוחד. מוצרי החברה משווקים לכל חלקי הארץ והם ארוזים בוואקום, מה שענה לכל התקנים המחמירים שיש באירופה.

כמו כן, במפעל שעומד תחת כשרות רבנות חלק למהדרין מונהגים הידורי כשרות רבים, ומושם דגש רב על רמת הכשרות שאינה נופלת מכשרויות מהדרין מובילות. העופות כולם עוברים בדיקת צרירות דם, צומת הגידין, בדיקת ריאות ובדיקת סכינים מחמירה, כשעשרות השוחטים הינם כולם יראי שמיים שמקפידים על קלה כבחמורה.

את הביקור פתחו הרבנים הגאונים באולם שאליו מובאים העופות מן הלולים לקראת שחיטתם, כשראשי מערכת הכשרות הסבירו לרב אודות הזריקות שניתנות לעופות אך ורק תחת השגחה כשרותית על מנת שלא ייטרף חלילה העוף. בהמשך סיירו חברי ועד הכשרות ברחבי המפעל כולו ובחנו מקרוב אחר הידורי הכשרות המונהגים במפעל שבו נשחטים מידי יום כמאה אלף עופות.

בסיומו של הביקור שיבחו הרבנים את איכות הכשרות והתפעלו מהם עד מאד. הרבנים הגאונים שיבחו מאוד את רבני המשחטה הרב מרדכי גלאי, הרב שניאור טאבק והרב מיכאל כהן, אשר הנהיגו שיטות חדשניות לצורך מעקב אחרי כל תהליך השחיטה בהידור המקסמילי.

בסיומו של הביקור סיכמו הרבנים הגאונים ואמרו: "לאחר ביקור של מספר שעות במפעל אנו יכולים להעיד שנעשית כאן עבודה רצינית ביותר בכל הנוגע למערך הכשרות. בדיקות הסכינים נעשות בצורה יסודית וכך גם בכל הנוגע לבדיקת הריאות וצומת הגידין. למעשה כל הפעילות נעשית בצורה מקצועית ויסודית. התפעלנו מכל המערכת בנפרד ומהכול ביחד".

ראשי 'מרכז רבני אירופה' בראשות הסמנכ"ל הרב אריה גולדברג, קיימו משא ומתן מתמשך עם מנהלי המשחטה, ובימים אלה הגיעו עימם לסיכום על שיווק העופות באירופה ובישראל במחיר השווה לכל נפש תחת המותג 'עוז והדר'.

הרב גולדברג מוסר שעשרות פניות מחנויות ובעלי קייטרינג מתענינים במותג החדש ומברכים את מרכז רבני אירופה על המהלך המבורך.

עוזי מחלב, מבעלח המשחטה, הביע סיפוק רב מהסיכום אליו הגיע עם וועד הכשרות EK של 'מרכז רבני אירופה' ואמר כי יוכל להבטיח לאורך זמן ארוך מחיר שווה לכל נפש כיוון שלמשחטה יש את כל חומר הגלם באינטגרציה ובשליטה. "אנחנו הראשונים והיחידים בארץ ששולטים בכל שרשרת הגידול: רבייה, הדגרה, גידול אפרוחים, גידול עופות לשחיטה, משחטה וייצור תערובת למזון העופות. כך אנחנו מבטלים תחנות רווח בדרך".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.