מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשע״ד 08.05.2014

קניידלך? גם הנאצים רק רצו לדלל אוכלוסייה ● דעה

הדברים שנאמרו בגל"צ לפיהם, "החרדים מסריחים בגלל הקניידלך, מזכירים בדיוק את האמירות האנטישמיות של מי שהמציאו את תורת הגזע ● מאמר דעה מאת ר' שלום קרומבי שפורסם באתר NRG למאמר
קניידלך? גם הנאצים רק רצו לדלל אוכלוסייה ● דעה
"מחאת הקניידלאך" הגיעה לאולפני גל"צ
שלום קרומבי, NRG

קוראים נכבדים יש לי ווידוי: לא נעים לומר לכם אבל גם אני חרדי מסריח שאוכל קיינדלך. כן, כן, ממש ככה. הרבה שנים ניסיתי להסתיר את העובדה המצערת הזו. שאיש לא יידע שאני מטנף ככה את הסביבה האקולוגית, שאיש לא יידע שאני זה שמזהם את אווירה הצח של ישראל. אבל עכשיו האמת התגלתה, מנחת התוכנית "ציפורי לילה" נועה צינמן גילתה את הסוד כי "החרדים הם מסריחים כי הם אוכלים קניידלך". ממש ככה. כבר לא מטיחים בנו את התירוצים הרגילים שאנחנו מסריחים בגלל שיש לנו הרבה ילדים, או בגלל הבגדים השחורים. הכל בגלל הקניידלך.

הדיון בתוכנית עצמו עסק במשאלת הנפש של אחד מחברי הפאנל "לדלל את האוכלוסייה". ואת איזו אוכלוסייה למשל הוא היה רוצה לאכול כדי לדלל? את החרדים כמובן. "זה בדיוק הפרדוקס", הוא אמר. "כי אנשים שהכי הייתי רוצה לדלל את האוכלוסייה שלהם זה החרדים, אבל בטח יש להם את הטעם הכי מגעיל, זה בטח נורא דלוח". באמת פרדוקס.

לא נעים לומר, אבל הדברים האלו מזכירים בדיוק את האמירות האנטישמיות של מי שהמציאו את תורת הגזע. גרמניה 1935, זוכרים? גם הם רק רצו "לדלל" את האוכלוסיה. בחשיבה הגיונית ופשוטה הם הבינו שאם לא ימחקו כמה מליוני בני-אדם מהעולם, הריבוי הטבעי יהפוך את המיליונים למיליארדים ויהיה נורא צפוף כאן. לכן החליטו לדלל קצת, ואת מי? את אוכלי הקניידלך המסריחים, אלו שיש להם טעם של דג מלוח. גם שם הכל התחיל מאמירות סאטיריות בתוכניות הרדיו הליליות, אבל מהר מאד האמירות הפכו למעשים. ככה עובד מנגנון השנאה.

בשנתיים האחרונות ההסתה נגד הציבור החרדי הפכה לנורמה. באופן מאד לא נעים דווקא ימי הזיכרון והאבל של עם ישראל הפכו לימי הסתה נגד הציבור החרדי. גדודי הצלמים שצובאים ביום הזיכרון על כיכר השבת בשכונת גאולה בירושלים (תוך ביזוי הצפירה!), במטרה לצוד חרדים שלא עומדים בצפירה, הפכו את ההסתה לממוסדת. השנה כבר גילו הצלמים מוקד אטרקציה נוסף: גן סאקר. הרי מידי ערב בימי חופשת הפסח המקום שוקק חיים וגם גדוש בצעירים חרדים שמנצלים את חופשת הפסח לבילוי ערב, אז למה שהעיתון של המדינה לא יתפוס קבוצה של עשרה חרדים שמבחינתם זה הערב האחרון של החופש ויהפוך אותם לכותרת הראשית ביום האבל של מדינת ישראל?

ימי הזיכרון הפכו לפסטיבל הסתה

אין טענה יותר מגוחכת מהטענה כאילו החרדים לא מכבדים את זכר השואה. סליחה? שכחתם שמיליוני חרדים נספו בשואה? הרי הסבים והסבתות של חלק מרכזי מאד מהציבור החרדי היו המספרים שנשלחו לאושוויץ ובוכנוולד. הנאצים לא הבדילו בין דם לדם ומיליוני חרדים נטבחו בשואה. אז מאיפה צצה הטענה המוזרה הזו שהחרדים מתעלמים מזכר השואה? מהזכר של מי, של הסבא והסבתא שלהם? לא ברור ממתי השואה נהייתה שייכת לחילונים, כי בפעם האחרונה שבדקתי לא פרץ אף מחקר בנוגע לנתונים של אלו שנרצחו בשואה.

הציבור החרדי זוכר את השואה לא יום אחד, אלא כל השנה. מידי שבת מקדישים את רגע השיא של תפילת השבת - לאחר קריאת התורה - לתפילת "אב הרחמים" לזכר "הישרים והתמימים, קהילות הקודש שמסרו נפשם על קידוש השם, הנאהבים והנעימים בחייהם ובמותם לא נפרדו. יזכרם א-לוהינו לטובה עם שאר צדיקי עולם וינקום נקמת דם עבדיו השפוך".

ותתפלאו לשמוע, אבל גם יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ופעולות האיבה אינו אבלו הפרטי של הציבור החילוני. אולי זה נשמע מוזר אבל גם הטרור האיסלאמי וצבאות ערב לא הבדילו בין יהודים חילונים ליהודים חרדים. מאות חרדים, ביניהם ניצולי שואה רבים, נלחמו בתש"ח ונרצחו על קידוש ה'. גם במלחמות ששת-הימים ויום-הכיפורים נמנו מאות חיילים חרדים, וכך גם בפיגועי הטרור, כשבין היתר בציבור החרדי עדיין נותרה הצלקת של הפיגוע בקו 1 בדרך לכותל המערבי והפיגוע בצומת גהה בבני-ברק.

אז נכון הציבור החרדי מקיים את יום האבל שלו בצום עשרה בטבת, כפי שביקשה הרבנות הראשית לישראל וכפי שמקובל במסורת ישראל שזהו "יום הקדיש הכללי". הוא גם לא נוהג לעמוד בצפירה, כי הוא רואה בה אקט חסר משמעות ואינו רוצה לאמץ מנהגים שאינם יהודיים. אבל הוא זוכר בדרכו שלו. ואגב דווקא הרצון לא לעמוד בצפירה נובע מכך שהציבור החרדי לא רואה חשיבות רק "לזכור" בזכירה דוממת, אלא בפעולות שימשיכו להאיר את אורם של אלו שנרצחו והם אמנם כבר לא איתנו אבל האור שלהם עדיין איתנו בעולם.

ולגבי "אוכלי הקניידלך המסריחים", אמנם לא מדובר על פינצ'ור גלגל של רכב בפורדיס, אבל אני עדיין מחכה להתנצלות רצינית ולגינויים חוצי מחנות נגד ההסתה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.