מערכת COL | יום ח' אייר ה׳תשע״ד 08.05.2014

ליברמן הציע לרבה של מגדל העמק להתמודד לנשיאות?

שישה מועמדים עשויים להתמודד בחודש הבא על משרת נשיא המדינה • ישראל היום: ליברמן הציע לרב יצחק דוד גרוסמן להציג מועמדותו – והבטיח תמיכתו • סקר: ריבלין מוביל  לסיפור המלא
ליברמן הציע לרבה של מגדל העמק להתמודד לנשיאות?
צילום: ברלה שיינר

חרדים 10

שישה מועמדים עשויים להתמודד בחודש הבא בהצבעה חשאית בכנסת על משרת נשיא המדינה. אם הערכה זו אכן תתממש – יהיה זה המספר הגדול ביותר של מועמדים מאז קום המדינה שיתמודדו על התפקיד.

הבחירות ייערכו במהלך חודש יוני, כאשר התאריך המדויק יפורסם בשבוע הבא על-ידי יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. ההערכות בכנסת הן ששני המועמדים שיזכו בתמיכה הרחבה ביותר הם ח"כ ראובן ריבלין וח"כ בנימין בן-אליעזר.

יחד עם זאת, התחקיר בתכנית 'עובדה' שחשף כי ח"כ בן אליעזר החזיק כרטיסי חבר בשני בתי קזינו בלונדון, והדיווחים כי ייאלץ לעבור ניתוח השתלת כליה, כמו גם הודאתו בראיון לתכנית 'שש' עם עודד בן עמי בערוץ 2, כי הוא עצמו שילם על חוקרים פרטיים, אך כי לא הפעיל אותם – עלולים לפגוע בהיקף התמיכה בו.

נוסף על ריבלין ועל בן-אליעזר, מתכוונים להציג מועמדות ח"כ מאיר שטרית, יו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, חתן פרס נובל פרופ' דן שכטמן, ונשיאת מועצת העיתונות השופטת דליה דורנר. עדיין לא ברור האם השר סילבן שלום, שהיום הוחלט על סגירת התיק בעניינו, יתמודד אף הוא.

העיתון ישראל היום מדווח כי אמש רווחו שמועות כי שר החוץ אביגדור ליברמן הציע לרבה של מגדל העמק, הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן, להציג את מועמדותו לנשיאות – והבטיח לו את תמיכתו.

השר ליברמן הכחיש.

הרב גרוסמן אמר לישראל היום כי הדבר "לא היה ולא נברא. איש מהפוליטיקאים לא שוחח איתי. מוסדות החינוך של מגדל אור הם מפעל החיים שלי, ואין לי כל כוונה לוותר עליו".

סקר: ריבלין מוביל

יצוין כי לפי סקר של מרכז גוטמן מבית המכון הישראלי לדמוקרטיה – שנערך בחודש אפריל, ח"כ ריבלין מוביל בהפרש ניכר על יתר המועמדים- עם 27% תמיכה, אחריו פרופ' דן שכטמן עם 11% אחוזי תמיכה, ח"כ בנימין (פואד) בן אליעזר עם 10% תמיכה, שופטת בית המשפט בדימוס דליה דורנר עם 8% וח"כ מאיר שטרית עם 6% תמיכה.

הממצא הבולט ביותר בסקר הוא שחלק ניכר מהציבור (38%) אינו יודע או מסרב לענות על השאלה. שיעור הערבים שהשיבו שאינם יודעים או שלא רצו לענות גבוה במיוחד ועומד על 76% מהם. גם נשאלים צעירים נטו לומר יותר "לא יודע" או לסרב לענות על השאלה יחסית לאנשים שהשתייכו לקבוצות גיל מבוגרות יותר.

בקרב היהודים המועמד המוביל הוא ח"כ ריבלין (32%), ואילו בקרב הערבים המועמד המוביל הוא ח"כ בנימין בן-אליעזר (11%). בנוסף, ריבלין זוכה לתמיכה גבוהה במיוחד בקרב הדתיים (67%), דן שכטמן זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים יחסית בקרב החילונים (20%), וגם דליה דורנר זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים יחסית בקרב החילונים (12%). מאיר שטרית זוכה לאחוזי תמיכה גבוהים יחסית בקרב המסורתיים הדתיים והמסורתיים הלא-דתיים (10%, ו-14% תמיכה בהתאמה).

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.