מערכת COL | יום ב' אייר ה׳תשע״ד 02.05.2014

מסמכים חדשים: השופטת הייתה צריכה להיפסל

התפתחות דרמטית בפרשת מאסרו של בעל המשחטה החב"די שלום מרדכי רובשקין ● עורכי הדין הגישו מסמכים שקיבלו באיחור מה-FBI המוכיחים את ניגוד העניינים של השופטת ● המסמכים מוכיחים כיצד מערכת השלטון עשתה כל שביכולתה בכדי למנוע משפט הוגן מרובשקין  לסיפור המלא
מסמכים חדשים: השופטת הייתה צריכה להיפסל

חרדים 10

במהדורה האנגלית של 'יתד נאמן' מדווח, כי מכתב-תגובה עוצמתי שהוגש על-ידי שלום-מרדכי רובשקין ועורכי דינו, חושף ראיות חדשות על דרך ההתנהלות השערורייתית של הממשל, תוך מניעת מידע חיוני מצוות ההגנה – מידע שיכול היה לשנות את הפסק החמור שנגזר עליו.

לפני כשבועיים, הגיש ה-FBI לעורכי הדין של רובשקין את המסמכים שהם היו אמורים לקבל על-פי חוק חופש המידע, כאשר מדובר בימים ספורים לפני המועד האחרון להגשת מכתב התגובה.

מכתב התגובה מפרט מסכת של התעללות שלטונית-משפטית שמטרתה מניעת צדק.

עורכי הדין דורשים לפסול את פסק הדין, עקב אי-קיום הליך הוגן. במכתב הם מפרטים את הקשר של השופטת עם ארגון צער בעלי חיים, ומציגים את העובדה שהשופטת לא פסלה עצמה מלדון בתיק, למרות ניגוד עניינים.

המסמכים ששוחררו זה עתה, מוכיחים את הקשר שלה לארגון. כמו כן שופכים המסמכים אור על "חקירת איום" הזויה שנערכה על-ידי רשויות החוק הפדרליות, לאור טענת השופטת על איומים מצד הנתבע.

המסמכים מוכיחים כי ברשותו של בעלה של השופטת, שותף בכיר במשרד שייצג את אגריפסוס ואת רובשקין, היה מידע רגיש מתוך המשחטה, שככל הנראה נמסר לאשתו בניגוד לנהלים.

מכתב התגובה מפרט עוד עיוותים רבים מספור בדרך עשיית אי הצדק הנוראי במשפטו של שלום-מרדכי רובשקין, כגון הדרך בה גרמה השופטת לרובשקין להישאר ללא עורך-דין בתוך הליך משפטי קריטי, כשהיא מונעת בכך את הגשת בקשה הפסילה שלה, עקב אי עמידה בזמנים.

יצויין כי את הטענות השמיעו באי כוחו של רובשקין לאורך כל הדרך, אולם לראשונה הן מלוות במסמכים פדראליים המאשרים את קיום ניגוד העניינים.

רובשקין, ניהל בעבר מפעל לייצור בשר כשר במדינת איווה שבארצות הברית, שהיה הגדול מסוגו בעולם. הוא נתבע על ידי הרשויות על שורה של עבירות פליליות, ונידון ל-27 שנות מאסר וקנס של 31 מיליון דולר.

בשנים האחרונות היה המפעל אחראי לכ-60 אחוזים משוק בשר הבקר הכשר בארצות הברית וכ-40 אחוז משוק העופות.

רובשקין הורשע בנובמבר 2009 ב-86 סעיפי אישום על הונאות כספיות, לאחר מכן התקיים משפט נפרד בעניין העסקת עובדים בלתי חוקיים.  ב-21 ביוני 2010 גזרה שופטת בית המשפט המחוזי באיווה, לינדה רייד, עונש של 27 שנות מאסר על רובשקין.

עורכי דינו של רובשקין הגישו בקשה למשפט חוזר וטענו כי היה על השופטת לפסול את עצמה מלדון בתיק מכיוון שהייתה מעורבת בחקירת הפרשה, השופטת החליטה לא לקבל את הטענה.

משפטנים בכירים בארצות הברית סברו כי יש ממש בטענות, ובינואר 2011 הגישו פרקליטיו ערעור לבית המשפט לערעורים בארצות הברית מחמת טענה זו, אך גם ערעור זה נדחה.

ב-30 בינואר 2014 הגישו עורכי דינו של רובשקין ערעור חדש לבית המשפט הפדרלי בניו יורק המבוסס על כך שהיו פגמים חמורים בהליך השיפוטי, ובעיקר, על כך שהשופטת רייד שחרצה את דינו, הייתה צריכה לפסול את עצמה מהרכב המשפטי.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.