מערכת COL | יום א' אייר ה׳תשע״ד 01.05.2014

"והילד הזה הוא אני"

לפני יומיים פורסמה ב-COL תמונה שצולמה לפני 58 שנים, ימים ספרים לאחר הפיגוע בבית-הספר למלאכה בכפר-חב"ד, בו נרצחו 5 תלמידים ומדריך. בתמונה נראה ילד, כשחלקים רבים בגופו מכוסים גבס. הלילה, 'הילד' הגיע לכפר הניצולים מהפיגוע
מימין: הילד אדרי יוסף - ימים לאחר הפיגוע. משמאל: הלילה בכפר-חב"ד (צילומים: COL)
במלאות 58 שנים לפיגוע בבית-הספר למלאכה בכפר-חב"ד, בו נרצחו ארבעה תלמידים ומדריך, התכנסו בוגרי וניצולי מחזור תשט"ז מהפיגוע במתחם בית-הספר בכפר.

הניצולים הנרגשים התחבקו אחד עם השני ודרשו לשלום בני המשפחה, הנכדים והנינים והעלו זיכרונות מהלילה ההוא שצרוב בנפשם ונשמתם. כל אחד תיאר את רגעי האימה מהזוית שלו  כאילו זה היה אתמול; "כאן אני עמדתי"; "כאן עמד יעקב, נו,זה עם הפיאות הארוכות" "כאן אני התחבאתי מתחת לשולחן"; "כאן שכב משה פרץ שנהרג וסביבו שלולית דם", " דרך החלון הזה ברחתי"; "כאן עמד המדריך מאיר, שכחתי את שם המשפחה.. אה נכון, פרידמן, כן, שמעתי שהוא נפטר כבר". כל אחד והזיכרון שלו וכולם ביחד משלימים את הפזל של אותו לילה שבשעת תפילת מעריב כבו האורות ויריות פילחו את האויר שקיפחו את חייהם של המדריך שמחה זילזברשטרום, התלמידים, ניסים עסיס, משה פרץ, אלברט אדרי, שלמה מזרחי ועמוס אוזן הי"ד .

בין המשתתפים, היה גם מר יוסף אדרי, אחד הניצולים. תמונתו של אדרי, כשכולו בגבס - ימים ספורים לאחר הפיגוע, פורסמה לפני יומיים ב-COL. "פגעו בי 13 כדורים וכל גופי היה בגבס כחצי שנה, הנה אתה רואה אתה רואה את הסימנים של הכדורים", סיפר מי שתמונתו נצרבה בתודעה הישראלית באותם ימים.

הם מגיעים לפגישה מכל רחבי הארץ על מנת לזכור את הנרצחים ואת אלו  שבמשך השנים הלכו לעולם שכולו טוב.

בין המשתתפים הערב נראו הרב צבי גרינוולד, ר' בנימין כהן שלקח את הפצועים לבית הרפואה, ר' מאיר שמחה חן, ר' אשר קדוש (שהיו באותו לילה במתחם ביה"ס).

על מלאכת הארגון, כמידי שנה, ר' משה אדרעי ששומר על קשר עם הבוגרים לדורותיהם.
 
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.