מערכת COL | יום א' אייר ה׳תשע״ד 01.05.2014

הפגנת תמיכה מול בסיס צה"ל בחברון

כמאתיים בני אדם הגיעו הערב (רביעי) לבסיס צה"ל בחברון כדי לתמוך בחייל הנח"ל שתועד דורך נשק לעבר ילד פלסטיני שהפריע לו במהלך פעילותו המבצעית ● ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) אמרה במהלך ההפגנה כי אם החיילים שלנו יהססו להגיב מול מי שמנסה לפגוע "זה עלול לעלות בחיי אדם ודברים כאלה כבר קרו בעבר"  לסיפור המלא
הפגנת תמיכה מול בסיס צה
צילום: דוברות היישוב היהודי בחברון. משמאל: חייל הנח"ל

ערוץ 7

כמאתיים בני אדם הגיעו הערב (רביעי)  לבסיס צה"ל בחברון כדי לתמוך בחייל הנח"ל שתועד דורך נשק לעבר ילד פלסטיני שהפריע לו במהלך פעילותו המבצעית. בין המשתתפים היו כמאה תושבי רעננה שהגיעו במיוחד להפגנה.

ח"כ אורית סטרוק (הבית היהודי) אמרה במהלך ההפגנה כי אם החיילים שלנו יהססו להגיב מול מי שמנסה לפגוע "זה עלול לעלות בחיי אדם ודברים כאלה כבר קרו בעבר".

"באנו לחזק את החיילים שלא יהססו מלעשות את מלאכתם החשובה. מפקד שידיח חייל שפעל מול ערבי שבא לפגע, לתקוף או להסיח את תשומת לבו, הוא יהיה אחראי להססנות של החייל הבא וחס וחלילה לפיגוע הבא".

דובר הישוב היהודי בחברון, נעם ארנון אמר, "אנו מביעים תמיכה ואהבה יתרה שאנו רוחשים לחיילים המשרתים כאן, לחיילי הנח"ל. אנחנו קוראים מכאן למדינת ישראל – לא יתכן שחיילי צה"ל יעמדו מופקרים מול פרובוקציות והתגרויות של אנרכיסטים, של מחבלים מסוגים שונים, שמבצעים נגדם פרובוקציות מכוערות על מנת להשפיל אותם ולבזות אותם. החיילים עומדים חסרי אונים, אין להם כלים, אין להם יכולת ואין להם גיבוי לטפל כמו שצריך במחבלים ובאויבים הללו".

ארנון קרא למדינת ישראל לתת גיבוי "ולמגר את התופעה הזאת לחלוטין, תופעת האנרכיסטים לסוגיהם ולמיניהם, גם הישראלים וגם הזרים וכל שותפיהם, וכל ההתגרויות וההתקפות האלימות והאלימות למחצה נגד חיילי צה"ל. זה חייב להיפסק. לא להטיל את המשימה הזאת על חיילי צה"ל היקרים, לא לזה הם הוכשרו. הם הוכשרו להילחם באויב, הם הוכשרו להסתער ולנצח. הם לא הוכשרו לעמוד מול פרובוקציות והשפלות מכוערות שמפעילים נגדם במומחיות ובמיומנות, כדי להפיל אותם במלכודות, כדי שאחר-כך התמונות הללו יופצו בכל העולם והם ישמשו כטרף בידי השונאים ובידי המחבלים הללו. אנחנו קוראים למדינת ישראל – תני גיבוי לחיילים, תני גיבוי לבנים כדי שהם יוכלו לנצח במערכה הזאת. זו איננה מערכה של נשק, זו מערכה של תודעה, מערכה שבה מפעילים נגדם מצלמות. החיילים צריכים לקבל את הגיבוי לעמוד במערכה הזאת. אנחנו באים מכאן להביע תמיכה בחיילים היקרים הללו, אנחנו באים להביע את האהבה שלנו אליהם, אנחנו באים להביע מחאה מול הפרובוקציות המתנהלות נגדם יום-יום, ואנחנו באים להביע דרישה מממשלת ישראל לעשות סוף וקץ לפרובוקציות הללו. בזכות חיילי צה"ל עם ישראל עומד איתן, ולא ניתן שישברו אותם".

משתתפי ההפגנה החזיקו שלטים ובהם המסרים: דוד הנחלאווי היה כאן בשבילנו, עכשיו אנחנו כאן בשבילו, 'שוברים שתיקה' ו'בצלם' לא ינהלו את צה"ל, הגנה עצמית אינה פשע ועוד. ילדי הישוב אף חילקו לחיילים שעמדו מסביב שלגונים עם הכיתוב "לחיילינו היקרים, באהבה ובהוקרה מאזרחי מדינת ישראל".

במהלך ההפגנה חילקו לחיילים ממתקים שהוכנו על ידי ילדים מרעננה והונפו שלטים מיוחדים המגבים את החייל.

מנכ"ל היישוב היהודי בחברון, אורי קרזן, אמר "אנחנו נמשיך לחבק את החיילים ולתמוך בהם בכל מצב ומעריכים מאוד את כל התרומה הגדולה של חיילי צה"ל ככלל וגדוד הנח"ל בפרט, בשמירה על חברון ועל רבבות היהודים המגיעים למערת המכפלה".

במקביל, פרסם סגן יו"ר הכנסת, משה פייגלין, תמונה שלו עם שלט בו כתב 'גם אני עם דוד הנחלאי'.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.