מערכת COL | יום א' אייר ה׳תשע״ד 01.05.2014

עוגת שוקולד-קפה ● לילך מקאניק, מתכון מסביב לעולם

בית-הרפואה 'קפלן' הוקם ברחובות בשנת 1953 והוא משמש את תושבי השפלה והדרום. לפני כשנה נפתח בו בית-חב''ד חדש המנוהל על-ידי השליח הרב עידן-ישראל מקאניק ורעייתו לילך ● פעילות בית-חב''ד מתפרשת על-פני השנה כולה בהעמדת כתובת יהודית לכל דבר לבאי בית-הרפואה, החולים, בני משפחתם והצוות הנרחב ● בראיון למדור 'מתכון מסביב לעולם', מספרת השליח על הפעילות במקום רגיש זה וכמובן נותנת לכן מתכון לשבת: עוגת שוקולד-קפה משובחת וקלה להכנה עוגת שוקולד-קפה
עוגת שוקולד-קפה ● לילך מקאניק, מתכון מסביב לעולם
מאת שלומית

האורחת: לילך מקאניק, חבצלת מרכז הרפואי קפלן. רחובות

מתכון לעוגת שוקולד-קפה משובחת ב-10 דקות הכנה

החומרים:
כוס ורבע קמח
כוס סוכר
3 כפות קקאו
1 שמנת מתוקה
חצי כוס שמן
1 אבקת אפיה
כוס ורבע מים
5 ביצים
100 גרם שוקולד

אופן ההכנה:
מערבבים היטב את הקמח, הקקאו, הסוכר, חצי מכמות מיכל השמנת מתוקה, השמן, אבקת האפיה, רבע כוס מים ו-5 הביצים. את העיסה משטחים בתבנית, אופים על 180 מעלות כ- 45 דק'.

לאחר האפייה נועצים קיסם בכל העוגה ויוצרים חורים קטנים בכולה. לוקחים שליש כוס מים, כפית סוכר וכפית נס קפה מערבבים יחד בכוס ושופכים על העוגה.

כעת ממיסים את חצי השמנת המתוקה הנותרת עם 100 גרם שוקולד ויוצקים מעל העוגה.

לבריאות...

קצת על השליחות:
בית-הרפואה קפלן הוקם ברחובות בשנת 1953, הוא משמש את תושבי השפלה והדרום. לפני כשנה נפתח בו בית חב''ד חדש המנוהל ע''י השליח הרב עידן ישראל ורעייתו לילך מקאניק. פעילות בית החב''ד מתפרשת ע''פ השנה כולה בהעמדת כתובת יהודית לכל דבר לבאי בית הרפואה, החולים, בני משפחתם והצוות הנרחב.

במועדי ישראל ובחגים ישנה פעילות ענפה המייעדת פעילויות שונות לטובת קהל בית הרפואה.

בר''ה נערכו תקיעות שופר רבתי בכל מחלקות ביה''ח ולפני חג הסוכות הוקם דוכן ענק למכירת ארבעת המינים במתחם קפלן.

בחנוכה ערכו השליחים פעילות יצירה עם הילדים במחלקת הילדים בקפלן. בשיתוף עם תנועת 'הנוער העובד', ערך השליח 'מבצעים' בכל בית החולים. תחילה הוא ארגן לנוער מסיבת חנוכה גדולה בה הסביר על משמעות החג, מהמסיבה הלכו כולם עם השליח חמושים בחנוכיות וסופגניות וחילקו בכל מחלקות בית הרפואה.

בפורים התקיימו עשרות קריאות מגילה בכל רחבי הקמפוס וכן חלוקה של מאות משלוחי מנות ונחוגו מסיבות פורים במחלקות.

לקראת חג האביב, הקים בית חב''ד יריד פסח של אפיית מצות לילדים המאושפזים, במתחם בית הרפואה במהלכו לימדו אותם את המושגים של החג והכניסו גם אותם לאווירת ההכנות לפסח.

בנוסף, חילק השליח מצות שמורות לצוות, לחולים ולמשפחות החולים. בליל הסדר נערכו 2 סדרים גדולים בבית הרפואה וכמה סדרים קטנים גם במחלקות, סעודות משיח בשביעי של פסח במלונית- אכסניה בה חוסים בני המשפחות של המאושפזים בשבתות וחגים.

במשך השנה כולה מחזקים השליחים את החולים, המשפחות והצוות ומעודדים אותם. מאושפזים או משפחות המעוניינות לשמור את השבת והחג כהלכתם מתארחים אצלם בבית ונהנים מסעודות מלאות אווירה של חום משפחתי יהודי. בבית החולים קיים בית כנסת בו עורך השליח שיעורי תורה וחסידות במשך השבוע ובשבת נושא דרשה למתפללים.

הכח הנשי בשליחות:

האשה עוזרת לבעל לארגן את כל המשימות, מעודדת ושותפה מלאה באסטרטגיית השליחות. בעיקר בתחילת הדרך, כשלעיתים אנשים מרימים גבות, השליחה תומכת בבעלה וביחד הם מתפקדים ככח אחד שלא מתפעל ממניעות ועיכובים.

השליחה מעניקה גיבוי מלא לבעלה, גם כשהיא בבית עם הילדים ואינה יכולה להיות בשטח בפועל, היא משמשת מעין מזכירה אישית בשליחות ומניעה את העניינים הטכניים, טלפונים, ארגונים וגיוס כספים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.