מערכת COL | יום ל' ניסן ה׳תשע״ד 30.04.2014

"רק קריאה ברורה לסירוב פקודה תמנע מעשים בלתי מבוקרים"

אמש הגיעו ראש המועצה האזורית שומרון וועד רבני השומרון לביתו של נשיא ישיבת "עוד יוסף חי", הרב יצחק גינזבורג, בכפר חב"ד. בפגישה הציג הרב גינזבורג את עמדתו, לפיה הדרך האמתית למניעת האלימות בין המתיישבים לצה"ל היא קריאת כלל הרבנים לסירוב פקודה" לסיפור המלא

אמש הגיעו ראש המועצה האזורית שומרון וועד רבני השומרון לביתו של נשיא ישיבת "עוד יוסף חי", הרב יצחק גינזבורג, בכפר חב"ד. בפגישה הציג הרב גינזבורג את עמדתו, לפיה הדרך האמתית למניעת האלימות בין המתיישבים לצה"ל היא קריאת כלל הרבנים לסירוב פקודה.

על רקע אירועי השבועות האחרונים וההשתלטות הצבאית על הישיבה ביצהר, פנו בימים האחרונים רב הישוב אלון מורה, הרב אליקים לבנון, וראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, לנשיא ישיבת "עוד יוסף חי", הרב יצחק גנזבורג, ובקשו להיפגש עמו.

 אמש (ג') נערכה הפגישה בביתו של הרב גינזבורג בכפר חב"ד, והשתתפו בה הרב יצחק שפירא, הרב ישראל אריאל (מיצהר), ועד רבני השומרון בראשות הרב אליקים לבנון, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן.

בפגישה הציג הרב גינזבורג את עמדתו, לפיה גילויי האלימות של שני הצדדים זה כלפי זה אינם רצויים, והדרך הנכונה למנוע את האלימות והמתח בין תושבי הישובים והמאחזים לבין כוחות צה"ל היא קריאה נחרצת וברורה של רבני ישראל לסירוב פקודה. הרב גינזבורג הציע לרבנים לחתום יחד על קריאה כזו.

רבני השומרון וראשי המועצה אמרו כי גם הם תומכים בסירוב פקודה, וכך הם מורים לתלמידיהם. עם זאת אמרו הרבנים כי הם אינם מעוניינים לחתום כעת על קריאה פומבית לסירוב פקודה, כפי שהציע הרב גינזבורג.

דבריו של הרב גינזבורג בפגישה, באים על רקע מכתב אותו שלח הרב בימים האחרונים אל למעלה ממאה רבנים, ובו הבהיר את עמדתו כיצד ניתן לפתור את המצב שנוצר.

"בימים אלה אנו נדרשים להגיב לאירועים הקשים ולסערות התקשורתיות שמעוררים סביבם. כמי שעומדים בהנהגת הציבור לא די בתגובה של 'חוות דעת' אלא יש לקחת אחריות על המתחולל", כתב הרב גנזבורג.

"לעניות דעתי, הדרך היחידה למנוע תגובות בלתי מבוקרות של צעירים אכפתיים לעם ישראל ולארץ ישראל, כגון חבלה ברכבים וזריקת אבנים וכו', היא כאשר כל רבני יו"ש (ועוד רבנים) ואישי ציבור ביו"ש (ועוד מקומות) יצאו בקול צלול שעל כל חיל ושוטר יהודי לסרב פקודה שנוגדת את דעת התורה, כגון פגיעה ברכוש יהודי בכל אתר ואתר בארץ ישראל. יש להכריז – שוב ושוב – שארץ ישראל כולה (כולל מה שמכונה 'שטחים כבושים') שייכת אך ורק לעם ישראל, וזכות כל יהודי לישב את הארץ בכל אתר ואתר, ותפקיד הצבא אך ורק להגן על היהודים".

הרב גינזבורג הדגיש כי "לצד האמירות הברורות הללו יש גם לגנות כל קול פוליטי שמשמיע אמירות הפוכות. גם את הגינויים החריפים והמוגזמים ביחס לפעולות הנ"ל יש לגנות. לדוגמה, צריך שהרבנים יגנו בתוקף את בוגי שקרא לפעולות המחאה הללו טרור".
"ברגע שקול זה ישמע ברור לא תהיה שום סבה להגיב לשום פעולה צבאית בדרך של 'תג מחיר'",  טוען הרב גנזבורג.

"לאידך, כל עוד האמירות של הרבנים ומנהיגי הציבור מתייחסות להריסות בתים ולשחרור מחבלים כרעה התלויה בממשלה בלבד הן נתפסות בעיני הצעירים כתלושות מהמציאות – שהרי הממשלה אינה נשמעת ואינה מתכננת להשמע לרבנים, ועל הדרגים המבצעים לא מוטלת כל אחריות מוסרית – ותחושות התסכול וחוסר האונים מתנקזות לפעולות בלתי מבוקרות".

"האמירה הברורה שעל כל חיל ושוטר יש אחריות מוסרית אישית שלא לבצע דברים אסורים תהיה לקיחת אחריות אמתית על ידי רבני ומנהיגי הציבור, בהבעת עמדה שיש לה אחיזה במציאות תוך שימוש בכח תורני-מוסרי (ולא כח פיזי), וממילא תנתב את הצעירים לפעילות מדויקת ומבוררת (בעוד גינויים של מי שפועל מתוך תסכול על המצב החמור עושים עוול בכך שהם מעוותים את התמונה האמתית וכך רק מגבירים את התסכול ואת תוצאותיו)", חותם הרב גינזבורג את מכתבו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.