מערכת COL | יום כ"ט ניסן ה׳תשע״ד 29.04.2014

"חברות התחבורה הציבוריות לא יעמדו בעומסים בל"ג בעומר"

השנה הודיעה המשטרה כי התחבורה למירון בל"ג בעומר, תתבצע רק באמצעות תחבורה ציבורית  ● החשש: בימים האחרונים התברר כי בחלקים גדולים של יום ההילולא יהיה מחסור חמור באוטובוסים ● גורם בכיר שהיה מעורב במערך התחבורה במירון מעריך: בצורה הזו, הקריסה השנה תהיה 'אם כל הקריסות' ● אתמול נערכה ישיבה ראשונה בהשתתפות כל הגורמים המעורבים ● במשטרה בטוחים שנוחות הנסיעה תחפה על המחסור ברכבים פרטיים ● בחברות מדגישים: הזמינו כרטיסים ככל המוקדם לסיפור המלא
מירון (צילום ארכיון: יוסי רייכמן)

המבשר

שלושה שבועות לפני ל"ג בעומר, מתברר כי קיים חשש כבד מפני מחסור חמור באוטובוסים במהלך חלק ניכר מיום ההילולא, בעיקר בשעות הלילה ממירון ובשעות הבוקר מהערים ברחבי הארץ.

אתמול התקיימה ישיבה ארוכה במיוחד, בה השתתפו בכירי משטרת התנועה הארצית, שאחראית על הסדרת התנועה במירון ביום ההילולא.

בכירי משרד התחבורה שאמור לפקח על חברות התחבורה הציבוריות, ונציגי חברות התחבורה הציבורית, שאמורות להיערך להסעת מאות האלפים. בישיבה עלה חשש מפני המחסור באוטובוסים.

במשטרה אמרו כי בערים מרכזיות בהן יהיה ריבוי מבקשים להגיע למירון, יתוגבר משמעותית מערך התחבורה הציבורית ויפתחו קווים נוספים מאתרים ברמה ארצית עפ"י בחינה וניתוח מוקדם של משרד התחבורה. הורדה ואיסוף המתפללים המגיעים עם אוטובוסים של תחבורה ציבורית תתבצע בסמוך לכניסה לכפר.

כלקח מהשנה שעברה, בה חניוני הרכבים הפרטיים התמלאו במהירות, וכתוצאה מכך נחסמו הכבישים למשך שעות ארוכות, הוחלט כי אוטובוסים של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין הוזים ובספסופה, משם יוסעו המתפללים למירון באמצעות 180 שאטלים ללא תשלום, לעומת 130 בשנה שעברה. נכים, בעלי מוגבלות תנועה עם תו עפ"י חוק, יורשו לחנות בחניון פרוד ויוסעו למושב מירון ללא תשלום.

כזכור, בשנה שעברה, התרחשה קריסה טוטאלית של כל מערך התחבורה במירון. הקריסה החלה בשעות לפנות בוקר, והסתיימה רק בשעות לפני הצהריים. החניונים הגיעו לתפוסה מלאה כבר קרוב לחצות, והרכבים הרבים שהמשיכו להגיע, גרמו לפקקים אדירים באזור מירון, וכך נמנעה יציאתם של ההמונים שביקשו לשוב לבתיהם.

נוסעים רבים שהגיעו ממרכז הארץ, הן ברכבים פרטיים והן באמצעות חברות התחבורה הציבורית, נתקעו למשך זמן ממושך בפקקים. רבים מהם התייאשו וירדו מהרכבים לצעידה רגלית ארוכה. בשלב השיא של הפקק, עמדו לא פחות ממאה וחמישים אוטובוסים ללא יכולת לנוע.

רק אחרי מספר שעות הודיעה המשטרה כי היא חוסמת כל אפשרות הגעה למירון, עד לפינוי מסיבי של נוסעים שהמתינו לשוב לביתם, ולקראת צהריים הצליחה המשטרה להשתלט על ההמולה והבלגן והתנועה שבה לסדרה.

החשש: מחסור באוטובוסים

אבל יותר מכל, החשש הכבד הוא מפני מחסור חמור באוטובוסים בחלק ניכר משעות היום. על פי מה שהתברר בימים האחרונים, בשל בעיות טכניות מסוימות, אוטובוסים רבים לא יוכלו לבצע את התגבור. "התוצאה הישירה היא", הסבירו לנו, "שאוטובוסים רבים שתוכננו להישלח למירון, יצטרכו להשאר בערים בשעות הבוקר".

החשש הוא כי גם אוטובוסים שייסעו מיד בצאת השבת למירון, לא ימתינו במקום אלא יחזרו מיד לערי הארץ. המחסור יורגש, כך על פי מומחי התחבורה ששוחחו איתנו, בעיקר בשעות לפנות בוקר ממירון ובשעות הבוקר למירון. שעות שכזכור, בשנה שעברה היו שעות הלחץ והקריסה בשל הפקקים. הפעם לדבריהם, אולי לא יהיו פקקים, אבל אוטובוסים גם לא יהיו.

כעת דנים הגורמים כיצד לנהוג, והאם אפשר לפתור את הבעיות הטכניות הללו כדי להתגבר על המחסור. עכשיו, כך הם אומרים, זה נראה בעייתי מאוד. המסר החשוב ביותר שמעבירים הגורמים לקוראים הוא להזמין כרטיסים מוקדם.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.