מערכת COL | יום כ"ח ניסן ה׳תשע״ד 28.04.2014

המשפיע הרב גנזבורג: לרכוש את סדרת "אוצר החסידים"

המשפיע החסידי הרב יוסף יצחק גאנזבורג, משפיע בישיבות תומכי-תמימים בקריית-גת ובנחלת הר חב"ד, העביר בימים אלה לכמה מתלמידיו, איגרת מיוחדת שכתב אודות סדרת "אוצר החסידים", הסוקרת את השפעתם החסידית והתוועדויותיהם הנפלאות של זקני החסידים ברחבי תבל. באיגרתו, קורא הרב גאנזבורג לאנ"ש והתמימים, לרכוש את שלושת כרכי "אוצר החסידים", ומנמק זאת בכמה סיבות לסיפור המלא
המשפיע הרב גנזבורג: לרכוש את סדרת

המשפיע החסידי הרה"ח ר' יוסף יצחק שיחי' גאנזבורג, משפיע בישיבות תומכי-תמימים בקריית-גת ובנחלת הר חב"ד, העביר בימים אלה לכמה מתלמידיו, איגרת מיוחדת שכתב אודות סדרת "אוצר החסידים", הסוקרת את השפעתם החסידית והתוועדויותיהם הנפלאות של זקני החסידים ברחבי תבל. באיגרתו, קורא הרב גאנזבורג לאנ"ש והתמימים, לרכוש את שלושת כרכי "אוצר החסידים", ומנמק זאת בכמה סיבות.

אחד מתלמידיו של הרב גאנזבורג העביר לCOL את האיגרת המיוחדת, והיא מוגשת כאן בפרסום ראשון:

בתוככי רבים, מודים מקרב לב, על הוצאה לאור של סדרת ספרי "אוצר החסידים", שנכתבו בטוב טעם על-ידי ר' יוסי אשכנזי שיחי'.

קריאת הספרים הנ"ל מעורר ומחזק וכו' התקשרות אמיתי לרבותינו נשיאינו בכלל, ולכ"ק אדמו"ר בפרט, בזמן של החושך יכסה ארץ וגו' ושמים חושך לאור וגו', הספרים הנ"ל משמשים פנס של אור, ומלמד להועיל מה הם דרכי דרכי החסידות, ודרכי החסידים, ולחיזוק ועידוד מפעל החשוב הנ"ל.

יש להעתיק מיחידות של הרה"ח ר' אבא פליסקין ז"ל (נדפס ב"היכל מנחם" חלק ב' ע' רכא):

כ"ק אדמו"ר שליט"א: "ר' אבא, חסרה לחלוחית אצל הבחורים..."

השואל: "מה הפירוש לחלוחית?"

כ"ק אדמו"ר שליט"א: "צריך לספר סיפורים מחסידים שהיו יהודים חסידיים ("חסיד'ישע אידן"), וכוונתי, בדוקא מחסידים - לא מרביים, שכן, כאשר מספרים אודות רבי, נהיה קס"ד שזהו ריחוק באין-ערוך וכו'. מה שאין כן כשמספרים מחסידים, לומדים מכך וכו'".

וכן יש להעתיק (קטע עכ"פ) משיחת כ"ק אדמו"ר מהריי"ץ (נדפסה בלקו"ד חלק ב' ע' 452):

"כבר דיברו פעם, שכיום שכחו חסידים במקצת על דרכי החסידים. ישנן דרכי החסידות, וישנן דרכי החסידים. אחת מדרכי החסידים בחינוך והדרכה, היתה, שזקני החסידים בכל עיר ומושב, נטלו על עצמם את העול והאחריות, לחנך ולהדריך את אברכי החסידים שהיו מסורים בלב ובנפש לזקני החסידים. את המשמעת וההתמסרות של אברכי החסידים כלפי זקני החסידים יש להעריץ ממש, היה זה ענין של ביטול פנימי.

"אברך חסידי, שיגע הרבה בלימוד הנגלה, למד חסידות ולעתים קרובות גם עסק בעבודת התפלה, מה גם שיום השבת קודש היה מוקדש לתורה ועבודה שבלב. ולאחרי כל זה, היה בטל בתכלית הביטול כלפי החסיד הקשיש. כל מלה ששמע מפיו, כל הנהגה ותנועה שראה באותו חסיד, חדר במוחו ובלבו, והיתה להם ההשפעה הגדולה ביותר, לתקן את חסרונותיו ולהיעשות לחסיד".

ע"כ מברכים על המשך המפעל, להעלות על מכבש הדפוס אמרותיהם, מעשיהם, הנהגותיהם וכו' וכו' של מאות חסידים ואנשי מעשה, מעדת חסידי חב"ד, שמפני סיבות שונות ומשונות, אינם מודעים כלל לציבור הרחב. וזכות הרבים מסייעתן.

ונדבך חשוב זה, בהפצת המעיינות חוצה, בטח יזרז וימהר, ויביא הקא אתי מר, מלכא משיחא, מיד ממש, למטה מעשרה טפחים בחסד וברחמים, בטוב הנראה והנגלה.

יוסף יצחק גאנזבורג

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.