מערכת COL | יום כ"ח ניסן ה׳תשע״ד 28.04.2014

נסיעת מבחן עם קאדי-קומפורטליין ● אלה ברכב

הקומפורטליין מציעה מרחבים שלא תמצאו אפילו במיניוואנים גדולים. שמואל מתן העמיס השבוע את המשפחה, הפעקאלך ומכונת כביסה ויצא לפיקניק בצפון  קאדי-קומפורטליין אלה ברכב: כנסו לכתבות קודמות במדור המיוחד ב-COL
נסיעת מבחן עם קאדי-קומפורטליין ● אלה ברכב
קאדי-קומפורטליין. נסיעת מבחן
שמואל מתן

ממש לא תכננתי את נסיעת המבחן הזו. החניתי את הקאדי הקצר בחניון של צ'מפיון בבני ברק (שנבחן כאן בפרק הקודם). לידי עמדה בחנייה, קאדי ארוכה יותר ונאה יותר. אלי, מנהל מחלקת נסיעות המבחן בצ'מפיון הציג לי בגאווה את ה"קומפורטליין".

זוהי הגירסא המשודרגת של הקאדי הוא הסביר ופתח בפני את הדלתות האחוריות. סיכמנו על שני סיבובים וחצי ואחזיר את המפתחות, בפועל חזרתי רק אחרי יומיים...

עיצוב חיצוני

הקומפורטלין ארוך מאוד, עם תוספת של 47 ס"מ לאורך ו-9 ס"מ לגובה, הוא כבר מתקרב למידות של הפול סייז האמריקאים, הוא מגיע עם מראות ופגושים בצבע הרכב, פנסי ערפל, חישוקים קלים ואפילו פנסים עוקבים, המראה המסחרי נותר למזלנו ובמדור שלנו זה כאמור יתרון!





תא הנהג

התחושה המוכרת של הקאדי נשארה, הכל כאן מוצק חזק ומסחרי: התאים הרבים נותרו (אפילו תא מתחת למושב הנהג והנוסע) הנדסת אנוש מצוינת - רק שכאן כבר יש מחשב דרך קל לתפעול, תא שימושי בין המושבים, מתקן כוסות, ריפודים מבד משובח, תא כפפות ענק ובקרת שיוט.

בשונה מהקאדי הקצר, בידוד הרעשים נפלא ואפילו לא שמעתי את מנוע הדיזל.



שורה שנייה

כאן, זו כבר מהפכה של ממש. לא עוד חלקי פח חשופים, שעברו בגירסא הזו חיפוי מלא. המושבים נעימים ומיועדים לנוסעים בכל גובה אפשרי, מרווח הרגליים מעולה, המושבים נפרדים ונשלפים בקלות והתקרה כאן ממש ממש רחוקה. אם תגיעו לשם... תמצאו בחלק העליון תאי רשת נחמדים ושימושיים.



המרחב הוא משהו שניתן למצוא רק במיניוואנים גדולים. החלונות כהים ויש כאן פתחי מיזוג, ואפילו מתקן שברירי לכוס. רק החלון המסחרי שנפתח ידני לצדדים הזכיר לנו שבסוף זה אמנם קאדי מפואר אבל מסחרי..






שורה שלישית

בכניסה למושב האחורי, התחלתי להבין עד כמה הרכב הזה ארוך וענק. בסיס הגלגלים הנדיב יצר כאן פער משמעותי מול הקאדי הקצר ובעצם מול כל מינויואן 5+2 שקיים בהיצע.

בכל נסיעת מבחן יש אצלנו כבר טקס קבוע: הגדולים מסרבים להיכנס לשורה האחורית בטענה שהם כבר עשו בר מצווה... ואני מתייאש ועושה הגרלה. רגע לפני ההגרלה הצצתי בקטלוג השמן (עמוד 53!) ומצאתי שרטוטי מידות של גירסאות הקאדי השונות.

פתאום הבנתי את הסוד של הקומפורטליין, ואז ההגרלה הייתה מי יזכה לשבת במושב האחורי שמתאים גם לאנשים מבוגרים (שכבונוס הוא יקבל מתקן לכוסות, משענת ליד ימין או שמאל, תא שימושי ושני חלונות ענק שעלו לי ביוקר כי הילדים התעקשו לראות מקרוב את הזברות והאריות בספארי).



מנוע וגיר

שינוע המסחרית הוטל על מנוע 1.6 טורבו דיזל 102 כ"ס שעשה את העבודה מצוין ובשקט, שודכה לו תיבת 7 הילוכים DSG המצוינת של פולקסוואגן שמעבירה את ההילוכים חלק חלק מבלי שתרגישו (עם החלטתם להשתמש באופציה הידנית של תיבת הטיפטרוניק, חץ קטן בלוח המחוונים יורה לכם מתי להעביר את ההילוכים באופן אופטימלי כדי לחסוך בדלק).

ומכיוון שהתעלמתי מהחץ... צריכת הדלק הייתה רק 12 ק"מ לליטר (!). מבירור שעשיתי מאוחר יותר מול מספר בעלי קאדי גיליתי שבתנאים אופטימליים הוא משיג גם 16 ו-17 ק"מ לליטר (אז מי אמר שצריך לסבול עם היברידית...?)

תא מטען

זוכרים את מכונת הכביסה מהפתיח? אז אחרי מרחבי הענק שקיבלנו במושבים, גיליתי להפתעתי שכמו במלפפון האמריקאי (יותר ירוק אגב...) האורך פשוט לא נגמר, יש כאן תא מטען ענקי שיכול בקלות לאכלס גם מכונת כביסה פתח עליון של קריסטל בעמידה. אני באמת לא זוכר רכב עם כ"כ הרבה מקום למטען, ללא צורך בקיפול מושבים. את הדלת האחורית הענקית פחות אהבתי (המלצת המדור הזמינו את הדלת המפוצלת שפגשנו בקאדי הקצר).

אם החלטתם לפרק את כל המושבים ברכב, תקבלו תא מטען שיכול להוביל בקלות ספפה, ספריה ואולי גם מקרר.





מחיר, מיצוב ושנות אחריות

אז לכל דבר יש מחיר והקמופרטליין יעלה לכם 215.000 ₪ ו-3 שנות אחריות (וזה חדש בפולקסווגן, עד לפני מספר חודשיים זה עמד על שנתיים אבל בצ'מפיון החליטו על מהלך שיווקי של נתינת 3 שנות אחריות לכל רכבי החברה). הסכום הזה כבר מכניס את הקומפורטליין למגרשם של המיניוואנים הגדולים כמו אלהמברה של סיאט, הגלקסי של פורד והרודיוס של סאניונג והוא בהחלט מתחרה ראוי.

סיכום

משפחה מאנ"ש שלא נבהלת ממסחרי ויודעת את מעלותיו, תקבל תמורה ומרחבים שלא תמצא כמעט בשום רכב אחר: הוא גדול, מרווח, חסכוני ומציע תמורה מלאה לכל שקל חדש שתשקיעו בו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.