מערכת COL | יום כ"ז ניסן ה׳תשע״ד 27.04.2014

פסח במלטה: פעילות ענקית של חב"ד ● סיקור, תמונות

הרב חיים סגל ומשפחתו נמצאים בשליחות במלטה בסך הכל שנה וחצי, אבל מי שנחשף לפעילות שהפעילו בחודש ניסן, יכול היה לחשוב שהם נמצאים בעיר כבר שנים רבות * חווית הפסח לילדי הקהילה, מבצע מצה שמורה, מכירת מזון כשר לפסח לקהילה המקומית, קמחא דפסחא וסדרים ציבוריים בעברית ובאנגלית פסח במלטה
פסח במלטה: פעילות ענקית של חב
בתוך שנה וחצי בית חב"ד במלטה בראשות הרב חיים סגל ומשפחתו זוכה למאות מבקרים הבאים לחגוג את הפסח באווירה המיוחדת של חב"ד במלטה.

פעילות פסח כללה: חווית הפסח לילדי הקהילה, מבצע מצה שמורה בתגבורת של תלמידי השלוחים ע"י 'מרכז שליחות', מכירת מזון כשר לפסח לקהילה המקומית, קמחא דפסחא וסדרים ציבוריים בעברית ובאנגלית.

חווית הפסח לילדי הקהילה

ילדי הקהילה חוו את חווית הפסח החל מהסיפור שמאחורי החג, סיפור יציאת מצרים, משולב בווידאו ובמשחק חוויתי, לאחר מכן השתתפו הילדים בתהליך אפיית מצות, כשבסופו הם נהנים לאכול ממאפה ידיהם.

"זו פעם ראשונה שבני מדבר על פסח במקום החגים הנוצריים", כך מסכם הורה לאחר חווית הפסח הראשון בהיסטוריה של מלטה, שהסתיים בהצלחה גדולה.

חלוקת מצה שמורה

בתגבור תלמידי השלוחים, הת' ז"ש איטקין והת' לוי יצחק צייטלין, שנשלחו ע"י 'מרכז שליחות', קיבלו כל משפחות הקהילה 3 מצות שמורות עבודת יד עבור ליל הסדר, זו הייתה הזדמנות לזכות את כל היהודים גם אלה שבמשך השנה לא רואים אותם. במהלך המבצע גילו התמימים יהודים חדשים המתגוררים במלטה.

לאחר הפסח הגיע מכתב מרגש מאחד היהודים שבכה מהתרגשות כשהגיעו אליו עם המצה שמורה וכותב במכתבו שהוא לא יכול לתאר את ההשפעה העצומה שזה הביא לו יחד עם הנחת התפילין, זה החזיר אותי לימים קדומים וקסומים שגרמו לחיזוק והשפעה חיובית, וביקש להודות לחב"ד על היוזמה הנפלאה.

קמחא דפסחא ומכירת מזון כשר לפסח

לאחר שבתוך שנה הקהילה גדלה והכפילה את עצמה, הורגש הצורך בהספקת מזון כשר לפסח עבור יהודי הקהילה, בהערכות מראש הגיעו משטחים של מזון ויין כשר לפסח שסיפקו מצרכים כשרים ליהודי הקהילה.

למשפחות שהתקשו לעמוד בהוצאות החג הוענק 'קמחא דפסחא' ע"י מענקים כספיים ומזון כשר ללא תשלום.

סדרים ציבוריים

כ-300 יהודים תיירים ומקומיים הסבו בליל הסדר המרכזי שנערך באולם רחב ידיים של המלון 'דולמן' וחגגו באחדות נפלאה ומרגשת את החירות והשמחה של חג הפסח לצד מאכלים משובחים וצוות מקצועי שעמד לשירות החוגגים.

את הסדר ניהל בטוב טעם השליח הרב חיים סגל כשבין לבין נסחף הקהל לשירים המסורתיים שהותירו רושם רב והתרגשות בלב כולם.

סדרים ציבוריים נוספים התקיימו בעברית ובאנגלית בהשתתפות עשרות מיהודי הקהילה ביום הראשון והשני של חג הפסח.

תודת בית-חב"ד נתונה לרב משה קוטלרסקי, ר' יוסף יצחק פאפק ולמשפחתנו על עזרתם ונדיבותם למבצע פסח בשנה זו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.