מערכת COL | יום כ"ז ניסן ה׳תשע״ד 27.04.2014

פסח תשע"ד בקפריסין: חג של חירות אמיתית

בית חב"ד קפריסין בראשות השליח ורבה של קפריסין הרב אריה זאב רסקין נערך בצורה נרחבת בפעילות אינטנסיבית לחג הפסח: שחיטה מהודרת, מכולת ענק ובה מזון כשר לסעודות החג ולחלוקת קמחא דפסחא, חלוקת מזון כשר לאנשי הקהילה, אפיית מצה לילדי הקהילה, וכמובן: סדרי פסח ציבוריים- למטיילים  לסיפור המלא
פסח תשע
למאות האנשים שדרכו על מפתן בית חב"ד קפריסין במהלך חג הפסח נדמה היה כי ישובים הם בנינוחות בביתם הטבעי. את פני העוברים והשבים קיבלו בחמימות פעילי בית חב"ד, בראשות השליח ורבה של קפריסין הרב אריה זאב רסקין, מציעים שתיה חמה וקרה, ועל הדרך מניחים תפילין ומחלקים נרות שבת. לפעילות אינטנסיבית זו קדמו שבועות של עבודה מאומצת, במהלכה נערכה שחיטה מהודרת של עשרות בהמות, נפרקה מכולת ענק ובה מזון כשר לסעודות החג ולחלוקת קמחא דפסחא, כשבינתיים ממשיך בית חב"ד בפעילות היומיומית הכוללת שלוש תפילות במניין, חלוקת מזון כשר לאנשי הקהילה וקבלת פני הנוסעים בטיסות והפלגות והזמנתם לבית חב"ד.

אפיית מצה לילדי הקהילה

ימים ספורים לפני ר"ח ניסן כבר החלו להריח באוויר את ריחו של הפסח. עשרות מילדי הקהילה הגיעו לחצר הבית חב"ד, שם קיבלו סקירה על תהליך הכנת המצה ואפייתה כשבהמלך התנסו הם עצמם בטחינת החיטים, לישתם ואפייתם עד לקבלת מצה מוכנה.

שחיטה יהודית לחג

לקראת חג הפסח נערכה שחיטה מהודרת לצרכי סעודות החג. צוות של שוחטים יר"ש מאה"ק יחד עם משגיחים מדקדקים פיקחו על תהליך השחיטה וההכשרה, כשעל הפיקוח עומד רבה של קפריסין הרב רסקין. הבשר המהודר חולק לצרכי הקהילה וכמובן לסעודות החג בבית חב"ד.

מכולת ענק עם מזון כשר

לאחר מספר ימי המתנה הגיעה מכולת הענק שיובאה מהארץ ובה כ40 טון של מזון כשר לחג. על פירוק המכולה עמלו במשך מספר שעות התמימים פעילי חב"ד. תכולתה של המכולה היא מוצרי מזון כשר לחג הפסח, יינות ומצות, ושאר מוצרי מזון כשרים לכל השנה לטובת הקהילה היהודית

סדרי פסח ציבוריים- למטיילים

מאות השתתפו בסדרי הפסח הציבורים שנערכו בערים המרכזיות, וסדרי הפסח למטיילים של ידי המרכז לעניני חינוך,עריכת סדרי פסח ציבוריים בכל רחבי האי המתאפשרים תודות לסיוע של מנהל המל"ח הרב משה קוטלרסקי ור' מענדל קוטלרסקי המסייעים למרכז מיום הקמתו.

ליל הסדר המרכזי

שלוש מאות האנשים שגדשו את האולם המפואר קטימה-מקנזי שבלרנקה סביב שולחנות ערוכים בכל טוב ומעוצבים כיד המלך, הסבו לחגיגת הסדר. מאות גברים ונשים, מקומיים ותיירים, אנשי עסקים ושאר עמך בית ישראל, נקבצו ובאו לחגיגת החירות המרכזית שנערכה בקפריסין, כשאת מהלך הסדר מנהל ביד רמה הרב אריה זאב רסקין.

לכל שולחן התלווה אחד מהתמימים, שדאג לכל צרכי הסדר ליושבי השולחן, החל בסידור הקערה, מזיגת הכוסות ושזירת דברי תורה בין מנה למנה.

מיותר לציין, כי בסיום הסדר, כשגעש האולם בשירת "לשנה הבאה בירושלים הבנויה", עין לא נותרה יבשה, ובלבבות כולם ניטעה התקווה כי הנה הנה משיח בא.

הפעילות במהלך הפסח

כמובן שהפעילות המיוחדת לא נסתיימה בליל הסדר המפואר, והמשיכה ביתר שאת בימים הבאים. ביום טוב שני הסבו שוב עשרות מאנשי הקהילה בתוך בית חב"ד לקיום "סדר שני", ובמהלך ימי חול המועד ביקרו תיירים רבים, השתתפו בתפילות החג וזכו לאכול מצה שמורה. כמו כן יצאו פעילי בית חב"ד במהלך החג ולפניו לבתי רפואה, בתי סוהר ומשרדים שונים להביא את שמחת החג ליהודים הנמצאים שם.

בחג אחרון של פסח הגיעו עשרות מאנשי הקהילה ל"סעודת משיח". האנשים ישבו לאכילת מצה ושתיית ד' כוסות, כשהם מאחלים זה לזה שתיכף ומיד נזכה לגילוי משיח צדקנו, ונתראה בקרוב בירושלים הבנויה.

על הפעילות כולה ניצחו צוות פעילי בית חב"ד, בראשות השליח ורבה של קפריסין הרב אריה זאב רסקין, מנהל בית חב"ד הרב שניאור זלמן לויטין, והתמימים מענדי לויטין, לוי נאבול, אורי'ה ג'ורי ומני לרר.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.