מערכת COL | יום כ"ב ניסן ה׳תשע״ד 22.04.2014

רבה של דונייצק: הכרוזים האנטישמיים - פרובוקציה

"הכרוזים שחולקו בליל הסדר השני של פסח בבית הכנסת שלנו, ובהם נדרשים יהודי העיר לבוא למשרדי השלטון האזורי, לשלם 50 דולר ולהתכונן לגירוש אפשרי מהעיר, אינם אלא פרובוקציה נגד הקבוצה הבדלנית הפרו רוסית או מעשה של ליצנים ורוב יהודי דונייצק אינו מתייחס לדברים ברצינות" - כך אמר בסוף השבוע הרב פנחס וישצקי, רבה הראשי של העיר דונייצק במזרח אוקראינה, בשיחה עם nrg יהדות לסיפור המלא
רבה של דונייצק: הכרוזים האנטישמיים - פרובוקציה

יצחק הילדסהימר, מעריב

בקהילה היהודית בדונייצק שבאוקראינה טוענים כי הכרוזים שנתלו ברחבי העיר, בהם נכתב כי עליהם להתכונן לגירוש אפשרי מהמקום, אינם אלא פרובוקציה.

"הכרוזים שחולקו בליל הסדר השני של פסח בבית הכנסת שלנו, ובהם נדרשים יהודי העיר לבוא למשרדי השלטון האזורי, לשלם 50 דולר ולהתכונן לגירוש אפשרי מהעיר, אינם אלא פרובוקציה נגד הקבוצה הבדלנית הפרו רוסית או מעשה של ליצנים ורוב יהודי דונייצק אינו מתייחס לדברים ברצינות" - כך אמר  בסוף השבוע הרב פנחס וישצקי, רבה הראשי של העיר דונייצק במזרח אוקראינה, בשיחה עם nrg יהדות.

"ממש לאחר תפילת ערבית, ביום שלישי בערב ולפני שהתחלנו בסדר פסח השני, כנהוג בחוץ לארץ, הגיעו לבית הכנסת ארבעה אנשים רעולי פנים וחילקו את הכרוזים לנוכחים במקום. לאחר מכן הם הדביקו כרוזים כאלה על עמודי התאורה באזור. על הכרוזים חתום לכאורה מי שמכנה עצמו ראש הממשלה הזמני של הרפובליקה של דונייצק, דניס פושלין. מובן שמה שכתוב שם היה לא סימפטי", אומר הרב וישצקי, המכהן גם כשליח חב"ד הראשי בעיר, שבה קיימת קהילה יהודית לא קטנה.

"מיד עם הסתלקותם של האורחים הבלתי רצויים קיימנו את ליל הסדר השני בהצלחה גדולה ואיש לא התרשם  מתוכן הכרוזים ולא התעוררה שום פניקה“, אומר הרב וישצקי, ”מובן שאנשי הביטחון שלנו פנו מיד למשטרה, אך אנשי המשטרה שצפו בצילומי מצלמות האבטחה המצויות בבניין לא יכלו לזהות את האנשים, שהיו, כאמור רעולי פנים. ביום רביעי התקשר "ראש הממשלה" לכמה מאנשינו ומסר הכחשה גורפת ואמר שלו או לאנשיו אין חלק כל שהוא בכרוזים שהופצו בבית הכנסת“. לדברי הרב וישצקי, השלטון דווקא מעוניין בקשר טוב עם הקהילה היהודית.

ומי לדעתך עומד מאחורי הכרוזים הללו?

”אין לי כמעט ספק שמדובר בפרובוקציה של גורמים המנסים להשחיר את פני הקבוצה הבדלנית הפרו רוסית. אם זה לא כך, יתכן שמדובר פה במעשה של ליצנים שביימו את הסיפור באופן מוצלח ביותר, משום שהכרוזים נראים אותנטיים“.    

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.