מערכת COL | יום כ' ניסן ה׳תשע״ד 20.04.2014

הטיול הקבוצתי הגדול ביותר שהגיע לחברון ● סיקור, גלריה

למרבה הצער, ארגונים רבים, חברות טיולים וקבוצות מאורגנות מעדיפים להוציא את חברון ממסלול הביקור שלהם בארץ זאת בשל סיבות ביטחוניות ורגישות פוליטית של ביקור מהסוג הזה ● לכן, כאשר הארגון הגדול בעולם ללימודי יהדות ברמה אקדמאית (JLI) עושה את מה שנראה כטיול הקבוצתי הגדול ביותר אי פעם בחברון - זהו באמת יום של חג עבור תושביה היהודים של העיר ● השליח לחברון, הרב דני כהן, כותב על ביקור היסטורי בעיר שליחותו שנתן השראה למבקרים והתושבים כאחד  טיול בחברון
הטיול הקבוצתי הגדול ביותר שהגיע לחברון ● סיקור, גלריה
(צילומים: מנדי הכטמן ובנצי ששון)
הרב דני כהן

במשך שבועות רבים, מספר לא מועט של פעמים, עצרו אותי ברחוב אנשים שונים ששאלו אותי: "נו, מתי הם באים?"

ביום רגיל במהלך ימות השנה, אנשי העיר חברון סובלים משקט. העיר שהינה מקום הלידה של הקשר בין עם ישראל לארץ ישראל, ואשר על פי הקבלה היא הפתח לגן-עדן, מתוארת ע"י רבים כמקום סכנה וקיצוניות ולא כמקום של קדושה וחיבור.

חברון, מגיעה מתוך המילה 'חיבור' בשפה העברית. תושביה היהודים של העיר מתגוררים במקום למרות האתגרים שלה, רק בכדי שיהיה להם את הזכות לחבר את העם היהודי לאבותיהם ואמותיהם, ולוודא שכולם יוכלו לבקר ולהתפלל במקום שבו כל התפילות עולות לגן-עדן.

למרבה הצער, ארגונים רבים, חברות טיולים וקבוצות מאורגנות מעדיפים להוציא את חברון ממסלול הביקור שלהם בארץ זאת בשל סיבות ביטחוניות ורגישות פוליטית של ביקור מהסוג הזה. לכן, כאשר הארגון הגדול בעולם ללימודי יהדות ברמה אקדמאית (JLI) עושה את מה שנראה כטיול הקבוצתי הגדול ביותר שהגיע אי פעם לבקר בחברון, זהו באמת יום של חג עבור תושביה היהודים של העיר.

מתוך אחד-עשר האוטובוסים ירדו 500 איש ואישה מילדיהם של אברהם ושרה, לרבים מהם זהו היה הביקור הראשון שלהם. אותם מבקרים נרגשים נראו מסתובבים ברחבי העיר העתיקה בגאווה ושמחה, מחזה שאנשי חברון תמיד יוקירו.

מה שהפך את הביקור הזה לעוד יותר בלתי נשכח היה החגיגה הגדולה לציון סיום והכנסת ספר תורה חדש שהוקדש לחב"ד חברון על ידי מר סטנלי ורעייתו רות ינביין להחלמתה המהירה של מרים בת רחל לאה, (אירוע שתואם ע"י השלוחים שלהם מלה ג'ולה, קליפורניה - הרב ברוך שלום ורעייתו עזאגווי).

המעמד העוצמתי של 500 איש רוקדים לצלילי שירים חסידים בלב ליבה של העיר חברון, עיר בעלת היסטוריה יהודית של למעלה מ-4000 שנה, גרמו לרבים להזיל דמעות של שמחה ורגש, וכמובן להיחקק היטב בזיכרונם לשנים רבות.

הקהילה היהודית בחברון, וכל צוות בית חב"ד חברון, היו מאושרים וברי מזל לארח את הקבוצה המדהימה של JLI, יחד עם 60 שלוחי ושלוחות הרבי מכל רחבי העולם שליוו את הקבוצה. זהו היה יום של שמחה, ריקודים, שירה ותפילה שנתנו השראה למבקרים ולתושבים כאחד. יום שייזכר לעד. יום שסיפק לנו טעם קטן לחיים שיהיו בעיר הקודש חברון עם הגעתו הקרובה של משיח!.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.