מערכת COL | יום י"ט ניסן ה׳תשע״ד 19.04.2014

בקבוקי תבערה לעבר בית-חב"ד בניקולייב; בנס אין נפגעים

המהפכה באוקראינה ממשיכה להוביל לאירועים אנטישמיים: בקבוקי תבערה הושלכו בליל שבת לעבר בית-חב"ד בניקולייב שבאוקראינה ● הבקבוקים גרמו לנזק למבנה ורק בזכות תושייה של תושב שחלף במקום, נמנעה התפשטות הדליקה ● "במשך דקות הכל בער ולאחר זמן קצר, עצר רכב שחלף במקום. נהג הרכב החל לכבות את האש בזריזות וביעילות", מספר ל-COL השליח הרב שלום גוטליב בקבוקי תבערה בניקולייב
בקבוקי תבערה לעבר בית-חב
התמונות צולמו בצאת השבת (צילומים: באדיבות בית-חב"ד)

תחושות קשות בקהילה היהודית בניקולייב. בשבת בבוקר, עם הגעת המתפללים הראשונים לבית-הכנסת, הם נחרדו לגלות ניסיון של הצתת בית-הכנסת בעיר.

במוצאי-שבת, כשניגשו ראשי הקהילה למצלמות האבטחה, הם הבחינו באנטישמי שהגיע בליל שבת קודש, בשעה 02:08 בלילה וניסה להצית את בית-הכנסת.

בהתחלה הוא נראה ניגש ומצית את דלת הכניסה הראשית של בית-הכנסת שהתחיל לעלות בלהבות ומיד לאחר-מכן זרק בקבוק תבערה נוסף לתוך אחד מהחלונות בית-הכנסת שהתחיל לבעור. בנס גדול הבקבוק לא חדר פנימה לתוך אולם בית-הכנסת עצמו.

"במשך דקות הכל בער ולאחר זמן קצר, עצר רכב שחלף במקום", מספר ל-COL רב הקהילה ושליח הרבי הרב שלום גוטליב, "נהג הרכב יצא והחל לכבות את האש בזריזות וביעילות, וברוך השם עלה בידו לכבות במהירות את האש".

ברוך השם אין נפגעים בנפש ונגרם נזק קל למבנה.

במוצאי-שבת אסף הרב גוטליב את ראשי הקהילה לדון במצב החמור החדש שנוצר, כדי להחליט על דרכי פעולה להגברת הביטחון האישי והכללי של הקהילה היהודית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.