מערכת COL | יום י"ח ניסן ה׳תשע״ד 18.04.2014

"אין לשער השפעת פארברענגען של הרבי" ● הרב גורביץ

עם תומו של המבצע המהפכני של 'ועד תלמידי התמימים העולמי', במהלכו צפו בכל ישיבות תות"ל בפארברענגענס שלמים של הרבי, כשהתעוררות גדולה קיימת בקרב הבחורים בנושא זה, מוציא ה'ועד' גליון מורחב, בן 16 עמודים, של "וירא העם וינועו", כשמתפרסמים בו כתי"ק בפרסום ראשון, סקירות מאלפות, עובדות מרתקות, ומאמרים ממשפיעים ושלוחים על החשיבות בצפיה בפארברענגען של הרבי ● COL מגיש את מאמרו המאלף של הרב יוסף יצחק גורביץ, משפיע ישיבת תות"ל במגדל העמק, משלוחי הרבי לארץ הקודש, על חשיבות העניין  השפעת פארברענגען של הרבי
תלמידי התמימים צופים בוידאו של הרבי באחת מתוכניות 'ועד תלמידי התמימים'. בעיגול: הרב גורביץ
הרב יוסף יצחק גורביץ

אחד מיהודי צרפת, שהחל להתקרב בזכות 'מבצע תפילין', נכנס אל הרבי ל'יחידות', בסביבות שנת תשל"ב. באותה יחידות, הרבי דיבר עמו על עניינים נפלאים ודקים, שמעולם לא הזכירם.

בין השאר, הוא שאל: "רבי, אני שומע את החסידים מדברים עליך בהערכה והערצה בלתי שגרתיים. האין זה מוגזם?".

ענה לו הרבי: "אני אוהב כל יהודי באהבה 'גדושה' (הרבי השתמש בביטוי בצרפתית שמשמעותו: מעל ומעבר, עולה על גדותיה), וכנראה, החסידים מחזירים לי זאת". זאת אומרת, שהאהבה של חסידים אל הרבי, מקורה באהבת הרבי אליהם.

צפייה בוידאו של הרבי, היא הדבר הנעלה והנשגב ביותר. בלתי ניתן להצטמצם ולהתלבש באותיות בבואנו לתאר את מעלתו. הצפיה בוידאו היא הכרחית, צריך לא סתם להסתכל, אלא באמת, להביט היטב, להתבונן, להתקשר לזה.

רבים אינם יודעים, כי העובדה שיש בידינו תיעוד מההתועדויות של הרבי, הינה באתערותא דלעילא. בראשית שנות המ"ם הורה ועודד הרבי את תיעוד התועדויות הקודש בוידאו, ושידורן לרחבי תבל.

אין ספק, שאחת הסיבות לכך הינה משום שהרבי דאג לנו, לעת בה לא נזכה לחזות באור פני מלך, ולשמוע את דברי תורתו, ואת קולו הקדוש.

והרבי אומר לאותו יהודי צרפתי (שלימים נעשה בעל תשובה, ושמעתי ממנו את הסיפור הזה מספר פעמים): זה שיש לחסידים אהבה, זה מתחיל מהרבי, זה משום שהרבי מעניק את אהבתו לנו, וזה מה שמביא את האהבה העצומה, ואת התשוקה האין סופית של החסידים אליו.

גם העובדה שהרבי הוא שדאג שישאר בידינו אוצר נפלא זה של הוידאו מההתועדויות, היא שמובילה לכך שאנו נרצה ונזכה לראות ולהשתתף בוידאו. זה עמוק ומשמעותי מדבר שסתם כך הגיע לידנו, בהשגחה פרטית. הרבי עצמו חשב עלינו, על כך שהיום, בשנת תשע"ד, אנו נחיה אתו, ונשתתף בפארברענגען שלו. הצפיה בפארברענגען אינה רק בתור 'הכרת הטוב', אלא תוצאה ופעולה מדאגתו של הרבי אלינו.

ענין נוסף בצפיה בוידאו, היא הפעולה הנפעלת על-ידי הצפיה:

ראיית פני הרבי מגלה ומפתחת את עצם הנשמה, ומשפיעה על חיינו אף בדברים שאיננו מודעים להם.

פעם דיבר הרבי על שמחת בית השואבה, ששואבין ממנה רוה"ק, ואמר שכעבור חצי שנה מהריקוד בשמחת בית השואבה יכול היהודי להתעורר ולקיים מצוות בחיות ובהתלהבות, כשמה שהביא לכך הוא הריקוד בשמחת בית השואבה, לפני חצי שנה...

כך שמלבד עצם הקשר של ראיה והסתכלות, והעובדה שפשוט נעים ו'טעים' לראות את הוידאו,הרי שגם בקיום התורה ומצוות זה יפעל קשר והתאחדות, שהקשר לאלקות יהיה חלק ממנו, שקיום התומ"צ יהיה בחיות והתלהבות, דברים אלו נפעלים באמצעות ראיית הרבי.

אין ספק שהדברים אמורים גם בבחור שבתחילה צופה בוידאו בקבלת עול. עליו לדעת, שזה שיתפתח אצלו רצון פנימי, התעוררות, אף כשלא יבין למה ומה קרה לפתע פתאום, הדבר הוא בכח הסתכלות בפארברענגען של הרבי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.