מערכת COL | יום ט"ז ניסן ה׳תשע״ד 16.04.2014

הצצה: כך נראית התוכנית הייחודית לבני השלוחים ברחבי תבל

כתב COL להתרשם מתוכנית הייחודית שמקיים 'הפנסאים' לבני השלוחים ברחבי תבל ● הלימוד בחברותא, ההתוועדות השבועית, המשפיעים הצמודים, הפנסומט הוירטואלי, הראלי'ס הגדולים, הפורום המיוחד, תוכנית הוידאו והעיתון ● (כמעט) כל הפרטים על התוכנית המהפכנית שרק השלוחים יודעים עליה ועל סגולותיה  בני השלוחים
הצצה: כך נראית התוכנית הייחודית לבני השלוחים ברחבי תבל
תמונות מהפעילות עם ילדי השלוחים. בפנים: התיעוד המלא
חיים ברון

סיפורי הגבורה על הילדים הקטנים בעלי מסירות הנפש, שפסעו מדי יום ל'חדרים' המחתרתיים בארץ הסובייטית זרועת הכפור הגשמי והרוחני, מעוררים השתאות בקרב כל מי ששומע אותם. קשה לתפוס את הלך רוחם של הילדים הללו. מדהים להיווכח בעוז ובהקרבה שאפיינו אותם. מעוררת השראה הרוח החסידית שאפפה את מציאותם.

אבל הסיפורים הללו אינם נחלת העבר בלבד.

עוד בנושא:
כינוס 'הפנסאים' הוירטואלי לבני השלוחים
אורחי כינוס חיילי צבאות השם: שלושה מבני השלוחים
ילדי השלוחים מספרים סיפורי נשמה מדהימים מחייהם ● מרגש

מסך הברזל האימתני אמנם נפתח כבר מזמן לרווחה, פולט משעריו אלפי יהודים לעבר ארץ הקודש; אך מבעד לשער חמקו מספר צעירים מזוקנים, כשיעדם הוא דווקא פנימה. המדובר הוא, כמובן, בשלוחי הרבי, הנמנים כיום במאות ברחבי חבר העמים. המשטר האיום של המעצמה הגדולה התפורר כלא היה, אך לשלוחים נכונה עבודה רבה.

ולצדם, אלפי שלוחים נוספים, פזורים ברחבי תבל, מקימים מקוואות, בתי כנסת ומוסדות חינוך. היהודים מגלים את הניצוץ החבוי בתוכם פנימה, מתקרבים אל המאור ומתחילים בחיי תורה ומצוות, בזכות השלוחים המופלאים החדורים בהוראת הרבי ובברכותיו.

ההבטחה של הרבי

עם כל זוג שלוחים, מגיעים גם בני משפחתם, ילדים רכים, שותפים מלאים בשליחות התובענית וההכרחית – "להביא לימות המשיח".

הילדים הללו אינם פוסעים למחתרות בעלטה, משום ש'חדר' כזה אינו בנמצא: ילדים חסידיים בעיר – אַין, והלימודים מתבצעים באמצעות המחשב, בכיתה וירטואלית לה חוברים ילדי שלוחים מנקודות שונות. הם גם לא הולכים לשחק עם החברים, מכיוון שברחבי העיר לא ניתן למצוא ולו ילד חסידי אחד. בנחישות ובעוצמה נשארים הילדים הללו בשליחות, מסייעים להוריהם להוסיף חוליות נוספות לשרשרת הארוכה והמאירה הפרושה בכל העולם.


הרב שבתי סלבטיצקי מאנטוורפן מתועד עם השלוחים הצעירים


כך זה נראה. התוועדות שבועית עם המשפיע הקבוצתי


הרב נחמיה וילהלם מתועד עם השלוחים הצעירים

חייהם אינם כשל ילד שגרתי. לרבים מהם אין בבית מוצרי מאכל בסיסיים כחלב, גבינה ואפילו בשר, מחסרונם של כאלו בכשרות מהודרת. חלקם לא נפגשו עם חבר בן גילם חודשים ארוכים. אבל האש היוקדת בקרבם, אש השליחות שהבעיר הרבי, אינה נותנת להם להתייאש, או להצטער על הבדידות והקשיים.

"עליי ועל צווארי", התבטא הרבי על ילדיהם של השלוחים – גאוותה של חסידות חב"ד – במשמעות של לקיחת אחריות על חינוכם. ואכן, אין מדובר בילדים רגילים, הילדים הללו, זכים וטהורים, מרגישים על נפשם העדינה, בכל רגע ושניה, את הרבי. חייהם, מעצם היותם שלוחים, מסורים יומם וליל לרצון קדשו. ילדים אלו, חוד החנית של החסידים, הם היבול היפה ביותר הצומח בכרמנו.

ועם זאת, הבדידות...

שיעור והתוועדות וירטואלית

הארגון החב"די בעל סדר הגודל המשמעותי שהוקם בשנים האחרונות, הוא 'הפנסאים'. בארץ הקודש כולם מכירים את נפלאותיהם. רק בשבוע שעבר השתתפו אלפי חיילי צבאות ה' בראלי ההיסטורי שקיים הארגון בבנייני האומה. כל הורה חש את השינוי המבורך שחל בילדיו עם ובקצב חברותם בארגון. כעת, COL מספק לכם הצצה על אגף נוסף בארגון, הפועל בקרב בניהם היקרים של השלוחים.

מדי שבוע הם יושבים יחדיו - האחד בתאילנד, והאחר מרוסיה. שליח מויטנאם, לצד חברו מריגה. באמצעות תוכנה משוכללת הם לומדים יחדיו מתוך הספר המהודר 'הלכות שבת' שקיבלו בראשית עונת הפעילות. את התוכנית הזו מנהל ביד רמה שליח הרבי לישוב צור יצחק שבארץ הקודש, הרב שמואל גליצנשטיין.


השליח אברהם גלזמן מריגה לצד פרסים מ'הפנסאים' שקיבל בדואר


ילדי משפחת וילהלם מז'יטומיר בהשתתפות בתוכנית


המחנך הרב לוי גולדשטיין בהתועדות י"א ניסן עם השלוחים הצעירים

הם גם משתתפים בהתוועדות שבועית בקבוצות, יחד עם ה'משפיעים' - אברכים חסידיים. יחד הם צופים בוידאו של הרבי, מנגנים ומקבלים החלטות טובות.

ובהגיע תאריך חסידי, יתקיים ראלי לכל השלוחים משתתפי התוכנית, במרכזו תיערך עם משפיע מפורסם. יהיה זה הרב שבתי סלבטיצקי מבלגיה, או הרב ברוך וילהלם מנהריה. הרב מענדל שארף מדטרויט או הרב מענדי גערליצקי מתל אביב. נוסף על כך, יצפו בוידאו של הרבי; יכריזו את שנים עשר הפסוקים; יפתרו חידה מיוחדת שתוצג באמצעות מערכון וידאו משעשע, וגם חידון מהנה יעניק להם פרסים מיוחדים.

תרומתה של התוכנית לשלוחים הרכים, עצומה. חיונית.

השלוחים די בכל אתר ואתר אינם מפסיקים להלל ולשבח את 'הפנסאים' על שהם מעניקים לבניהם.

וטרם הזכרנו את העיתון השבועי שהם מקבלים, את תוכנית הוידאו החודשית בה הם צופים, את ה'פנסומט' הוירטואלי בו הם רוכשים פרסים יקרי ערך, את הפורום הייחודי בו הם מתכתבים ביניהם, מעלים שאלות, מעוררים דיונים, וחולקים זה עם זה סיפורים.

זהו, על קצה המזלג, חלק מהמהפכה של 'הפנסאים'.

* תוכנית הפנסאים לבני השלוחים מתקיימת לע"נ הרה"ח ר' יוסף יצחק הלוי רייטשיק ע"ה. המיזם מתקיים בשיתוף עם משרד השלוחים בניהולו של הרב גדליה שם-טוב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.