מערכת COL | יום ט"ז ניסן ה׳תשע״ד 16.04.2014

איך משלבים בין רכב עבודה לרכב משפחתי? ● נסיעת מבחן

לעת עתה הקאדי היא האופציה הזולה ביותר לשנע את השביעיה שלכם, האבזור אמנם בסיסי, מצד שני לא יכאב לכם הלב אם מישהו מהילדים ידרוך על המושבים... היתרון הגדול של הקאדי הוא היכולת לשלב בין רכב עבודה טהור לרכב משפחתי מצוין ● המדור אלה ברכב מחפש אלטרנטיבה זולה למשפחה  פולקסוואגן קאדי
איך משלבים בין רכב עבודה לרכב משפחתי? ● נסיעת מבחן
פולקסוואגן קאדי

שמואל מתן

אחרי שהרחקתי לכת בחיפושי אחרי רכבי השביעיה הנמכרים בישראל והגעתי כבר לרכבי פנאי שעולים יותר מרבע מיליון₪ ... ננחת חזרה למציאות, הרי לא כולנו נמנים על העשירון העליון... הגיע הזמן לרדת ממרומי רכבי הפנאי לעם...

החלטתי לחפש את רכב 7 מקומות הזול בישראל! למשימה הזו יכול להיבחר כל רכב, ואני מסכים הפעם לכל פשרה, יודעים מה אפילו לגיר רגיל...

אלו הנתונים: הרנו "לוגאן" שנמכרה כאן עד לא מזמן בכ-100.000₪ כבר לא מיובאת (למזלנו...) ומחירו של מיניוואן בישראל מתחיל ב-155 אלף ₪.

באחד מימי האביב צדה את עיניי רכב מסחרי עם עיניים גדולות... שעליו כתוב בענק כוכבית 5405, מיד חייגתי... על הקו ענה לי נציג של  "פולקסוואגן מסחריות" חטיבה נפרדת בצ'מפיון שאחראית על שיווק המסחריות: 4 על 4, מיניבוסים והקטן שבהם הוא הקאדי.

איך תרצה את הקאדי שלך?

השתדלתי להיות תכליתי וברור עם הנציג. "אני מחפש גרסת שבע מקומות אבל הכי זולה שיש לכם", אמרתי. רגע הוא שאל, קצר או ארוך? בנזין או דיזל? שבע מקומות ישיבה או 5 (המגוון כל-כך גדול , שקטלוג הרכב של הקאדי הוא ממש ספר...) אולי אשלח לך מצ'מפיון נציג שיציע לך חבילה מתאימה? התעקשתי לקבל הצעת מחיר בטלפון!

אוקיי, הוא אומר, 143.000₪ לקאדי בנזין וגיר ידני בגרסה הקצרה ומיד הוא הוסיף: "בנוגע למחיר יש על מה לדבר..." אם כך אמרתי לו, אפשר להתחיל במבחן! איזה מבחן הוא שאל? בקרוב אשלח לו לינק  ל"אלה ברכב"...

עיצוב חיצוני

העיצוב החיצוני הוא אחד היתרונות של אלו שמחפשים לא לבלוט בשכונה, אף פעם לא ראיתי שמרננים על מישהו שנוסע ב"מסחרית"... פרקטית, מצאתי רק יתרונות ב"מסחריות" שלו... לא צריך לקבל חרכי ירי במקום חלונות בגלל העיצוב.. הוא לא חייב להיות אופנתי, מעוגל, משתפל, מקומר וכל מיני שטויות כאלו, הוא מרובע רחב וגבוה (שתכנסו בפנים תבינו את היתרונות בזה).

הפנסים שלו גדולים ופשוטים ללא לדים וכל מיני עיצובים שיעלו לכם ביוקר אם תצטרכו להחליף אחד כזה...  אין פנסי ערפל (ולמה צריך את זה בכלל?), הפגושים עשויים מפלסטיק יצוק שלא מתקלף אחרי חודשיים ומסב עגמת נפש מרובה בכל פעם שמישהו בחניה נסע קצת יותר מידי לתוך הפגוש שלכם...





תא הנהג

תחושת ה"מסחרי" ממשיכה שפותחים את דלת הנהג. תמצאו כאן ריבוי תאים למסמכים ותעודות המשלוח... החלקים הפנימיים בנויים מפלסטיק קשיח ולא תמצאו כאן ריפודים מפוארים, הגה מעור, דיפונים בדפנות או שאר פיצ'פקעס או גאדג'טים מיותרים, המושבים כאן נעימים מבד פשוט (אבל מצריכים הסתגלות) ועמיד שנצבע בצבעים ססגוניים, מזגן חזק, 2 חלונות חשמל אוט', נעילה חשמלית, שלט על המפתח, מד טמפרטורה חיצונית, מראות ענקיות וחשמליות, נעילה אוטומטית.

ו...זהו, תשכחו ממושב נהג חשמלי, מחשב דרך, בקרת אקלים מפוצלת או מצלמה אחורית, האמת שהיה נחמד לחזור ולנהוג "כמו פעם" בלי אינסוף האביזרים המיותרים שמנסים לנהוג במקומנו, כמו חנייה אוטומטית וכדו'. לשמחתי מאז הטסט אני עדיין יודע לחנות ללא עזרים...

ניתן להוסיף בתשלום את מערכת מולטימדיה של פולקסוואגן ( א ו ר ג י נ ל י ת ! ) המצוינת שעבדה  בסנכרון מלא עם הנייד שלי ומקבלת כאן ציון גבוה.



מושב אחורי

הכניסה למושב האחורי מתבצעת ע"י שני דלתות הזזה, המרחב גדול והגובה עצום! 3 מושבים נפרדים (ללא מסילה, הסיבה בהמשך) וחלונות גדולים. בשונה מהמושב הקדמי, כאן כבר תגלו שאתם נמצאים ברכב מסחרי שהוסב למשפחה שלכם, הדפנות עשויות ממתכת חשופה, אין חלון חשמלי, בעצם אין חלון בכלל... אין גם תאי אחסון או מתקן כוסות ולפחות החלונות כהים, לעומת זאת מצאתי פתח מיזוג אחורי שקירר היטב את הנוסעים מאחור, ושני תאי אכסון ברצפת הרכב.

כיאה לרכב מסחרי מתפרקים כל המושבים ברכב במשיכה קלה, והמעלה הגדולה שכל מושב מתפרק בנפרד, כך שתמיד תוכלו להתאים מקסימלית את הגדלת תא המטען ע"ח המושבים. ואם כבר דיברנו על מסחרי רציתי לציין את נושא הבידוד בקאדי, למדתי להעריך את בידוד הרעשים במכוניות בהם נהגתי עד היום, בקאדי המסחרית אין בידוד ותאלצו להתרגל לרעשי רוח וכביש שחודרים מעל 50 קמ"ש לתא הנוסעים ונוכחים בו כל הזמן.



שורה שלישית

הכניסה לשורה השלישית נוחה מאד וכאן חיכו לנו צמד מושבים אחוריים אמיתיים, אבל חסר מקום לברכיים ולכן מתאימים לילדים עד גיל 10, תא המטען אינו גדול אבל יש מירווח מתחת למושבי השורה השלישית ובזכות הדלת האחורית המפוצלת הצלחתי להשחיל בנוחות לתא המטען לא מעט תיקים.

מנוע וגיר

כיאה לאופנה בתחום המנועים שודך הקאדי בגירסא הזו למנוע 1.2 TSI  שעושה את עבודתו נאמנה ומשנע את הקאדי בצורה נעימה, (עד שמגיעים לעליות...) היה נחמד לנהוג במשך יומיים עם קלאץ' ולבחוש בתיבת 5 ההילוכים (לנסיעה זריזה התמקמתי על ההילוך הרביעי גם במישור), מצד שני אין לי באמת מושג איך זה לחיות עם זה ביומיום בפקקים הבלתי נגמרים של כבישי המרכז. צריכת הדלק עמדה על ממוצע של 1 ל-10, לא נתון מדהים אבל סביר.



סיכום

לעת עתה הקאדי היא האופציה הזולה ביותר לשנע את השביעיה שלכם, האבזור אמנם בסיסי, מצד שני לא יכאב לכם הלב אם מישהו מהילדים ידרוך על המושבים... היתרון הגדול של הקאדי הוא היכולת לשלב בין רכב עבודה טהור לרכב משפחתי מצוין.

תמיד תזכרו שאם חשקה נפשכם במנוע טורבו דיזל חזק יותר, גיר אוטומטי, הארכת הרכב לגירסת המקסי, גג נפתח, תפעול מההגה או כל אופציה אחרת שתבחרו, לקאדי יש פנים רבות ואופציות רבות, בדקתי יש אפילו גירסא משודרגת שעולה כ-215.000 ₪! וע"כ בע"ה במבחן הבא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.