מערכת COL | יום י"ג ניסן ה׳תשע״ד 13.04.2014

שוק פסח באלמא-אטי: כל מצרכי החג

"ירמרקה" - שוק זמני – כשר לפסח ענק הוקם באלמא-אטי שבקזחסטן, 360 שעות עבודה של צוות גדול ומסור ואלפי קונים ● בשוק הפסח ניתן היה לרכוש את כל מוצרי הפסח, מוצרי אכילה ושתיה, מוצרי נקיון, כלי בישול, יינות מכל הסוגים, בשרים מהודרים ● תלושי קניה בסך של 5000 טנגה הוענקו לחברי מועדון גיל הזהב ולילדי צבאות ה'  לסיפור המלא
שוק פסח באלמא-אטי: כל מצרכי החג
במשך שבועיים, ימים ולילות, עמל באלמא-אטי שבקזחטאן צוות גדול על הקמת וארגון שוק פסח בעל מימדים ענקיים, למקום השוק הובאו והורכבו מערכות מקפיאים ומקררים, בשטח של מאות מטרים הועמדו מאות מדפים שהתנשאו לגובה רב לאורך ורוחב המקום.

ההקמה דרשה כח אדם רב והרבה ידיים עובדות, לכן הוטסה מארץ ישראל לקזחסטן "קבוצת תגבורת" שאפשרה את ההקמה וכל הכרוך בה.

יינות משובחים ממינים שונים ומגוונים הובאו לשוק-פסח , כל סוגי היינות הם תוצרת "יקבי חב"ד קזחסטן" העומדים תחת השגחה קפדנית וכשרים למהדרין מן המהדרין.

לשוק-פסח הובאו מוצרים רבים ושונים ממדינות רבות כגון מולדוביה, ישראל, רוסיה, קזחסטן ועוד, כל זה היה כרוך בביצוע הזמנות, תיאומים למשלוחי ההזמנות, הבאת המוצרים, איחסונם, סידורם וכו' וכו', כל אלה גזלו זמן רב ויקר, וגם "נהנו" מתקלות כאלה ואחרות אך למרות הכל התקלות ההצלחה האירה פנים והשוק הוקם ונערך בזמן.

על המדפים היו פרוסים פירות וירקות, כלים חדשים לפסח, יינות, מצות יד מהודרות, תבליני בישול מהודרים לפסח, חומרי ניקוי כשרים לפסח, חומרי ציפוי לשולחנות ועוד ועוד, המקפיאים מולאו בדגים ובשרים מ"שחיטת ליובאוויטש קזחסטן". בכדי להקל על ההוצאות הגדולות שיש לכל משפחה בערב פסח, הוענקו תלושי קניה בסך חמשת אלפים (5000) טענגע לחברי הקהילה מגיל הזהב ולילדים ונערים עד גיל 18.

עתה, לקראת נעילת השוק ניתן להעריך את כדאיות ההשקעה ואת חשיבות ונחיצות "שוק פסח " או בלשון המקום "ירמרקה פסח", מרגע הפתיחה ועד לעת נעילה נחשולי אדם נראים בשוק, נכנסים בתקוה ויוצאים בחיוך ושמחה, כל עין רואה לכמה יהודים ובכמה חסכון השוק עזר.

את כל המלאכה הגדולה ארגן וביצע הרב אלחנן הכהן, הרב הראשי של אלמא-אטא ועמד לימינו גבריאל בן משה, סייעו בידיהם התמימים ישראל ויוסי בן משה, אברהמי וישעי' כהן והת' אברהם סילברג.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.