מערכת COL | יום י"א ניסן ה׳תשע״ד 11.04.2014

מהפכת הלימוד בכפר: 20 אברכים שוקדים בלימוד אדמה"ז

עליה דרמטית נרשמה השנה בכמות האברכים הקובעים עיתים ללימוד התורה בשעות הערב בכפר חב"ד ● רק לפני מספר חודשים נוסד בבית הכנסת 'נחום יצחק' אשר בשיכונים - כולל ערב ייחודי ללימוד הלכה בעיון כולל 'דעת לישראל', וכבר היום הוא מונה למעלה מעשרים אברכים מובחרים השוקדים על משנתו ההלכתית של רבינו הזקן בעל התניא והשו"ע, כאשר הביקוש גובר מיום ליום והיד נטויה להרחיב את ספסלי בית המדרש לסיפור המלא
מהפכת הלימוד בכפר: 20 אברכים שוקדים בלימוד אדמה

עליה דרמטית נרשמה השנה בכמות האברכים הקובעים עיתים ללימוד התורה בשעות הערב בכפר חב"ד.

רק לפני מספר חודשים נוסד בבית הכנסת 'נחום יצחק' אשר בשיכונים - כולל ערב ייחודי ללימוד הלכה בעיון כולל 'דעת לישראל', וכבר היום הוא מונה למעלה מעשרים אברכים מובחרים השוקדים על משנתו ההלכתית של רבינו הזקן בעל התניא והשו"ע, כאשר הביקוש גובר מיום ליום והיד נטויה להרחיב את ספסלי בית המדרש.

הכולל הוקם בברכתו ועידודו של המד"א הגה"ח הרב מרדכי שמואל אשכנזי, ובראשותו של הרב ברוך צ'יקוושוילי יו"ר "דעת לישראל - מכון למחקר תורני", ובסיוע וועד כפר חב"ד.

בכולל ייחודי זה, מושם דגש על לימוד איכותי ומעמיק בשלחן ערוך אדמו"ר הזקן, כאשר מטרת הלימוד בראש ובראשונה היא לברר ולבאר דעת רבינו בשו"ע, אשר ידוע כי לשונו היא "מועט המחזיק את המרובה", ובצחות לשונו מבאר רבינו את יסודות הסוגיא ועיקרי הדינים במילים ובאותיות ספורות.

השנה עמלים חברי הכולל בלימוד הלכות שבת בהבנת עומק דברי רבינו, עד לבירור ההלכה למעשה בפועל. הלימוד מתקיים בשיטת הסוגיות, כאשר כל סוגיא (בישול-שהייה והטמנה, מוקצה, אמירה לנכרי..) נלמדת בהיקף כל הסימנים העוסקים בה, ורק כאשר מקיפים את הנושא מכל צדדיו עוברים לסוגיא אחרת. הלימודים מתקיימים כל ימות השבוע א-ה, בשעות הערב, לצד מלגה ע"ס 800 ₪ לחודש. למתאימים ולפרטים בנייד 054-6377034.

יש לציין, כי בית הכנסת 'נחום יצחק' מהווה בית מדרש מרכזי לתושבי הכפר, אשר מזה כשנתיים פועל במקום כולל 'קביעות עיתים' בימי שלישי בערב עבור כלל תושבי הכפר, בניצוחו של הרב לוי שיחי' קנלסקי, כאשר בשנה האחרונה הרחיב הכולל את פעילותו בארגון שיעור תורה שבועי ומרכזי לתושבי המקום המתקיים בכל יום ראשון בהיכל בית הכנסת, בו משתתפים עשרות רבות מתושבי הכפר ואנ"ש מהסביבה.

בית הכנסת 'נחום יצחק' מהווה מגדלור לתושבי המקום והסביבה, הודות לעזרתם וסיועם של גבאי בית הכנסת המסורים הרב בערל שיחי' וילנקין, והרב בן ציון שיחי' רסקין ושאר הגבאים, אשר לא חוסכים דבר ומסייעים לכל היוזמות בהפצת התורה, בקיום עשרות שיעורי תורה וחסידות וארגון התוועדויות בהיכל בית הכנסת מדי שבוע, דבר יום ביומו.

בואו הצטרפו גם אתם, והביאו את הברכה לביתכם!

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.