מערכת COL | יום ט' ניסן ה׳תשע״ד 09.04.2014

הכנסת ספר תורה מרגשת בצל המהומות

בתוך מתחם בית הכנסת המקומי, עולם אחר, שמחה של מצווה. בלגונסק חגגו הכנסת ספר תורה בנוכחות כמאתיים מתושבי הקהילה למרות המתיחות ● "אנשים רקדו בכל כוחותיהם, בתקווה  שעל ידי שמחה של מצווה יתבטלו כל הגזירות", מספר הרב שלום גופין ● אחת המשתתפות נפגעה קלות מקבוצת מהפכנים פרו-רוסיים   הכנסת ספר תורה בצל המהומות
הכנסת ספר תורה מרגשת בצל המהומות
שליח חב"ד הרב שלום גופין ב"מחנה קיץ"

 

אוירה של מתח וחשש כבד מהבאות בעיר "לוגנסק" באוקראינה. במרחק כ50 מטרים בלבד, מרכז הביטחון האיזורי נשלט ע"י כנופיות תומכי רוסיה, והשלטון האוקראיני כאילו אינו קיים. ואילו בתוך מתחם בית הכנסת המקומי, כאילו עולם אחר. שמחה של מצווה. הכנסת ספר תורה בנוכחות כמאתיים (!) מתושבי הקהילה, שלמרות החששות הגיעו להשתתף באירוע המרגש. ספר התורה נתרם ע"י משפחה בקהילה לע"נ אביהם ולזכות שליח חב"ד הרב שלום גופין לרגל יום הולדתו הארבעים.  בתכנון הראשוני, לפני המהומות של הימים האחרונים, תוכננה התהלוכה ברחוב הראשי של העיר, עם תזמורת צבאית מטעם ממשלת אוקראינה, ולפידים, כראוי לשמחה של מצווה. היות שהמצב התהפך בין לילה, והכנופיות שולטות ברחובות, נערכה הכנסת ספר התורה בתוך מתחם בית הכנסת שנסגר מכל צדדיו, ונשמר ע"י כוחות משטרה גלויים וסמויים. הרב שלום גופין מספר, ש"מאוד מרשים שבאו כל כך הרבה אנשים למרות חוסר הביטחון להסתובב היום ברחובות." הוא מוסיף ומספר ש"אנשים רקדו בכל כוחותיהם, בתקווה  שעל ידי שמחה של מצווה יתבטלו כל הגזירות". לאחר הסיום, התיישבו המשתתפים לסעודת מצווה חגיגית, ובסיומה התפזר הקהל לביתו. "השתדלנו שלא להאריך יתר על המידה, כדי שלא לסכן את האנשים", מוסיף הרב גופין.

 

בכל זאת, משהו לא נעים העיב במקצת על האירוע החגיגי. קבוצת מהפכנים הגיעו לחצר בית הכנסת, במטרה לקחת בכוח מחסומים שהוצבו מסביב, ככה"נ כדי להשתמש בהם לחסימות צירי תנועה בעיר. אחת המשתתפות, החזיקה את המחסום, והם הטיחו אותה לריצפה. היא נפגעה קלות ונלקחה לטיפול רפואי. בנתיים התברר למהפכנים שמדובר בכנס קדוש, והם עזבו את המקום.

 

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.